Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé
5.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jakmile budou hybridní technikou osazeny běžné modely, dorazí i alternativní verze RS. S vyšší kapacitou akumulátorů jsou pak spojeny i elektrosporťáky.
Jak jsme uvedli již na počátku roku, francouzská sportovní divize RenaultSport chystá expanzi, díky které se ke stávajícím ostrým hatchbackům přidají také dynamičtěji naladěné crossovery a SUV. Kromě toho se v zákulisí již nějaký ten čas mluví o hybridizaci, která by po příchodu turbodmychadel napomohla zintenzivnit snižování objemu pohonných jednotek. Šéf divize RS Patrice Ratti takový krok nepopřel, zároveň však dodal, že hned tak k němu nedojde.
„Výše investice je příliš vysoká, než aby se k ní mohl odvážit sám RenaultSport. Prodáváme totiž jen pár tisíc aut ročně. Takový tah proto musí být součástí širší hybridní strategie v rámci celé firmy,“ upřesňuje nevyhnutelné Ratti. Je tedy zřejmé, že dokud nebudou kromě spalovacích agregátů vybaveny elektromotory i standardní modely, nedočkají se příchodu dodatečné porce drátů a cívek ani verze RS.
„Zároveň by takový krok vyžadoval naprostou změnu v koncepci. Platforma by totiž musela být uzpůsobena dodatečným kilogramům, které samy o sobě představují nemalé problémy. Následné řešení tak není zrovna jednoduché, zvláště když jste ohraničeni cenovými mantinely,“ dodává Ratti. Přesto je však elektrickou energií okouzlen, neboť v ní vidí navyšování potenciálu sportovních vozů.
„Elektromotory jsou skvělé, neboť vylepšují akceleraci,“ uvedl šéf divize RS během londýnského závodu Formule E. Tedy šampionátu, do kterého je Renault i samotné sportovní oddělení nemalým způsobem zapojeno. Zároveň však také přiznal, že „problémem dnešních plně elektrických sporťáků je, že potřebují velké baterie. A právě proto pracujeme i na hybridech, které také sníží emise CO2“.
V dohledné době se tak sice od RenaultSportu žádného alternativního modelu nedočkáme, nicméně ve vzdálenější budoucnosti je takový krok více než reálný. Ratti si je totiž jist, že „během pár let budeme mít baterie, které nabídnout třikrát až čtyřikrát delší dojezd než ty současné“. Zároveň však musí dojít ke zmenšení jejich velikosti a snížení jejich hmotnosti.
Ve výsledku zde tedy hovoříme stále o těch samých problémech, které trápí hybridní a elektrické modely již od chvíle, kdy je ekologickými aktivisty ovlivnění zákonodárci začali ve velkém prosazovat na úkor konvenčních spalovacích motorů. Limity stávajících technologií jsou zkrátka dané, a dokud nedojde k „velkému třesku“, dále se neposuneme.


















Koncepční Renault Eolab byl prozatím jen takovým cvičením. Jakmile se ovšem takový model dostane do prodeje, můžeme počítat i s jeho sportovní variantou RS
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejnovější články
Audi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 54 minutamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
včeraVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva