Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai RM16 N: i třetí verzi hatchbacku s motorem uprostřed pohání 300 koní
3.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci nově odhalili evoluční pojetí projektu Racing Midship. Zatím ale stále není jisté, zda jím nahradí Veloster, nebo jde o pouhé cvičení.
V roce 2012 odstartoval pod křídly korejské automobilky Project RM (Racing Midship), jehož jedinou podstatou jsou koncepty osazené motorem uprostřed a disponující pohonem zadních kol. První takovou vlaštovku v podobě verze RM14 jsme mohli spatřit v roce 2014, druhá pojmenovaná RM15 dorazila o rok později. Nově pak byla na autosalonu v Busanu odhalena inkarnace třetí, jenž se logicky s odkazem na aktuální letopočet pyšní názvem RM16.
Ve srovnání s minulostí automobilka ovšem učinila jednu zásadní změnu v označení, jenž se týká přídomku „N“. Ten má odkázat na nově založenou sportovní divizi, která nás svým prvním vozem v podobě Hyundai i30 N oblaží v příštím roce. Ostrému kompaktu jsme se ovšem věnovali před pár dny, pročež nyní upřeme pozornost jen na hatchback připomínající do značné míry asymetrický Veloster.
Vůči předchozím konceptům jsme se dočkali lehké úpravy vizáže, jenž spočívá v dodání nových užších světlometů, širších otvorů sání a nepatrně prodloužené kapoty. Tím se studie dostává blíže k produkčním modelům značky. Nicméně ve všem ostatním se již liší, neboť kupříkladu používá hliníkový prostorový rám a karoserii z karbonem zesílených plastů.
Rozložení hmotnosti v poměru 43:57 mezi přední a zadní nápravu již zůstalo zachováno z minulosti, stejně jako těžiště nacházející se pouhých 500 milimetrů nad zemí. Tak jako dříve tu pak máme i přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec T-GDI osazený elektrickým kompresorem, jehož výkon činí 300 koní a točivý moment 383 Nm.
Veškerý výkon motoru míří na zadní kola skrze šestistupňový manuál, kterému asistuje elektronický diferenciál E-LSD. O potenciálu motoru pak celé okolí informuje výfuk s elektronicky ovládanou škrticí klapkou, mimo to můžeme zmínit ještě nový zadní spoiler aktivovaný automaticky v závislosti na různých jízdních podmínkách.
Aktuálně stále není jisté, kam Hyundai s daným konceptem míří. Můžeme tedy jen spekulovat, zda jím nahradí stávající Veloster s motorem vpředu a pohonem předních kol, či jestli jde o pouhé cvičení. Pokud by se ovšem Korejci rozhodli realizovat první možnost, vůbec bychom se nezlobili.







Korejci představili již třetí pojetí projektu RM. Zatím však stále nevíme, zda se nové Hyundai RM16 N dostane do výroby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
4.4.2025Vracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
4.4.2025Porsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
5.4.2025Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5.4.2025K mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
5.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva