Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Sonata 2015: detailní pohled a další informace k nové generaci
25.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Sonata přiveze jen čtyřválce s výkonem až 193 koní, velikostně ale atakuje Mercedes E. Z Koreje se na další trhy vydá ještě letos.
Oficiální příchod nové Sonaty předznamenávaly oficiální upoutávky i špionážní fotky nemaskovaného modelu, které se objevily před několika týdny. Patrné bylo, že nový sedan využije k oslovení zákaznické obce konzervativnější design, což se naplnilo při včerejší oficiálním polopředstavení. To nyní můžeme stále ještě před dubnovým debutem na autosalonu v New Yorku doplnit o další sadu fotografií, videí a informace právě z korejské prezentace modelu, které jdou do větších podrobností.
Hyundai rád používá slova „rafinované” a „lepší”, což se v případě vzhledu Sonaty s kódovým označením LF dá obohatit o přívlastky „zralejší” a „konzervativní”. To není nutně špatná věc, pokud jde o temný interiér, zákazníci by tak mohli mít potíž jen s exteriérem, který by se měl více odlišovat od konkurenční Toyoty Camry, Fordu Fusion nebo Hondy Accord.
Mezi nejzajímavější aspekty novinky patří nárůst do délky o 35 milimetrů (na 4 855 mm), dále o 30 milimetrů na šířku (1 865 mm) a 5 mm na výšku (1 475 mm). Korejská specifikace Sonaty používá rozvor o délce 2 805 mm (o deset milimetrů více než dosud) a objem zavazadelníku dosahuje hodnoty 510 litrů. Co do velikosti se tak Sonata přibližuje až k Mercedesu třídy E, korejský sedan je jen o 24 mm kratší, ale dokonce o 11 mm širší a jen o jediný milimetr vyšší. Spolu s luxusní bohatou výbavou a nejmodernějšími systémy by se posádka uvnitř mohla cítit jako v pokojíčku. Vždyť jen na zadních sedadlech budou mít k dispozici 975 mm na hlavu, 905 mm na nohy a 1 435 mm na ramena.
V rámci platformy se údajně jedná o stejné komponenty, jaké vozila šestá generace. Hyundai ovšem přední vzpěry MacPherson a zadní víceprvkovou nápravu výrazně přeladilo ve prospěch sportovnější jízdy a testovalo i na Nürburgringu, kde má značka své vývojové oddělení. Opomenuto prý nebylo ani navýšení torzní tuhosti o citelných 41 procent.
V motorovém prostoru mohou Korejci počítat se čtyřválcovými motory 2,0 CVVL o výkonu 168 koní, 2,0 LPi se stádem 151 koní a 2,4 GDi o výkonu 193 koní. Z hlediska převodovek, které budou přenášet svůj výkon na přední nápravu, se kalkuluje se šestistupňovým manuálem či automatem o stejném počtu stupňů. Tyto převodovky pak dorazí i do zbytku světa, spojeny ovšem mají být také s novým 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem. A chybět samozřejmě nebude ani hybridní model. Přiložená specifikace hovoří o palivové nádrži s objemem 70 litrů a kolech s rozměry 16-18 palců. Jasný je také elektrický posilovač řízení.
Korejská firma říká, že na vývoji Sonaty strávila tři roky a utratila při tom přibližně 450 miliard wonů (přes 8,3 miliardy korun). Uvedení mimo domácí trh se údajně tento model dočká v druhé polovině tohoto roku. Hyundai dodal, že se bude snažit v roce 2014 prodat 228 tisíc kusů, přičemž 165 tisíc z toho v zámoří a tato čísla navýšit v roce 2015 (při celoroční produkci) na 338 tisíc, respektive 249 tisíc kusů.
Momentálně je těžké zmínit, s jakou výbavou a hlavně kdy se nová Sonata alias i40 objeví v Evropě, ale nemuseli bychom čekat tak dlouho, jako tomu bylo u generace předchozí. Zatímco Američané s ní mohli jezdit od roku 2009, Evropa měla tu čest až v roce 2011. Novou Sonatu mají „Státy” dostat ještě letos na podzim, u nás bychom s dřívějším termínem než koncem příštího roku nepočítali...
Nezapomeňte si prohlédnout fotografie, které konečně ukazují detaily a za shlédnutí jistě stojí také přiložená videa.
Základní technické specifikace vozu v kostce
Nový Hyundai Sonata se představí oficiálně v dubnu, již nyní ale o ní víme takřka vše
Oficiální fotogalerie
Oficiální sada příliš podrobností neodhalila, ale vnitřní prostor a luxus nové Sonaty byl jasný
Video - Prohlídka exteriéru
Video - Uvedení včetně historie a prohlídky interiéru
Video - Úvodní reklamní spot
Video - Další reklamní spot
Zdroj: Kaablog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch