Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai RM16 N: i třetí verzi hatchbacku s motorem uprostřed pohání 300 koní
3.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci nově odhalili evoluční pojetí projektu Racing Midship. Zatím ale stále není jisté, zda jím nahradí Veloster, nebo jde o pouhé cvičení.
V roce 2012 odstartoval pod křídly korejské automobilky Project RM (Racing Midship), jehož jedinou podstatou jsou koncepty osazené motorem uprostřed a disponující pohonem zadních kol. První takovou vlaštovku v podobě verze RM14 jsme mohli spatřit v roce 2014, druhá pojmenovaná RM15 dorazila o rok později. Nově pak byla na autosalonu v Busanu odhalena inkarnace třetí, jenž se logicky s odkazem na aktuální letopočet pyšní názvem RM16.
Ve srovnání s minulostí automobilka ovšem učinila jednu zásadní změnu v označení, jenž se týká přídomku „N“. Ten má odkázat na nově založenou sportovní divizi, která nás svým prvním vozem v podobě Hyundai i30 N oblaží v příštím roce. Ostrému kompaktu jsme se ovšem věnovali před pár dny, pročež nyní upřeme pozornost jen na hatchback připomínající do značné míry asymetrický Veloster.
Vůči předchozím konceptům jsme se dočkali lehké úpravy vizáže, jenž spočívá v dodání nových užších světlometů, širších otvorů sání a nepatrně prodloužené kapoty. Tím se studie dostává blíže k produkčním modelům značky. Nicméně ve všem ostatním se již liší, neboť kupříkladu používá hliníkový prostorový rám a karoserii z karbonem zesílených plastů.
Rozložení hmotnosti v poměru 43:57 mezi přední a zadní nápravu již zůstalo zachováno z minulosti, stejně jako těžiště nacházející se pouhých 500 milimetrů nad zemí. Tak jako dříve tu pak máme i přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec T-GDI osazený elektrickým kompresorem, jehož výkon činí 300 koní a točivý moment 383 Nm.
Veškerý výkon motoru míří na zadní kola skrze šestistupňový manuál, kterému asistuje elektronický diferenciál E-LSD. O potenciálu motoru pak celé okolí informuje výfuk s elektronicky ovládanou škrticí klapkou, mimo to můžeme zmínit ještě nový zadní spoiler aktivovaný automaticky v závislosti na různých jízdních podmínkách.
Aktuálně stále není jisté, kam Hyundai s daným konceptem míří. Můžeme tedy jen spekulovat, zda jím nahradí stávající Veloster s motorem vpředu a pohonem předních kol, či jestli jde o pouhé cvičení. Pokud by se ovšem Korejci rozhodli realizovat první možnost, vůbec bychom se nezlobili.







Korejci představili již třetí pojetí projektu RM. Zatím však stále nevíme, zda se nové Hyundai RM16 N dostane do výroby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 5 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Barry Sheene by dnes slavil 75. narozeniny včera 18:00
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
Nejnovější články
Ford už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 54 minutami„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 2 hodinamiŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 3 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 5 hodinamiAudi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva