Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé
5.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jakmile budou hybridní technikou osazeny běžné modely, dorazí i alternativní verze RS. S vyšší kapacitou akumulátorů jsou pak spojeny i elektrosporťáky.
Jak jsme uvedli již na počátku roku, francouzská sportovní divize RenaultSport chystá expanzi, díky které se ke stávajícím ostrým hatchbackům přidají také dynamičtěji naladěné crossovery a SUV. Kromě toho se v zákulisí již nějaký ten čas mluví o hybridizaci, která by po příchodu turbodmychadel napomohla zintenzivnit snižování objemu pohonných jednotek. Šéf divize RS Patrice Ratti takový krok nepopřel, zároveň však dodal, že hned tak k němu nedojde.
„Výše investice je příliš vysoká, než aby se k ní mohl odvážit sám RenaultSport. Prodáváme totiž jen pár tisíc aut ročně. Takový tah proto musí být součástí širší hybridní strategie v rámci celé firmy,“ upřesňuje nevyhnutelné Ratti. Je tedy zřejmé, že dokud nebudou kromě spalovacích agregátů vybaveny elektromotory i standardní modely, nedočkají se příchodu dodatečné porce drátů a cívek ani verze RS.
„Zároveň by takový krok vyžadoval naprostou změnu v koncepci. Platforma by totiž musela být uzpůsobena dodatečným kilogramům, které samy o sobě představují nemalé problémy. Následné řešení tak není zrovna jednoduché, zvláště když jste ohraničeni cenovými mantinely,“ dodává Ratti. Přesto je však elektrickou energií okouzlen, neboť v ní vidí navyšování potenciálu sportovních vozů.
„Elektromotory jsou skvělé, neboť vylepšují akceleraci,“ uvedl šéf divize RS během londýnského závodu Formule E. Tedy šampionátu, do kterého je Renault i samotné sportovní oddělení nemalým způsobem zapojeno. Zároveň však také přiznal, že „problémem dnešních plně elektrických sporťáků je, že potřebují velké baterie. A právě proto pracujeme i na hybridech, které také sníží emise CO2“.
V dohledné době se tak sice od RenaultSportu žádného alternativního modelu nedočkáme, nicméně ve vzdálenější budoucnosti je takový krok více než reálný. Ratti si je totiž jist, že „během pár let budeme mít baterie, které nabídnout třikrát až čtyřikrát delší dojezd než ty současné“. Zároveň však musí dojít ke zmenšení jejich velikosti a snížení jejich hmotnosti.
Ve výsledku zde tedy hovoříme stále o těch samých problémech, které trápí hybridní a elektrické modely již od chvíle, kdy je ekologickými aktivisty ovlivnění zákonodárci začali ve velkém prosazovat na úkor konvenčních spalovacích motorů. Limity stávajících technologií jsou zkrátka dané, a dokud nedojde k „velkému třesku“, dále se neposuneme.


















Koncepční Renault Eolab byl prozatím jen takovým cvičením. Jakmile se ovšem takový model dostane do prodeje, můžeme počítat i s jeho sportovní variantou RS
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva