Falešný zvuk motoru: nyní i ve vašem BMW M135i

BMW o tom raději moc nemluví, systémem Active Sound dotvářejícím zvuk motoru na palubě vozu reproduktory ale zjevně vybavuje další a další vozy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Falešný zvuk motoru: nyní i ve vašem BMW M135i

6.1.2013 | Petr Miler | 16 příspěvků

BMW o tom raději moc nemluví, systémem Active Sound dotvářejícím zvuk motoru na palubě vozu reproduktory ale zjevně vybavuje další a další vozy.

Kolega v nedávném testu BMW M135i z Nordschleife konstatoval: „Musím říci, že nevím, odkud přesně leze v M135i ten jinak pěkný zvuk. Z koncového tlumiče výfuku to není, z pod kapoty motoru ale také ne. Je to jako by se bral někde uprostřed a tím rozezníval celou kabinu.” Asi při psaní recenze ani netušil, jak přesné popsání reálného stavu věci to je, jen jej navzdory známé existenci systému BMW Active Sound Design nenapadlo hledat zdroj v reproduktorech audiosystému. A byla to chyba, právě v nich se totiž onen zvuk bere.

Pro vozy od BMW to není novinka, automobilka se ale k vytváření této poněkud umělé atmosféry na palubě přiznala jen v případě nové M5. V jejím případě jsme toto řešení označili za sice nepřirozené, ale jinak uživatelsky relativně příjemné. Až po testu faceliftované X6 M, která tento systém ani s modernizací nedostala, jsme museli uznat, že stoprocentní realita je přece jen lepší. U dieselové M550d už BMW o reprodukovaném zvuku motoru nehovoří, na palubě je ale jasné, že bez něj by jako americký hot rod nezněla. A u M135i nás prostě nenapadlo, že by po něm v Mnichově bez náznaku avíza médiím nebo zákazníkům mohli sáhnout.

Podezření jsme přitom pojali až po publikaci zmíněného testu, kdy se ukázalo, že zvukový projev se mění v závislosti na volbě jízdního režimu. Kolegu vcelku pochopitelně při testu nenapadlo jezdit po německých dálnicích rychlostmi okolo 200 km/h v jiném režimu než Sport a nebo vyšším, který i adekvátně přitvrdí podvozek a řízení, a tak došlo na závěry o granturismu narušeném příliš intenzivním projevem zvuku motoru při jinak poklidné rychlé jízdě. V režimu Comfort je ale vůz tišší.

Podezření na elektronický zvuk pak potvrdila zjištění člena fóra 1Addicts jménem TMP, který po vzoru svého kolegy s BMW M5 F10 systém vyřadil z činnosti. Podle všeho omylem nebo náhodou odpojením jednoho ze zesilovačů v zadní části vozu, neboť ani on netušil, že M135i toto řešení dostala. Přiložená videa pak ukazují, jak citelně se liší zvukový projev se zapnutým a vypnutým systémem Active Sound. Pokud tedy chcete mít z M135i více granturismo i ve sportovních režimech, víte, jak na to. Způsob vyřazení celého systému z činnosti najdete na fóru 1Addicts.

Projev BMW M135i se zapnutým systémem Active Sound Design

Projev BMW M135i s vypnutým systémem Active Sound Design

Petr Miler

Diskuze 16 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše