InMotion IM01: holandský zázrak chce pokořit absolutní rekord Nordschleife

Čas lepší než 6 minut a 11 sekund ze Severní smyčky Nürburgringu chtějí Holanďané z Technické univerzity v Eindhovenu. Zatím je to spíše sen.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

InMotion IM01: holandský zázrak chce pokořit absolutní rekord Nordschleife

6.7.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

InMotion IM01: holandský zázrak chce pokořit absolutní rekord Nordschleife

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čas lepší než 6 minut a 11 sekund ze Severní smyčky Nürburgringu chtějí Holanďané z Technické univerzity v Eindhovenu. Zatím je to spíše sen.

V posledních měsících a týdnech se na Severní smyčce Nürburgringu rozhořela bitva o nejlepší čas hlavně mezi Méganem RS Trophy a novým Leonem Cupra. Za delší část provazu aktuálně tahají Francouzi, ale znáte náš názor na to, za jakou je to cenu. Faktem ovšem je, že tohle jsou bitky na úrovni osmiminutové hranice, kterým se mnozí mohou jen smát. BMW M4 s časem 7:52 musí spíše hořce polykat, Porsche 918 Spyder s 6:57 coby aktuální produkční vrchol je ale už docela jinde. A to se stále ale ani zdaleka nepřiblížilo absolutně nejlepšímu času bez ohledu na typ a zaměření vozu.

Tím je už přes 30 let nepřekonaný rekord Stefana Bellofa, který později zahynul ve Spa, který v roce 1983 prolétl ve svém Porsche 956 starým Nürburgringem v neuvěřitelném čase 6 minut a 11,3 sekundy. Jde o tak extrémní výkon, že se mu nikdo jiný prakticky ani neblíží, natož aby mohl seriozně hovořit o možnosti jej překonat. Partička Holanďanů ale nyní tvrdí, že to dokáže.

Jejich vůz jménem InMotion IM01 je zatím virtuálním dílem stvořeným na půdě Technické univerzity v Eindhovenu. Autoři zatím zveřejnili jen první počítačové ilustrace odhalující velmi propracovanou aerodynamiku (nechybí třeba ani foukaný difuzor známý z Formule 1) snažící se zejména o minimální odpor vzduchu a maximální přítlak.

Další technické detaily jsou skromné, v principu by se ale mělo jednat o vůz, který jsme kdysi popsali jako elektromobil na benzin. Disponovat má čtveřicí elektromotorů v kolech, které se postarají o optimální trakci i rozdělování výkonu mezi jednotlivá kola, o dodávku energie se ale má starat spalovací motor Wankelova typu. Specifikace všech motorů jsou neznámé, pokud ale chce výsledek útočit na nejlepší čas Nordschleife všech dob, bude muset jít o extrémní hodnoty, nejspíše v řádu tisíců koní.

Může se to zdát jako snění pár nadšených teoretiků, dotyční si ale zřejmě zajistili i cestu k realizaci. V tiskovém prohlášení autorů ale stojí, že funkční prototyp má vzniknout ještě do konce příštího roku, kdy by se do kokpitu jak ze stíhačky měli posadit první piloti. InMotion IM01 se pak má objevit i na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a vydat se i pro skalp Nordschleife.

O celém projektu máme své pochybnosti, Bellofův rekord by si ale při současné úrovni techniky už zasloužil překonat. Jestli má IM01 reálné šance stát se „tím autem”, si opravdu nejsme jisti, ale kdyby na to přišlo, neříkejte, že jsme vás nevarovali...


InMotion IM01: holandský zázrak chce pokořit absolutní rekord Nordschleife - 1 - InMotion IM01 prvni 01InMotion IM01: holandský zázrak chce pokořit absolutní rekord Nordschleife - 2 - InMotion IM01 prvni 02InMotion IM01: holandský zázrak chce pokořit absolutní rekord Nordschleife - 3 - InMotion IM01 prvni 03InMotion IM01: holandský zázrak chce pokořit absolutní rekord Nordschleife - 4 - InMotion IM01 prvni 04InMotion IM01: holandský zázrak chce pokořit absolutní rekord Nordschleife - 5 - InMotion IM01 prvni 05InMotion IM01: holandský zázrak chce pokořit absolutní rekord Nordschleife - 6 - InMotion IM01 prvni 06InMotion IM01: holandský zázrak chce pokořit absolutní rekord Nordschleife - 7 - InMotion IM01 prvni 07InMotion IM01: holandský zázrak chce pokořit absolutní rekord Nordschleife - 8 - InMotion IM01 prvni 08
Těžko říci, jestli z tohoto nápadu může někdy vzejít více než tyto skici. Ale co kdyby náhodou...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše