Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Sedan pro Evropu odhalila detaily, má kufr skoro jako Octavia
18.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Se vskutku obřím zavazadelníkem a podobně odvážným vzhledem odhalil Civic desáté generace své detaily. K mání bude vážně s jediným motorem.
Honda Civic Sedan už chvíli není žhavou novinkou. V Americe se prodává již delší dobu a také u nás byly oznámeny české ceny. Mluvit tedy o tomto voze by pomalu mohlo být považováno za nošení dříví do lesa. Či nikoliv?
Jak se říká, „Bé“ je správně. Japonská automobilka sedan v evropském provedení skutečně odhalila již loni, nicméně o pořádném představení mluvit nešlo - dosud nedala k dobru žádná bližší data. Ta si můžeme představit až nyní, přičemž začneme u rozměrů. Vůz je 4 648 mm dlouhý, 1 799 mm široký, 1 416 mm vysoký a rozvor má dlouhý 2 698 mm. Ve srovnání s předchůdcem to znamená nárůst o 74 mm do délky a o 46 mm do šířky, výška se však o 20 mm snížila.
Vůz stojí na zcela nové platformě, která využívá vysokopevnostní ocel. Hmotnost se proto pohybuje od 1 279 do 1 348 kilogramů v závislosti na volbě výbavy a převodovky. Oproti předchůdci je o 16 kg lehčí, torzní tuhost ale zamířila o 52 procent nahoru. Zásluhu na tom nese nejen ona ocel, ale také inovativní technika svařování, kdy jednotlivé body se od sebe nachází pouhých 20 mm místo obvyklých 40 až 45 mm.
S ohledem na větší venkovní rozměry asi nepřekvapí více místa v interiéru. Prostor pro ramena vpředu narostl o 10 mm, vzadu pak dokonce o 20. Cestující ve druhé řadě navíc mají k dispozici o 55 mm více místa pro kolena, zatímco mezera mezi předními sedadly narostla o 15 mm. Výsledkem má být hlavně vyšší komfort, čehož je dosaženo i prostřednictvím lepšího odhlučnění a snížení vibrací. O to se stará také vrstvené čelní sklo, jež uvnitř používá polyvinylbutyral.
Vylepšena byla rovněž pozice za volantem, neboť sedadlo řidiče je ukotveno o 35 mm níže k zemi než dříve. Značka zároveň o 15 % zeštíhlila čelní sloupky, z auta tak bude lepší výhled. Jedinou stinnou stránku tak pro mnoho lidí může představovat prostor pod kapotou, kde již nenajdeme atmosférický čtyřválec 1,8 VTEC (či kupříkladu dieselový agregát), ale přeplňovanou jednotku menšího objemu.
Na druhou stranu, jediný nabízený motor 1,5 VTEC Turbo produkuje citelně větší výkon. Místo předchozích 142 koní a 174 Nm je nyní k dispozici 182 koní a 240 Nm v případě šestistupňového manuálu. Pokud sáhnete po převodovce CVT, je třeba počítat pouze s 220 Nm. Výkonová špička navíc přichází až v 6 000 otáčkách místo 5 500 ot./min.
I přes tento handicap ovšem technické parametry naznačují, že s CVT budete rychlejší - stovku s ní auto zdolá za 8,1 sekundy (s manuálem o tři desetiny pomaleji). Zároveň je ale třeba počítat s nepatrně vyšší spotřebou (5,8 l/100 km versus 5,7 l/100 km) a nižší maximálkou (200 km/h versus 210 km/h). Objem zavazadlového prostoru se ale již neliší, pokaždé je k dispozici pro Čechy jistě přitažlivých 519 litrů - to už je na dostřel i facelitované Škodě Octavia, třebaže připomínky, že v liftbacku bude podobně velký objem lépe využitelný, nepůjde jen tak shodit ze stolu.
Tím jsme se dostali prakticky na konec opožděného představení sedanu, pročež již jen dodáme, že vůz používá vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu. Bezpečnostní paket Honda Sensing pak zahrnuje prakticky vše, co by vás na silnici mohlo ochránit, tedy i autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů nebo adaptivní tempomat.
V kabině je standardem multimediální systém Honda Connect, který umí Apple CarPlay či Android Auto. Standardně je jeho součástí sedmipalcový dotykový displej a zpětná kamera, připlatit si můžete za audio aparaturu, kde vrchol představuje systém s 10 reproduktory a 452 watty výkonu.
O nové Hondě Civic Sedan máme nejen daleko větší množství informací, ale posloužit konečně můžeme i rozsáhlejší fotogalerií
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 3 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 4 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva