Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8

Když i Audi odmítlo do R8 dát cokoli menšího než V10, říkali jsme si, že u něj či v Huracánu na dowsnizing dojde jen stěží. Jaký omyl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8

23.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když i Audi odmítlo do R8 dát cokoli menšího než V10, říkali jsme si, že u něj či v Huracánu na dowsnizing dojde jen stěží. Jaký omyl.

Nová generaci Audi R8 už je venku pěkných pár pátků a lidé se nyní přou spíše o to, jak moc je nehezká, než že by přemýšleli o tom, co by ještě mohlo dostat za techniku. Budoucnost tohoto modelu totiž samo Audi jasně nalajnovalo, když zaznělo, že vůz nedostane ani motor V8, ani manuální převodovku a pokud chce někdo něco jiného, má tu elektrickou verzi.

Pokud pak přijde řeč na technicky více než spřízněné Lamborghini Huracán, mluví se o chystané verzi SV či Superleggera, která udělá ze supersportu něco ještě více super a sportovnějšího, jako z většího Aventadoru. Pomýšlet na to, že by za této situace mohly oba vozy dostat nějaký absurdně malý motor, se zdá být nemístné. Jenže není tomu tak.

Žijeme ve světě, kde je chod některých věcí diktován regulacemi, jak jsme podrobně probírali v nedávném článku. Fakt, že zákazníci nestojí ani o motor V8 neznamená, že nemohou dostat třeba... jednotku R5, protože úředníkům to udělá dobře. V tomto případě výjimečně nemyslíme ty bruselské (i když dobře to jistě udělá také jim...), ale spíše asijské a zejména čínské. V Číně jsou totiž daňově penalizovány vozy s objemem motoru nad 2 litry. Dvoulitr je zatížen devítiprocentním dodatečným zdaněním a sazba postupně roste až ke 40 % za čtyři a více litrů zdvihového objemu. Právě v tomto směru čtyřlitrový V8 nedává smysl, daňově by výrobcům vedle pětilitru nikam nepomohl. Co za takové situace udělat? A vo takhle Huracán 2,5 turbo? Nebo R8 se stejným motorem?

Ne, nežertujeme, o tomhle manažeři Lamborghini a Audi otevřeně hovoří. Cestu prý ukazuje koncept Audi TT Clubsport Turbo, který díky elektrickému přeplňování posílá na kola z motoru 2,5 R5 až 600 koní výkonu. To už není nezajímavá porce ani pro supersport (však samo TT jede s tímto motorem přes 300 km/h...).

Šéf Lamba Winkelmann k tomu řekl, že asijské regulace supersportům s velkými motory ztěžují život a technický šéf Audi Hackenberg dodal, že jak Huracán, tak R8 by za svůj mohly přijmout právě motor 2,5 TFSI naladěný na vysoký výkon, aby mohly „naplnit svůj prodejní potenciál, zvláště pak v Číně”. A neulevujte si, že takové auto by se prodávalo jen v Asii - na pokutách za nadlimitní emise CO2 (mnoho set tisíc Kč na kus v případě každého z těchto modelů) by ušetřilo hodně i v Evropě a Audi resp. Lambo by se jej tu jistě nezdráhaly nabídnout, pokud by jej už vyráběly.

Takové modely by dostaly slabší verzi motoru viděného v 600koňové TT Clubsport Turbo, s 600 koňmi by ostatně byly verzím V10 příliš blízko. Šéf Quattro GmbH Hollerweger sice vidí nějaké limity jako ty nákladové a zejména hmotnostní, neboť e-turbo vyžaduje větší akumulátory na palubě a výhoda elektrického přeplňování se s jejich dodatečným zatížením auta poněkud vytrácí. Přesto to považuje za schůdnou cestu.

Vypadá to jako až děsivě jistá budoucnost? Vypadá, realita je ale jiná, zatím je to pouze myšlenka. Hollerweger totiž dále řekl: „Je tu otázka stability daňových zákonů, otázka, jak moc prodejů navíc by nám to přineslo, otázka načasování, komplexnosti a vůbec toho, jestli lidé chtějí, abychom to udělali. Nezačali jsme zatím vyvíjet takové auto, ale diskutovali o něm.” Budoucnost je tedy stále otevřená...


Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 1 - Audi R8 V10 Plus 2015 nove Vegas Gelb 01Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 2 - Audi R8 V10 Plus 2015 nove Vegas Gelb 02Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 3 - Audi R8 V10 Plus 2015 nove Vegas Gelb 03Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 4 - Audi R8 V10 Plus 2015 nove Vegas Gelb 04Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 5 - Audi R8 V10 Plus 2015 nove Vegas Gelb 05Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 6 - Audi R8 V10 Plus 2015 nove Vegas Gelb 06Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 7 - Audi R8 V10 Plus 2015 nove Vegas Gelb 07

Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 8 - Lamborghini Huracan LP610-4 prvni CR 24Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 9 - Lamborghini Huracan LP610-4 prvni CR 25Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 10 - Lamborghini Huracan LP610-4 prvni CR 26Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 11 - Lamborghini Huracan LP610-4 prvni CR 27Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 12 - Lamborghini Huracan LP610-4 prvni CR 28Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 13 - Lamborghini Huracan LP610-4 prvni CR 29Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 14 - Lamborghini Huracan LP610-4 prvni CR 30Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 15 - Lamborghini Huracan LP610-4 prvni CR 31Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 16 - Lamborghini Huracan LP610-4 prvni CR 32Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 17 - Lamborghini Huracan LP610-4 prvni CR 33Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8 - 18 - Lamborghini Huracan LP610-4 prvni CR 34
R8 i Huracán se mohou dočkat malého pětiválcového motoru, na své poměry. Jisté to zatím není, seriozně diskutované ale ano

Zdroj: Car and Driver

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.