Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Veloster 2015: facelift přinesl šest zvuků motoru, pravý není jediný
20.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Asymetricky střižený hatchback dostal „zvukový ekvalizér motoru“, který vám umožní navolit i hlasitost. Dále tu máme třeba novou dvouspojku.
Korejská automobilka se zjevně rozhodla, že musí omladit celé své portfolio. Zatímco nedávno jsme mohli poinformovat o faceliftu modelů i30 a i40 či příchodu i20 Coupe, nyní zde pro změnu máme lehčí kosmetické a podstatnější mechanické revize pro Hyundai Veloster. Ty jsou prozatím spojeny pouze s korejským trhem, posléze ale dozajista budou také součástí americké nabídky a možná i té evropské. Českým fanouškům ale zřejmě již tep příliš nezvednou, neboť hatchback s asymetricky střiženými dveřmi zde již oficiálně nepořídíte.
Na domácím trhu se Veloster bude nově chlubit jen drobnými retušemi, které mu dodaly třeba stříbrnou čelní masku. Dále tu máme odlišný design litých kol, paletu barev rozšířenou o tři nové odstíny včetně jednoho matného, pozměněnou grafiku čelních světlometů a lehce zrevidované mlhovky. To je ale zvenčí naprosto vše, pročež se ani nebudeme zlobit, pokud dané změny oproti dosavadnímu provedení vůbec nezaregistrujete.
Přesunout se tedy můžeme do kabiny, kde Hyundai rozšířilo nabídku o dvoubarevné čalounění, jež pokrývá sedadla, dveřní panely a část středové konzole. Volit můžete ze tří odstínů, přičemž ty mohou pokrývat také bezpečnostní pásy. Dále zde najdeme ještě nový sportovní volant, který má lépe padnout do rukou, a také vylepšenou verzi multimediálního systému Blue Link. Tím ale končíme i v interiéru.
Dosud se tedy jedná maximálně o „mnoho povyku pro nic“, více ovšem Korejci zapracovali pod kapotou. Nově je tak možné Veloster osadit sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která napříč celým portfoliem nahrazuje klasický šestistupňový automat. Spojena přitom může být s motorem 1,6 T-GDi, který na korejském trhu produkuje 204 koní, zatímco v Evropě bude opět k mání verze 186koňová.
Dále dorazil do výbavy systém Flex Steer, který upravuje účinek posilovače řízení a nově se Veloster může pochlubit také „zvukovým ekvalizérem motoru“. Tato technologie řidiči umožní vybrat si jeden ze šesti zvuků pohonné jednotky, přičemž upravovat může i hlasitost. Že ani jeden není pravý, asi nemusíme ani zmiňovat, stejně jako to, o jak podivné řešení zvukové kulisy motoru se jedná...
Veloster dostal menší vizuální a razantnější mechanický facelift, na českém trhu z něj však již profitovat nebudeme
Zdroj: The KoreanCarBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Němci otestovali první turecké národní auto, bez okolků hovoří o „Erdoganově novince”
10.4.2024 - Chystané nové vrcholné SUV Škody nemá čím zaujmout už teď. Čím ohromí za dva roky, až se začne vyrábět?
10.4.2024 - Mercedes se pokusil spravit propadák jménem EQS falešnou maskou chladiče a hvězdou na kapotě, vypadá ještě hůř
11.4.2024 - Detaily německých prodejů ukazují zkázu elektrických VW. Diesely je překonávají 4krát, Passat TDI elektrického nástupce 14krát
11.4.2024 - Unikla podoba nové Škody Kodiaq RS, její pohon bude dál trochu z nouze ctnost
11.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry