Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily

Korejský hybrid pobere se složenými sedadly až 750 litrů. Ve standardu počítá se sedmi airbagy, autonomními brzdami či digitálním přístrojovým štítem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily

14.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejský hybrid pobere se složenými sedadly až 750 litrů. Ve standardu počítá se sedmi airbagy, autonomními brzdami či digitálním přístrojovým štítem.

Hyundai Ioniq bychom již pomalu mohli překřtít na korejský falešný pětník. Jakkoliv se totiž zdálo, že automobilka již hybridní verzi plně představila, stále se objevují nové fotky a informace. Nejinak je tomu dnes, kdy tu máme snímky odhalující podrobněji nejen karoserii, ale také interiér a dokonce zavazadlový prostor. Ten má po složení zadních sedadel pobrat 750 litrů, přičemž přístup k němu je velmi snadný díky zadnímu víku. Je tedy evidentní, že Ioniq je liftbackem, nikoliv sedanem.

V rámci aerodynamiky můžeme zmínit koeficient odporu vzduchu Cd 0,24, díky kterému Korejec překonává i vozy jako Tesla Model S či BMW i8. Podstatnější pro něj však je pokoření Toyoty Prius, která bude pro Ioniq hlavním konkurentem. Oba modely se přitom vyznačují benzinovou jednotkou se 40procentní tepelnou účinností, nicméně ten japonský dostal do vínku 1,8litrový objem a korejský 1,6litrový.

Mimo to se liší koncepce, neboť u Priusu je elektromotor separován, zatímco Hyundai sáhlo po unikátní „jednomotorové“ konfiguraci. Jeho pohonné ústrojí navíc produkuje 105 koní a 147 Nm v kombinaci s 43,5 koňmi a 256 Nm, zatímco Toyota kontruje 98 koňmi a 142 Nm, respektive 72 koňmi produkovanými elektromotorem. Dále počítá s 3,2litrovou průměrnou spotřebou dle evropských norem.

Ioniq se prozatím pochlubil jen hodnotami spojenými s korejským trhem, kde byl průměr vypočítán na 4,5 l/100 km. Jelikož ovšem sesterský crossover Kia Niro počítá se stejným ústrojím v Evropě s emisemi CO2 pod 99 gramů na kilometr, což lze přepočítat na 3,8 litru, je logické, že normovaná žíznivost Hyundai s mnohem menší čelní plochou a lepší aerodynamikou bude stejná či nižší než u Priusu.

Tato fakta jsou ale víceméně již delší dobu známa, přistoupit můžeme k ryzím novinkám, jenž se týkají hlavně interiéru. Ten počítá se sedmipalcovým digitálním přístrojovým štítem s rozlišením 1 280 x 720 pixelů, kompatibilitou se systémy Apple CarPlay a Android Auto nebo standardně dodávanou bezdrátovou dobíjecí stanicí pro mobilní telefony.

Po stránce bezpečnostní lze počítat se sedmi airbagy, autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů nebo detekcí vozů ve slepém úhlu. Všechny tyto prvky jsou přitom součástí standardní výbavy, stejně jako volič jízdních režimů Eco a Sport. Zákazníci pak budou moci vybírat mezi devíti barvami karoserie, se kterými budou spárována 15palcová litá kola.

Do prodeje zamíří Ioniq na evropských trzích v prvním pololetí letošního roku, nejprve jej ovšem čeká debut na autosalonu v Ženevě. Zde by se přitom měl ukázat i plug-in hybrid a elektromobil, které do vínku dostanou standardně již 17palcová litá kola. V jejich případě však zatím není jasné, kdy je budeme moci v showroomech Hyundai hledat.


Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 1 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 01Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 2 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 02Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 3 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 03Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 4 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 04Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 5 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 05Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 6 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 06Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 7 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 07Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 8 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 08Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 9 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 09Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 10 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 10Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 11 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 11Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 12 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 12Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 13 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 13Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 14 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 14Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 15 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 15Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 16 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 16Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily - 17 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 17
Pozvolné odhalování Hyundai Ioniq možná již začíná trochu nudit, samotný vůz je však zajímavou a možná i lákavější alternativou k Toyotě Prius

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše