Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda riskuje. Odhalila nové CR-V pro Evropu, nabídne ho úplně bez dieselu
17.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Honda ve Frankfurtu potvrdila, že při uvádění nového CR-V na evropské trhy zvolí odvážnou strategii. Z nabídky zcela vypustí naftový pohon.
Novou generaci Hondy CR-V jsme si mohli prohlédnout již loni v říjnu. Tehdy ovšem šlo jen o její americkou verzi, v Evropě se dále prodávalo dosavadní provedení vozu a ještě chvíli prodávat bude. Na přelet nového SUV přes oceán totiž došlo až nyní, a to ještě ve formě prototypu. U Hondy ale takové označení znamená prakticky hotovou sériovou variantu, a tak si nyní můžeme další CR-V prohlédnout v podobě, v jaké se někdy v průběhu příštího roku objeví i u dealerů.
Po vizuální stránce se novinka od americké verze víceméně neliší, tedy stran různých barev světel. Jinak je ovšem možné opět počítat s ostřejšími konturami, s nimiž jsou spojeny tenčí přední sloupky zajišťující větší rozhled z vozu i kombinace větších kol a pneumatik. Kromě toho pak dorazí ještě nejnovější inkarnace masky chladiče.
Skutečné novinky bychom ovšem měli hledat pod kapotou. Prototyp totiž užívá hybridní ústrojí i-MMD (Intelligent Multi-Motor Drive), jenž je složeno z atmosférického benzinového dvoulitru i-VTEC pracujícího na bázi Atkinsonova cyklu, propulzního elektromotoru a separátního elektromotoru/generátoru. Místo konvenční převodovky pak dorazila speciální jednostupňová, kterou už známe z hybridní Hondy Accord.
Systém bude operovat ve třech jízdních režimech, kdy během prvního zvaného EV Drive přichází ke slovu pouze propulzní elektromotor, který roztáčí kola a je napájen z baterií. V případě módu Hybrid Drive se již přidává ke slovu také spalovací jednotka, ta ovšem pouze vytváří energii pro separátní elektromotor/generátor, jenž pak následně roztáčí propulzní elektromotor, který nadále zaručuje pohyb vozu.
Honda přitom dodává, že tyto dva jízdní režimy jsou určeny především pro jízdu ve městě, kde tak majitelé mohou počítat prakticky neustále s „nulovou“ emisní stopou. Pro jízdu mimo městskou zástavbu je pak určen režim Engine Drive, kdy již spalovací jednotka roztáčí přímo kola. Pokud je přitom zapotřebí rychlejší akcelerace, přidává se ke slovu také propulzní elektromotor.
Vedle tohoto ústrojí bude nové CR-V na evropských trzích nabízeno také s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem, jenž bude možné spárovat s šestistupňovým manuálem či automatickou převodovkou CVT. Ve Frankfurtu přitom automobilka potvrdila to, co krátce před startem show naznačovala ve své tiskové zprávě a čemu se leckdo zdráhal věřit - diesel u svého nového SUV nabízet nebude
To je i přes politické prostředí zavrhující „producenty sazí“ velmi riskantní strategie - zvlášť v případě SUV jsou diesely v Evropě nadále dominujícími pohonnými jednotkami. Do kabiny nás automobilka ani během frankfurtského odhalení nepozvala, ukázala ale onen hybridní pohon, od kterého si tolik slibuje. V případě interiéru můžeme dále jen předpokládat, že bude velmi blízký americké specifikaci, jejíž snímky pro dokreslení též přikládáme rovněž.












Takto se nová Honda CR-V ukázala ve Frankfurtu, kde detailně předvedla i svůj hybridní pohon. Ten má být těžištěm prodejů, diesel už se do nabídky dostat nemá - pokud to Japonci nepřehodnotí




Už dříve jsme vůz mohli vidět na oficiálních fotkách, opět jen zvenčí










Jelikož se ovšem exteriér prakticky nijak neliší od již rok známé americké verze, nečekáme ani v kabině výrazné rozdíly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 7 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 10 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 11 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
