Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem

Jakkoli to zní bizarně, je to tak. V době, kdy silnější auta s manuálním řazením skoro neexistují, přichází dvě úplně nová. A značka, která za pár let už nechce znát ani spalovací motory, je předem velebí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem

1.1.2021 | Petr Prokopec

Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem

/

Foto: Cadillac

Jakkoli to zní bizarně, je to tak. V době, kdy silnější auta s manuálním řazením skoro neexistují, přichází dvě úplně nová. A značka, která za pár let už nechce znát ani spalovací motory, je předem velebí.

Z manuálních převodovek v jakkoli výkonnějších autech je už pěkných pár let druh zralý na vymření. V Evropě už ruční řazení nedostane ani nový Golf R a z opravdu silných aut se čtveřicí nebo pěticí dveří ho má dostat pouze nové BMW M3, byť od automobilky je to trochu danajský dar. Mezi sportovními kupé je situace o něco málo lepší, ale opravdu jen o málo. „Fofrklacek“ dávno nemá jediné Ferrari, Lamborghini, Corvette C8, Toyota Supra, Ford Mustang Shelby GT500 a další.

Za této situace bychom čekali jen další a další vystavená parte, jenže realita je jiná. Pokud letos sáhnete po nových Cadillacích CT4-V a CT5-V ve vrcholných provedeních Blackwing, budete moci volit mezi automatem a manuálem. A samotná automobilka říká, že ruční řazení dělá z obou modelů lepší auta.

Je oznámení o to překvapivější, když přichází od značky spadající pod koncern General Motors. Ten totiž podobně jako VW Group vyznává lásku především elektrifikaci, s níž manuály netykají už vůbec. Cadillac tak kráčí nejen proti všeobecnému proudu, ale navíc proti oficiálně prezentovaným firemním strategiím. Jak se tedy zdá, o elektrickém pohonu výrobci sice stále hovoří jako o jediné cestě, ve skutečnosti ale stále zůstávají věrni spalovacím motorům.

Je to pochopitelné, neboť elektrifikace je prozatím ztrátová a je otázka, zda tomu někdy bude jinak. Oproti tomu na benzinových či dieselových vozech se vydělat dá. A pokud ta či ona automobilka vyrukuje s něčím extra, co nikdo jiný nenabízí, pak může vydělat jen víc. Ve výsledku bychom se tak vůbec nedivili, kdyby v případě Cadillacu byl u modelů CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing byl standardem automatem a za manuál se připlácelo. Nebo šlo alespoň o stejně drahé alternativy, i když manuál je výrobně podstatně levnější.

Na potvrzení této teze si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat, oba vozy totiž mají debutovat až v létě. Aktuálně tak již jen dodáme, že vylepšený manuál i nadále používá skříň od Tremecu. Nicméně Cadillac měl přihodit navrch pumpu umožňující vyšší průtok oleje kvůli chlazení, stejně jako extra izolaci. Díky tomu by mělo celé auto podle mluvčího automobilky působit lépe, sofistikovaněji než jakákoli jiná verze.

Mimořádně zajímavý bude manuál hlavně v případě Cadillacu CT5-V Blackwing, neboť dojde k jeho propojení s 6,2litrovým osmiválcem. Výkon by přitom měl překročit 600 koní, zatímco nejvyšší rychlost vzroste nad 320 km/h. Oproti tomu CT4-V Blackwing bude mít k dispozici 3,6litrový šestiválec naladěný na necelých 500 koní. Oba vozy pak kromě manuálu, jenž bude pochopitelně lehčí než 10stupňový automat, budou k mání i s příplatkovými hořčíkovými koly.


Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem - 1 - Cadillac CT4-V a CT5-V 2020 nove foto 01Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem - 2 - Cadillac CT4-V a CT5-V 2020 nove foto 02Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem - 3 - Cadillac CT4-V a CT5-V 2020 nove foto 03Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem - 4 - Cadillac CT4-V a CT5-V 2020 nove foto 04Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem - 5 - Cadillac CT4-V a CT5-V 2020 nove foto 05Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem - 6 - Cadillac CT4-V a CT5-V 2020 nove foto 06
Chystané Cadillacy CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing budou k mání i s novou manuální převodovkou, kupodivu. A dokonce s ní mají působit lépe než s automatem. Foto: Cadillac

Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem - 7 - Cadillac manual transmission 2021 02
Nová manuální převodovka zatím oficiálně ukázala jen hlavici řadicí páky vytvořenou s pomocí 3D tisku. Foto: Cadillac

Zdroj: Cadillac Society

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše