Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq oficiálně odhaleno, jeho hybridní technika je revoluční
7.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská novinka se chlubí novou platformou a především spojením benzinové jedna-šestky a elektromotoru do jednoho agregátu. Jezdit má za 4,5 l/100 km.
O příchodu korejské novinky se zmiňujeme již delší dobu. Nedávno jsme si jej mohli prohlédnout bez špetky maskování a dobře je tak znám fakt, že Hyundai Ioniq se stane vůbec prvním modelem na světě, který bude k mání jako hybrid, plug-in hybrid nebo ryzí elektromobil. Z toho důvodu značka přišla se zcela novou platformou, která byla uzpůsobena alternativnímu hnacímu ústrojí. Není to ovšem jediné prvenství, jímž se konkurence pro Toyotu Prius chlubí, další unikát najdeme v motorovém prostoru základního hybridního modelu.
Hyundai použilo 1,6litrový benzinový motor, který se pyšní 40procentní termální účinností, jenž je stejná jako u zmiňovaného Priusu. Tato pohonná jednotka přitom produkuje 105 koní a je spárována s elektromotorem naladěným na 43,5 koně. Ve srovnání s japonským hybridem ovšem nejde o komplexní dvoumotorovou konfiguraci, místo toho se elektrický agregát stal součástí toho spalovacího. Celé ústrojí je tak jednodušší, lehčí a především levnější.
„Mnoho lidí se ptá, jak by mohlo Hyundai porazit mnohem zavedenější značky bez dlouhé hybridní historie. My jsme ovšem byli velmi úspěšní,“ říká šéf vývoje korejské automobilky Yang Woong-chul. Zároveň ovšem přiznává, že spojení obou agregátů do jednoho bylo náročným konstruktérským oříškem zejména kvůli rozdílným otáčkám. Značka nakonec problém vyřešila adopcí centrálního procesoru, který je rychlý natolik, aby během 0,6 sekundy uzamkl spojku, kdykoli to bude potřeba.
S touto koncepcí by Ioniq měl dosahovat průměrné spotřeby 4,5 l/100 km, ta je ovšem vypočítána na základě korejských norem. S příchodem do Evropy lze nejspíše očekávat podstatně nižší hodnoty, které se dozvíme nejpozději v březnu na autosalonu v Ženevě. V mezičase si ovšem novinka odbude i plnohodnotný domácí debut, během kterého bychom se mohli dozvědět rovněž data týkající se jízdní dynamiky.
Momentálně tak jen můžeme dodat, že Ioniq bude ve všech třech variantách používat lithium-polymerové baterie vyvinuté společností LG Chem, jejichž struktura je dle Korejců bezpečnější než u lithium-iontových baterií, které má ve vínku většina konkurentů. Kromě toho se hybridní provedení pochlubí také šestistupňovou dvouspojkovou skříní a prediktivním managementem hnacího ústrojí.
Kvůli minimalizaci spotřeby jsou základem 15palcová litá kola s úzkými pneumatikami, uvnitř je pak možné počítat s vcelku běžnou kabinou, kde jediným rozdílem vůči standardním modelům jsou modré detaily, volant se zploštělou spodní částí a digitální přístrojový štít. Mimo to si můžeme povšimnout elektronické parkovací brzdy či metalických doplňků, které ale nejspíše budou vyhrazeny výše posazeným úrovním výbavy.
Hyundai Ioniq se prozatím ukázalo pouze v základní hybridní verzi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva