BMW M5 F10 Active Sound: takto zní M5 s a bez nastaveného zvuku v kabině (audio)

BMW se po ústupu od atmosféricky plněných agregátů pro svá M rozhodlo dodat motoru chybějící zvuku pomocí reproduktorů. A někteří zákazníci se rozhodli ho vypnout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW M5 F10 Active Sound: takto zní M5 s a bez nastaveného zvuku v kabině (audio)

25.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW M5 F10 Active Sound: takto zní M5 s a bez nastaveného zvuku v kabině (audio)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW se po ústupu od atmosféricky plněných agregátů pro svá M rozhodlo dodat motoru chybějící zvuku pomocí reproduktorů. A někteří zákazníci se rozhodli ho vypnout.

Již loni v září jsme vám představili systém, kterému BMW říká Active Sound Design. Už podle názvu lze leccos usoudit, ve stručnosti jej ale můžeme popsat tak, že pomocí reproduktorů audiosystému replikuje zvuk motoru a vytváří na palubě zvukovou kulisu, kterou auto jinak přirozeně nedisponuje. Jinak řečeno - když se vám třeba porouchá jeden reproduktor, auto rázem ztratí část svého zvukového projevu. Alespoň uvnitř.

Automobilka tím vzbudila poměrně velký rozruch, neboť její stroje byly do té doby známé spíše jako ty „ryze mechanické” - taková M3 E46 byla auto „ocel a benzin” a ani M3 E90 není tomuto ideálu až tak vzdálena. O předchozí M5 E60 už to platí méně, minimálně zvukový projev jejího pětilitrového desetiválce byl ale naprosto poctivý. Ústup kamsi do sfér vyhrazených plastickým chirurgům tak byl pro mnohé příznivce značky zklamáním, někteří se ale rozhodli přesto novou M5 koupit a s aktivním zvukem zatočit.

Mezi takové patří i clar, singapurský člen fóra M5Post.com, který se rozhodl Active Sound zkrátka vypnout. Jak už to u BMW v posledních letech bývá, automobilka ani servis vám při podobné žádosti vstříc nevyjde, jak ale po troše nelehkého bádání zjistil sám, stačí pojistkovou skříňku zbavit 40A pojistky číslo 200 a je po AS. Přestane tedy fungovat i celý audiosystém a také část parkovací asistence, ale co by člověk neobětoval čistému projevu motoru...

Dotyčný se pak na fóru pochlubil nejen těmito informacemi, ale i „videem”, které zachycuje zvuk M5 před a po této úpravě. Jak sami budete moci za chvíli zjistit, až tak moc se toho nezměnilo - sám clar konstatuje, že zvuk motoru je jen méně výrazný a na palubě je tak až zbytečné ticho. To je ostatně asi i důvod, proč BMW k tomuto kroku přistoupilo - zvuk pro posádku je žádoucí, ale jen ten „pěkný”, navíc přesně pod kontrolou elektroniky. Pokud by byl motor méně odhlučněn, mohl by někdy znít hůře a nebo i příliš obtěžovat...

Buď jak buď, clar říká, že AS zvýrazňuje pouze zvuk samotného motoru, ne turba a ne výfuku, a tak výsledný mix nepovažuje za až tak nepřirozený. Na každý pád je i tak z přiloženého materiálu patrné, že s puštěným aktivním zvukem auto zní - s nadsázkou - trochu víc jako formule 1. A to byl jistě cíl.

Jestli jsou podobné vychytávky dobrým, nebo špatným nápadem, to posuďte sami. Nám se ale nezamlouvají - auto „ocel a benzin” je nám bližší stejně jako holka „krev a mlíko”...

Zdroj: M5Post.com

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.