Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě
16.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci konečně přišli s turbodieselem i pro nový Civic. I když se na první pohled zdá být stejný jako dříve, je prý zcela jiný a o mnoho úspornější.
Stávající nabídka Hondy Civic není zrovna košatá. Vybírat sice můžete mezi hatchbackem a sedanem, ten ale je nabízen pouze s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem. U hatchbacku lze sáhnout ještě po litrovém tříválci, více možností ale už, pokud pomineme extrémní provedení Type-R, není.
Od března příštího roku ale bude Civic stejně jako v minulé generaci k dispozici s turbodieselem. Půjde o čtyřválec 1,6 i-DTEC, jehož objem i koncepce sice odpovídají předchozímu agregátu, ovšem automobilka jej kompletně přestavěla. Důvodem je to, že jde o první jednotku značky, jež již byla testována dle nové měřící procedury WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).
Ve srovnání s dosavadním cyklem NEDC (New European Driving Cycle) by měla metodika WLTP daleko více odpovídat skutečnému světu, což podporuje značku ve výše zmíněných tvrzeních. Honda v tiskové zprávě uvádí zjištěnou průměrnou spotřebu 3,7 litru na sto kilometrů a emise CO2 dosahující v kombinovaném provozu 99 gramů na kilometr jako reálně dosažitelnou věc.
Výkon motoru dosahuje 120 koní, točivý moment vrcholí na 300 Nm a Civic s ním zrychlí z klidu na stovku za 10,4 sekundy. Standardně pracuje se šestistupňovým manuálem, za příplatek bude k mání i devítistupňový automat. Jde o tutéž převodovku, jakou je osazeno i NSX, nyní ji ovšem Honda poprvé spojuje s pohonem předních kol.
Nová pohonná jednotka se vyznačuje sníženým třením, za čímž stojí pístní kroužky vyrobené z chrom-molybdenové oceli. Nové je i úložiště pro emise NOx, kdo dochází k hromadění výfukových plynů ještě předtím, než odstartuje jejich regenerace. Integrovaný senzor detekuje vhodný moment pro aktivaci, což prodlužuje životnost výfukového potrubí.
Uvidíme, jak to všechno bude fungovat v praxi, už předchozí iterace tohoto motoru ale dokázala být v praxi extrémně úsporná. Takže nemáme mnoho důvodů nevěřit, že by ta nová nemohla být ještě lepší...
Honda se konečně pochlubila novým dieselem 1,6 i-DTEC. Ten bude od března příštího roku k mání pod kapotou modelu Civic, a to jak v případě hatchbacku, tak i sedanu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB