Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily
14.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hybrid pobere se složenými sedadly až 750 litrů. Ve standardu počítá se sedmi airbagy, autonomními brzdami či digitálním přístrojovým štítem.
Hyundai Ioniq bychom již pomalu mohli překřtít na korejský falešný pětník. Jakkoliv se totiž zdálo, že automobilka již hybridní verzi plně představila, stále se objevují nové fotky a informace. Nejinak je tomu dnes, kdy tu máme snímky odhalující podrobněji nejen karoserii, ale také interiér a dokonce zavazadlový prostor. Ten má po složení zadních sedadel pobrat 750 litrů, přičemž přístup k němu je velmi snadný díky zadnímu víku. Je tedy evidentní, že Ioniq je liftbackem, nikoliv sedanem.
V rámci aerodynamiky můžeme zmínit koeficient odporu vzduchu Cd 0,24, díky kterému Korejec překonává i vozy jako Tesla Model S či BMW i8. Podstatnější pro něj však je pokoření Toyoty Prius, která bude pro Ioniq hlavním konkurentem. Oba modely se přitom vyznačují benzinovou jednotkou se 40procentní tepelnou účinností, nicméně ten japonský dostal do vínku 1,8litrový objem a korejský 1,6litrový.
Mimo to se liší koncepce, neboť u Priusu je elektromotor separován, zatímco Hyundai sáhlo po unikátní „jednomotorové“ konfiguraci. Jeho pohonné ústrojí navíc produkuje 105 koní a 147 Nm v kombinaci s 43,5 koňmi a 256 Nm, zatímco Toyota kontruje 98 koňmi a 142 Nm, respektive 72 koňmi produkovanými elektromotorem. Dále počítá s 3,2litrovou průměrnou spotřebou dle evropských norem.
Ioniq se prozatím pochlubil jen hodnotami spojenými s korejským trhem, kde byl průměr vypočítán na 4,5 l/100 km. Jelikož ovšem sesterský crossover Kia Niro počítá se stejným ústrojím v Evropě s emisemi CO2 pod 99 gramů na kilometr, což lze přepočítat na 3,8 litru, je logické, že normovaná žíznivost Hyundai s mnohem menší čelní plochou a lepší aerodynamikou bude stejná či nižší než u Priusu.
Tato fakta jsou ale víceméně již delší dobu známa, přistoupit můžeme k ryzím novinkám, jenž se týkají hlavně interiéru. Ten počítá se sedmipalcovým digitálním přístrojovým štítem s rozlišením 1 280 x 720 pixelů, kompatibilitou se systémy Apple CarPlay a Android Auto nebo standardně dodávanou bezdrátovou dobíjecí stanicí pro mobilní telefony.
Po stránce bezpečnostní lze počítat se sedmi airbagy, autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů nebo detekcí vozů ve slepém úhlu. Všechny tyto prvky jsou přitom součástí standardní výbavy, stejně jako volič jízdních režimů Eco a Sport. Zákazníci pak budou moci vybírat mezi devíti barvami karoserie, se kterými budou spárována 15palcová litá kola.
Do prodeje zamíří Ioniq na evropských trzích v prvním pololetí letošního roku, nejprve jej ovšem čeká debut na autosalonu v Ženevě. Zde by se přitom měl ukázat i plug-in hybrid a elektromobil, které do vínku dostanou standardně již 17palcová litá kola. V jejich případě však zatím není jasné, kdy je budeme moci v showroomech Hyundai hledat.
Pozvolné odhalování Hyundai Ioniq možná již začíná trochu nudit, samotný vůz je však zajímavou a možná i lákavější alternativou k Toyotě Prius
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 15:44 - petr_riha
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda