Honda Jazz Type-R 2015: nejmenší Type-R má nabídnout 190 hybridních koní

Japonská značka chce více dynamických modelů. Hondě Jazz proto přidá výkon, upraví podvozek a pořádně vyšperkuje karoserii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Jazz Type-R 2015: nejmenší Type-R má nabídnout 190 hybridních koní

8.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda Jazz Type-R 2015: nejmenší Type-R má nabídnout 190 hybridních koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská značka chce více dynamických modelů. Hondě Jazz proto přidá výkon, upraví podvozek a pořádně vyšperkuje karoserii.

Osud automobilek Honda a Toyota je do značné míry identický. Obě v určité chvíli prosluly sportovními modely, které ale následně nahradily takřka bez výjimky nudné rodinné stroje. I ty šly dobře odbyt, image značek ale zrovna neprospívaly. Také proto ostatně u Toyoty došlo ke zrození modelu GT 86. Sportovní kupé má navíc doplnit řada dalších modelů, které dynamiku staví nad objem zavazadlového prostoru, díky čemuž mohou být fanoušci spokojeni. U Hondy však stav „bezvětří“ i nadále trvá.

Samozřejmě, jak již dobře víme, na rok 2015 je ohlášen návrat Civicu Type-R. Jenže pouze jedním modelem se reputace napravovat nedá. A to zvláště u značky, která v minulosti nabízela nejen sportovní hatchback (CTR), ale rovněž obdobně laděný sedan (Accord Type-R) a navíc ještě roadster (S2000). Proto i Honda hodlá v rámci dynamického segmentu přijít s větší ofenzivou.

V rámci stejného modelového roku, jako se objeví nabroušený Civic, by tak měl debutovat i menší hatchback Jazz Type-R. Ten však na rozdíl od svého většího sourozence nebude spoléhat pouze na přeplňovaný benzinový 1,5litrový agregát, ale sáhne rovněž po elektromotoru. Dohromady by toto duo mělo produkovat 190 koní, průměrná (papírová) spotřeba však nemá přesáhnout 3,6 l/100 km.

Ačkoliv je jasné, že do daného výsledku výrazně zasahuje právě elektrická energie, laboratorní testy zde pro tentokráte nebudeme rozpitvávat. Místo toho dodáme, že veškerý výkon by měl na přední kola směřovat skrze dvouspojkový automat. Honda přitom slibuje i sportovně naladěný podvozek a agresivní karoserii, která má připomínat Jazz v úpravě Mugen.

Po stránce cenové by Jazz Type-R měl vycházet přibližně na 25 000 australských dolarů, což po přepočtu znamená přibližně 445 000 Kč. Ve srovnání se standardní verzí Jazz Hybrid ve výbavě Elegance (na českém trhu za 474 tisíc) by tak sportovní derivát vycházel dokonce levněji. Pokud se tak opravdu stane, pak se už teď nemůžeme dočkat.


Honda Jazz Type-R 2015: nejmenší Type-R má nabídnout 190 hybridních koní - 1 - Honda Jazz Mugen 2014 oficialni 01Honda Jazz Type-R 2015: nejmenší Type-R má nabídnout 190 hybridních koní - 2 - Honda Jazz Mugen 2014 oficialni 02Honda Jazz Type-R 2015: nejmenší Type-R má nabídnout 190 hybridních koní - 3 - Honda Jazz Mugen 2014 oficialni 03Honda Jazz Type-R 2015: nejmenší Type-R má nabídnout 190 hybridních koní - 4 - Honda Jazz Mugen 2014 oficialni 04Honda Jazz Type-R 2015: nejmenší Type-R má nabídnout 190 hybridních koní - 5 - Honda Jazz Mugen 2014 oficialni 05Honda Jazz Type-R 2015: nejmenší Type-R má nabídnout 190 hybridních koní - 6 - Honda Jazz Mugen 2014 oficialni 06Honda Jazz Type-R 2015: nejmenší Type-R má nabídnout 190 hybridních koní - 7 - Honda Jazz Mugen 2014 oficialni 07Honda Jazz Type-R 2015: nejmenší Type-R má nabídnout 190 hybridních koní - 8 - Honda Jazz Mugen 2014 oficialni 08Honda Jazz Type-R 2015: nejmenší Type-R má nabídnout 190 hybridních koní - 9 - Honda Jazz Mugen 2014 oficialni 09
Tovární Honda Jazz Type-R má připomínat tuningovou kreaci Mugen. Pod kapotou však nabídne hybridní ústrojí naladěné na 190 koní

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.