Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání
1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Čtyřmístných aut kategorie shooting brake je méně než šafránu a Italdesign to chce změnit krásným GTZero. Má zvládnout 500 km na nabití.
Pokud chcete auto s karoserií shooting brake, můžete si vybrat buď Ferrari FF, anebo něco z trhu s ojetými auty. Italdesign GTZero, jedna ze ženevských novinek, to sice téměř jistě nezmění, ale to neznamená, že by to nebylo zajímavé auto. Je to mimo jiné dokonalý příklad, jak mistrní designéři umí navrhnout auto odkazující na minulost, ale které zároveň nepůsobí příliš retro a nevypadá stejně jako všechno ostatní v nabídce.
GTZero má aktivní klapky v kapotě, které jsou odkazem na Alfu Romeo Scighera. Dlouhá kapota sama o sobě a skloněná záď je zase odkazem na Daewoo Bucrane. A v zádi lze vidět i odkaz na Bizzarini Manta a Ferrari GG50. A možná trochu i Ferrari FF, které je ale dílem jiného designérského studia. I přes tolik odkazů by ale člověk do GTZera neřekl, že chce přivolat zpátky ztracené časy.
Pozoruhodná je prosklená střecha nad hlavami cestujících vzadu a nad prostorem pro zavazadla, do kterého se dostaneme opět z velké části skleněnými třetími dveřmi, které zase leckomu můžou vzhledem připomenout Volvo C30. Přední část střechy zabírají kusy nahoru otevíraných dveří podobně jako u McLarenu. A nos zase trochu připomíná Lamborghini Huracán.
Zní to jako směska neslučitelného, ale výsledek vypadá pozoruhodně dobře, jak se můžete přesvědčit na fotkách. Zejména v kombinaci s obřími koly - mají 22" vpředu a 23" vzadu - a se zadními světly, která jsou obtažením celého skla třetích dveří. Kdyby celá svítila jako obrysovka a různé kousky se rozsvěcovaly pro další funkce, bylo by to zjevení mnohem větší než bumerangy na Maserati 3200GT.
Kabina má kromě volantu a pedálů jen dva fyzické ovladače - elektronickou parkovací brzdu a startovací tlačítko. Všechno ostatní obstarává dlouhý displej na středové konzoli, a to včetně volby jízdy dopředu nebo dozadu. Řidič má před sebou další čtyři displeje, které mu zobrazují údaje o jízdě a navigaci. Na sedačkách je ručně činěná kůže a na palubní desce najdeme karbon a hliník.
Pokud při pohledu zboku instinktivně hledáte motor a z tvaru přídě a převisu se děsíte, že tu bude něco jako příčně uložený čtyřválec pohánějící přední kola, nemějte strach, na Fiatu Tipo novinka postavena není. Název GTZero odkazuje na nulové emise, tohle auto je elektromobil. Má tři elektromotory, které pohánějí všechna kola souhrnným výkonem 490 koní. Maximálka je 250 km/h.
Vůz stojí na základě karbonového monokokového šasi a kromě pohonu všech kol nabídne také natáčení všech kol. Baterie mají mít dost energie na 500 km jízdy; kde jsou umístěné nevíme, takže nemůžeme vyloučit spolupráci s Teslou a baterie pod podlahou auta. To by ale nebylo špatně kvůli nízkému těžišti. Berte to ale jako spekulaci.
Nahrává jí ovšem také vyobrazení rychlonabíječky, která má baterii dobít na 80 % za půl hodiny - a která je až nápadně podobná Superchargerům Tesly. Tato americká automobilka samozřejmě nemá peníze na rozdávání, ale kdyby se GTZero objevilo v její nabídce jako Model S s karoserií a kabinou z Itálie, asi by se nikdo dvakrát nezlobil. Za pravděpodobné to ale nepovažujme.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Pozoruhodný design GTZera nese jemné odkazy na minulost
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 11 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry