Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai razantně omladilo své nejprodávanější SUV, má příď jako Audi
12.12.2018 | Petr Prokopec
Dramatickým způsobem změnili Korejci auto, které se nyní stará skoro o třetinu jeho evropských prodejů. Je ale otázkou jestli Tucson právě v Evropě někdy stihne stejná modernizace.
Na počátku letošního roku Hyundai omladilo model Tucson, tedy své nejprodávanější SUV v Evropě i na světě. Zdejší modernizace však patřila spíše do ranku neviditelných, neboť kromě příchodu lehce modifikované čelní kapoty, poupravených předních a zadních světlometů a nové nabídky litých kol na nic zásadnějšího nedošlo. Výrazněji se pak Korejci nerozjeli ani v interiéru, jen pod kapotou na místo přeplňované jedna-šestky přišla atmosférická dva-čtyřka. Jak ale nejspíše již tušíte, toto se týká jen zámoří.
Pokud si uvědomíme, že třetí generace Hyundai Tucson (ta druhá se v Evropě honosila názvem ix35) byla představena v březnu 2015 na ženevském autosalonu a do prodeje šla pár měsíců poté, pak skutečný facelift může tento model teprve čekat. Přijde tedy ještě jedna modernizace, která bude spadat mezi ty viditelnější?
Důvodem, proč se na to ptáme, je aktualizace, které se Tucson dočkal v Číně. Konsorcium Beijing-Hyundai, které za ním stojí, jej sice tituluje jako čtvrtou generaci, do té má však novinka daleko. Vůči dosavadnímu provedení se totiž neliší ani rozvorem, ani výškou, ani šířkou. Změny se dočkala pouze délka, jež narostla o 70 milimetrů na 4 545 mm. Stojí za tím zcela nové nárazníky a především nová čelní maska, která z Tucsonu dělá takové levnější Audi Q8.
Inspiraci čtyřmi kruhy automobilka nejspíše bere vážně, a to nikoliv jen proto, že prakticky celé designové oddělení nabrala u koncernu VW Group. S podobnými čelními partiemi bylo před pár dny na autosalonu v Los Angeles odhaleno sedmimístné SUV Palisade. Pro Hyundai jde o nový vrcholný americký model, který za onou dramatickou maskou chladiče skrývá znovu atmosférický motor, tentokráte však šestiválec o objemu 3,8 l.
Stranou nyní nechme skutečnost, že Korejci se poměrně silně začínají odklánět od přeplňovaných motorů. Místo toho se zaměřme na již zmiňovanou masku, která nejspíše zamíří také do Evropy. Pokud jí Hyundai osazuje novinky hned na dvou koncích světa, dá se předpokládat, že jinak nebudou novinky značky vypadat ani v jeho středu, tedy v Evropě. Otázkou tedy není zda, ale spíše kdy se příchodu nového designu dočkáme.
Jak jsme naznačili výše, jednou z možností je podruhé inovovaný Tucson. I jeho třetí čínská generace byla odhalena v roce 2015, na trhu tedy pobyla stejnou dobu. Přesto ji ale značka vizuálně překopala daleko více. Kromě nové masky dorazila i modifikovaná záď, kde jsou koncové lampy propojeny úzkým proužkem. Tento prvek začíná užívat stále více výrobců, evidentně jde tedy o novou módu sloužící k optickému rozšíření vozu.
Danému tvrzení navíc nahrává i skutečnost, že omlazený Tucson v Los Angeles byl také. Tam ale byly nejviditelnější novinkou opět jen nové světlomety. O změnách lze tedy přemýšlet spíše jako o novém modelovém roku, nikoliv však o plnohodnotném faceliftu. A už vůbec ne jako o zcela nové generaci, jejíž příchod zmiňují Číňané.
Z výše uvedeného se zdá, že na obzoru je nový designový jazyk značky, stejně jako evropský příchod opětovně omlazeného Tucsonu. K propojení obojího zatím došlo pouze v Číně. Evropské provedení ale asi z počátku bude ovlivněno americkou variantou. Dorazit by mohlo zakrátko, na inovovanou čelní masku ale nejspíše budeme čekat ještě o trochu déle. Na březnovou Ženevu jsme tak zvědavější než dosud.
Hyundai začalo v Číně prodávat nový Tucson. Stranou nechme skutečnost, že jej nazývá čtvrtou generací, místo toho se zaměřme na čelní masku
Tou se pyšní i nedávno odhalené nové vrcholné americké SUV Palisade...
...americká verze Tucsonu se jí ale překvapivě nedočkala, ač na omlazení došlo i v jejím případě. Jestil Evropu čeká podobně velký facelift, je tedy zatím otákou
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 30 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 27 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz