Icona Vulcano plně odhalena, s 950 koňmi chce přivést LaFerrari k breku

Už jméno Icona Vulcano zní jako projev erupce kreativity studenta techniky, na lehkou váhu ale dílo špičkového technika a zkušeného designéra brát nelze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Icona Vulcano plně odhalena, s 950 koňmi chce přivést LaFerrari k breku

20.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Icona Vulcano plně odhalena, s 950 koňmi chce přivést LaFerrari k breku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už jméno Icona Vulcano zní jako projev erupce kreativity studenta techniky, na lehkou váhu ale dílo špičkového technika a zkušeného designéra brát nelze.

O autu jménem Icona Vulcano u nás neslyšíte poprvé, zmiňovali jsme jej hned v několika upoutávkách. Mohli jste se divit, že se věnujeme jednomu z těch aut, která vypadají jako výplod mysli pár dobře malujících snílků s vysokooktanovým benzinem v krvi, jenže i když je značka Icona téměř neznámá, prázdná nádoba to není. Věhlasné značky jistě mají svou cenu a ke své slávě nepřišly náhodou, samy o sobě ale nic dobrého neudělají - vzpínající se koník na logu Ferrari nestvoří ani skvělý motor, ani špičkový podvozek, ani krásný design. To vše dělají jen lidé za značkou stojící a zrovna v Iconě se nesešla žádná ořezávátka.

Italská firma sídlící v Šanghaji, kterou živí práce pro jiné automobilky, se totiž opírá o know-how Itala Claudia Lombardiho, který měl v minulosti na starosti třeba vývoj pohonných jednotek pro Lancii Delta Integrale soutěžící v mistrovství světa v rallye v osmdesátých letech nebo motorů pro formule Ferrari v letech devadesátých. A myslet si o někom, kdo postavil motory pro vozy vítězící ve dvou nejprestižnějších automobilových soutěžích vůbec, že o své práci ví něco méně než všechno, by asi bylo dost scestné.

Design vozu měl pak a starosti Francouz Samuel Chuffart se zkušenostmi designového šéfa Stile Bertone, který si užil své u Nissanu (Micra) nebo Land Roveru (nový Range Rover). Nedá se navíc předpokládat, že by si tito lidé vybrali za spolupracovníky nelegálně zaměstnávané čínské děti, takže zkrátka budou mít na čem stavět. I proto jsme se jejich nejnovějším dílem od začátku zabývali a také proto vám jej dnes podrobněji představíme.

Začneme-li u designu, který dnes můžeme vidět vůbec poprvé, pak jde o vůz, který svými základními tvary následuje potřeby své koncepce (motor vpředu, pohon zadních kol) a v detailech sází na italský styl, který místy připomene Ferrari. Na délku měří 4 450 mm, široký je 1 940 mm, výška se v tiskových materiálech Icony neobjevila. Jestli se vám výsledek líbí, můžete panu Chuffartovi vzkázat přes naše fórum, z podstaty zajímavějším se nám ale na celém autě jeví jeho technika od kolegy Lombardiho.

Tenhle člověk zjevně není žádným troškařem, neboť pro vůz vyvinul hned dvojici hybridních pohonných ústrojí, která si za cíl neberou nic menšího než LaFerrari a spol. Skrývají se v provedeních s označeními H-Turismo a H-Competizione, z nichž první chce být více silničním a druhé více okruhovým vozem.

H-Turismo používá dvanáctiválcový, atmosféricky plněný motor, jehož výkon ve výši 790 koní posílá na kola zadní nápravy. S prací mu pomáhá elektrický agregát se 160 koňmi, který se ale v tomto případě více než o špičkový výkon údajně stará o zajištění plynulejší akcelerace při změně převodů šestistupňové sekvenční převodovky. Výsledný výkon každopádně činí až 950 koní, hmotnost činí 1 595 kg a vůz má zrychlovat na stovku za 3,0 sekundy. Na dvoustovku se pak dostane za 9,2 sekundy a má dosáhnout rychlosti až 348 km/h.

H-Competizione sází na přeplňovaný šestiválec s totožným elektromotorem, což mu sice zajišťuje nižší výkon (710+160 koní), ale údajně také nižší, blíže neupřesněnou hmotnost. Co je také podstatné - zatímco cestovní Vulcano je zadokolka, okruhová verze používá elektromotory pro pohon předních kol a je tedy takovou částečnou čtyřkolkou. Obě změny jsou znát hlavně na akceleraci - na stovku zrychlí za 2,9 sekundy, 200 km/h je pak jeho kořistí za 8,9 s, přičemž má díky své lehkosti být i rychlejší v zatáčkách. Maximální rychlost zůstává totožná.

O přenos výkonu na silnici se starají 21" kola s pneumatikami Pirelli P Zero, deceleraci pak zajišťují karbon-keramické brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny stejné značky. Problémy s krocením bezesporu mimořádné dynamiky vozu tak nelze očekávat.

Jak už jsme zmínili, Iconu neživí stavby vlastních aut, Vulcano bere jako prezentaci svých možností. Pokud ale někdo o auto bude mít zájem, dodá jej za zatím neznámou cenu i komukoli „z ulice”. O stavbu se přitom postará společnost Cecomp, která je společníkem Icony a v minulosti vyráběla třeba BMW Z4 Zagato Coupe nebo Alfu Romeo 8C.

Jak vidíte, dobrá pověst Vulcanu předem nechybí, jestli bude ale v reálu tak dobré, jak by auto z rukou podobných tvůrců být mělo, to se teprve uvidí. Nějaký marnotratný Číňan by si v Šanghaji alespoň jeden kousek objednat mohl...


Icona Vulcano plně odhalena, s 950 koňmi chce přivést LaFerrari k breku - 1 - Icona Vulcano oficialni 01Icona Vulcano plně odhalena, s 950 koňmi chce přivést LaFerrari k breku - 2 - Icona Vulcano oficialni 02Icona Vulcano plně odhalena, s 950 koňmi chce přivést LaFerrari k breku - 3 - Icona Vulcano oficialni 03Icona Vulcano plně odhalena, s 950 koňmi chce přivést LaFerrari k breku - 4 - Icona Vulcano oficialni 04
Icona Vulcano skutečně není jen nějakým papírovým nápadem, ale skutečným autem vyvinutým pod vedením velezkušeného italského technika a známého francouzského designéra

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše