Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé
5.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jakmile budou hybridní technikou osazeny běžné modely, dorazí i alternativní verze RS. S vyšší kapacitou akumulátorů jsou pak spojeny i elektrosporťáky.
Jak jsme uvedli již na počátku roku, francouzská sportovní divize RenaultSport chystá expanzi, díky které se ke stávajícím ostrým hatchbackům přidají také dynamičtěji naladěné crossovery a SUV. Kromě toho se v zákulisí již nějaký ten čas mluví o hybridizaci, která by po příchodu turbodmychadel napomohla zintenzivnit snižování objemu pohonných jednotek. Šéf divize RS Patrice Ratti takový krok nepopřel, zároveň však dodal, že hned tak k němu nedojde.
„Výše investice je příliš vysoká, než aby se k ní mohl odvážit sám RenaultSport. Prodáváme totiž jen pár tisíc aut ročně. Takový tah proto musí být součástí širší hybridní strategie v rámci celé firmy,“ upřesňuje nevyhnutelné Ratti. Je tedy zřejmé, že dokud nebudou kromě spalovacích agregátů vybaveny elektromotory i standardní modely, nedočkají se příchodu dodatečné porce drátů a cívek ani verze RS.
„Zároveň by takový krok vyžadoval naprostou změnu v koncepci. Platforma by totiž musela být uzpůsobena dodatečným kilogramům, které samy o sobě představují nemalé problémy. Následné řešení tak není zrovna jednoduché, zvláště když jste ohraničeni cenovými mantinely,“ dodává Ratti. Přesto je však elektrickou energií okouzlen, neboť v ní vidí navyšování potenciálu sportovních vozů.
„Elektromotory jsou skvělé, neboť vylepšují akceleraci,“ uvedl šéf divize RS během londýnského závodu Formule E. Tedy šampionátu, do kterého je Renault i samotné sportovní oddělení nemalým způsobem zapojeno. Zároveň však také přiznal, že „problémem dnešních plně elektrických sporťáků je, že potřebují velké baterie. A právě proto pracujeme i na hybridech, které také sníží emise CO2“.
V dohledné době se tak sice od RenaultSportu žádného alternativního modelu nedočkáme, nicméně ve vzdálenější budoucnosti je takový krok více než reálný. Ratti si je totiž jist, že „během pár let budeme mít baterie, které nabídnout třikrát až čtyřikrát delší dojezd než ty současné“. Zároveň však musí dojít ke zmenšení jejich velikosti a snížení jejich hmotnosti.
Ve výsledku zde tedy hovoříme stále o těch samých problémech, které trápí hybridní a elektrické modely již od chvíle, kdy je ekologickými aktivisty ovlivnění zákonodárci začali ve velkém prosazovat na úkor konvenčních spalovacích motorů. Limity stávajících technologií jsou zkrátka dané, a dokud nedojde k „velkému třesku“, dále se neposuneme.

















 
 Koncepční Renault Eolab byl prozatím jen takovým cvičením. Jakmile se ovšem takový model dostane do prodeje, můžeme počítat i s jeho sportovní variantou RS
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
 před 2 hodinami
 Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard
 před 4 hodinami
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter