Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Interiér nové Corvette odhalen únikem, je stejně revoluční jako její koncepce
12.7.2019 | Petr Prokopec
Jen pár dnů zbývá do oficiálního odhalení nové generace americké legendy a dalo se čekat, že až do té chvíle vše pod pokličkou nezůstane. Teď už víme, že dorazí se zcela novým volantem, digitální palubkou i radikální středovou konzolí.
Příští týden bude slavnostně odhalena osmá generace Chevroletu Corvette. Dá se předpokládat, že půjde o nadmíru sledovanou událost, neboť americký supersport čeká největší změna v historii jeho existence. Vůz totiž přepřáhne z motoru vpředu na motor uprostřed. Před touto rošádou přitom již varoval Jim Mero, dlouholetý technik General Motors, který zodpovídal za ladění posledních dvou generací Corvette. Zároveň pak za jejím volantem zajížděl nejrychlejší časy na Nordchleiife.
Mero uvedl, že Chevrolet v rámci vývoje měl k dispozici celou řadu konkurentů s motorem uprostřed. Všechny je ale sedmá generace Corvette s motorem vpředu sfoukla jako svíčku. S generací osmou bychom tedy dle jeho názoru neměli spojovat enormní očekávání. To se ale právě s ohledem na onu změnu snadno řekne, ale hůře udělá. Premiéru tak nejspíše bude sledovat každý, aby se dozvěděl, jakým způsobem General Motors Merovo tvrzení vyvrátí.
Pokud vás přitom zajímá, s jakými změnami bude novinka spojena uvnitř, pak do příštího týdne již čekat nemusíte. Na světě je totiž několik záběrů, které dokazují, že s radikálním přístupem ze strany Chevroletu je třeba počítat také uvnitř. Corvette C8 se totiž dočkala nového dvouramenného volantu, za kterým trůní digitální přístrojový štít. Jeho obrazovka by měla mít dvanáct palců, přičemž navazovat na ni bude centrální displej multimédií.
Středová konzole se dost možná dočká nemalé kritiky, jakkoliv bychom Chevrolet měli ocenit za odvahu a originalitu. Nicméně výběr toho správného tlačítka z dlouhého sloupce nejspíše nebude zpočátku úplně intuitivní. Nelze však upřít, že výsledek působí velmi elegantně. Stejně jako volič jízdních režimů, který počítá s otočným kolečkem. Hned vedle něj pak nechybí tlačítka ovládající stejně jako pádla pod volantem automat.
Vrátit se můžeme k samotnému volantu, který mimo jiné zdobí tlačítko „Z“. Jde nejspíše o odkaz na Zoru Arkus-Duntova, který je titulován ideový jako otec Corvette s motorem uprostřed. Velmi pravděpodobně tak tlačítko aktivuje specifický jízdní režim, který vám dovolí vymáčknout z osmé generace naprosté maximum.
Více si řekneme příští týden, kdy by mělo být odhaleno základní provedení Corvette. To by dle spekulací mělo být osazeno atmosférickou 6,2litrovou pohonnou jednotkou V5 LT2. Motor bude naladěn na zhruba 480 až 500 koní, jenž má na zadní kola přenášet výlučně již zmiňovaná automatická převodovka. Posléze ale mají dorazit i přeplňované či hybridizované verze osmiválce, jenž mají produkovat až 1 000 koní.
Osmá generace Chevroletu Corvette nezmění radikálně jen techniku, ale také interiér
Ze zevnějšku jsme dosud mohli vidět méně, ani ten ale nezůstává zcela pod pokličkou
Zdroje: Carscoops, absoluthank@Instagram, @Youtube
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 8 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 9 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 11 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
dnes - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry