Hyundai RM16 N: i třetí verzi hatchbacku s motorem uprostřed pohání 300 koní

Korejci nově odhalili evoluční pojetí projektu Racing Midship. Zatím ale stále není jisté, zda jím nahradí Veloster, nebo jde o pouhé cvičení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai RM16 N: i třetí verzi hatchbacku s motorem uprostřed pohání 300 koní

3.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai RM16 N: i třetí verzi hatchbacku s motorem uprostřed pohání 300 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejci nově odhalili evoluční pojetí projektu Racing Midship. Zatím ale stále není jisté, zda jím nahradí Veloster, nebo jde o pouhé cvičení.

V roce 2012 odstartoval pod křídly korejské automobilky Project RM (Racing Midship), jehož jedinou podstatou jsou koncepty osazené motorem uprostřed a disponující pohonem zadních kol. První takovou vlaštovku v podobě verze RM14 jsme mohli spatřit v roce 2014, druhá pojmenovaná RM15 dorazila o rok později. Nově pak byla na autosalonu v Busanu odhalena inkarnace třetí, jenž se logicky s odkazem na aktuální letopočet pyšní názvem RM16.

Ve srovnání s minulostí automobilka ovšem učinila jednu zásadní změnu v označení, jenž se týká přídomku „N“. Ten má odkázat na nově založenou sportovní divizi, která nás svým prvním vozem v podobě Hyundai i30 N oblaží v příštím roce. Ostrému kompaktu jsme se ovšem věnovali před pár dny, pročež nyní upřeme pozornost jen na hatchback připomínající do značné míry asymetrický Veloster.

Vůči předchozím konceptům jsme se dočkali lehké úpravy vizáže, jenž spočívá v dodání nových užších světlometů, širších otvorů sání a nepatrně prodloužené kapoty. Tím se studie dostává blíže k produkčním modelům značky. Nicméně ve všem ostatním se již liší, neboť kupříkladu používá hliníkový prostorový rám a karoserii z karbonem zesílených plastů.

Rozložení hmotnosti v poměru 43:57 mezi přední a zadní nápravu již zůstalo zachováno z minulosti, stejně jako těžiště nacházející se pouhých 500 milimetrů nad zemí. Tak jako dříve tu pak máme i přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec T-GDI osazený elektrickým kompresorem, jehož výkon činí 300 koní a točivý moment 383 Nm.

Veškerý výkon motoru míří na zadní kola skrze šestistupňový manuál, kterému asistuje elektronický diferenciál E-LSD. O potenciálu motoru pak celé okolí informuje výfuk s elektronicky ovládanou škrticí klapkou, mimo to můžeme zmínit ještě nový zadní spoiler aktivovaný automaticky v závislosti na různých jízdních podmínkách.

Aktuálně stále není jisté, kam Hyundai s daným konceptem míří. Můžeme tedy jen spekulovat, zda jím nahradí stávající Veloster s motorem vpředu a pohonem předních kol, či jestli jde o pouhé cvičení. Pokud by se ovšem Korejci rozhodli realizovat první možnost, vůbec bychom se nezlobili.


Hyundai RM16 N: i třetí verzi hatchbacku s motorem uprostřed pohání 300 koní - 1 - Hyundai RM16 N concept prvni sada 01Hyundai RM16 N: i třetí verzi hatchbacku s motorem uprostřed pohání 300 koní - 2 - Hyundai RM16 N concept prvni sada 02Hyundai RM16 N: i třetí verzi hatchbacku s motorem uprostřed pohání 300 koní - 3 - Hyundai RM16 N concept prvni sada 03Hyundai RM16 N: i třetí verzi hatchbacku s motorem uprostřed pohání 300 koní - 4 - Hyundai RM16 N concept prvni sada 04Hyundai RM16 N: i třetí verzi hatchbacku s motorem uprostřed pohání 300 koní - 5 - Hyundai RM16 N concept prvni sada 05Hyundai RM16 N: i třetí verzi hatchbacku s motorem uprostřed pohání 300 koní - 6 - Hyundai RM16 N concept prvni sada 06Hyundai RM16 N: i třetí verzi hatchbacku s motorem uprostřed pohání 300 koní - 7 - Hyundai RM16 N concept prvni sada 07
Korejci představili již třetí pojetí projektu RM. Zatím však stále nevíme, zda se nové Hyundai RM16 N dostane do výroby

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.