Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italové oprášili myšlenku rychlého, luxusního autobusu. Pohodlí má na rozdávání
20.12.2018 | Mirek Mazal
Ačkoli jde o dílo Italdesignu, v případě vnějšího vzhledu skoro není o čem mluvit. Uvnitř se ale odehrály opravdu důkladné změny, které z minibusu Mercedesu dělají něco mimořádného.
Studio Italdesign Giugiaro vyprodukovalo od roku 1968 spoustu zajímavých věcí. Jedné z nich jsme se věnovali nedávno - šlo o rychlý, luxusní minibus jménem Columbus, který dokázal převézt devět lidí v neobyčejném komfortu rychlostí až 210 km/h. Extravagantní stroj s motorem V12 do sériové výroby nešel a jít snad ani nemohl, myšlenka postavit něco takového v poněkud realističtějším provedení ale Italy zjevně neopustila. A teď ji řádně oprášili.
Stalo se tak ve spolupráci s čínskou firmou Sing-čch' Automobile, která asijským klientům pomáhá doladit Mercedesy k jejich obrazu. Výsledkem společných snah je exkluzivní provedení Mercedesu třídy V, tedy jinak běžně dostupné dodávky, která může nabírat rozličných uspořádání a pojetí interiéru, minibus nevyjímaje. Stroj pojmenovaný Vulcanus vycházející z čínské varianty V260L má ale daleko ke kterémukoli z nich - vystoupal na novou úroveň osobní přepravy.
Venkovní vzhled se od továrního provedení zase tak neliší. Specifickým jej činí barevné segmenty, které doprovází výrazné chromování kolem oken a na dveřích. Ve spodní části předního nárazníku jsou nově umístěna trojúhelníková denní světla z LED, zatímco charakteristická mřížka se znakem získala další nálož chromového lesku. Bez třpytivého oslnění by Číňané nemohli existovat, vedle tmavého laku zářivé doplňky správně vyniknou. To ale na „Vulkánu” není to nejzajímavější.
Až vstupem přes elektricky otevírané zadní dveře se vážení klienti ocitnou v úplně jiném autě. Vstup je možný z obou stran a pasažér okamžitě pochopí, kde se renomované designové studio vyřádilo především. Uvnitř velkorysé kabiny opravdu nezůstal kámen na kameni.
Prostor pro cestující využívá jemnou kůži a skutečné dřevo, které by mělo vytvářet útulnou atmosféru. Dojem pomáhají vyšperkovat záclonky a tři luxusní křesla. Interiér vypadá jako špičková přepychová místnost, příjemné materiály jsou kombinovány s nejmodernějšími technologiemi. Za zmínku stojí čtečky otisků prstů, velké obrazovky s vysokým rozlišením, interaktivní systém, tablety pro pasažéry a další elektronika.
Vulcanus má po zákroku úpravců rozdělený prostor mezi předním a zadním oddílem Mercedesu, aby bylo zajištěno maximální soukromí cestujících. Až trojice lidí si může nerušeně užívat jízdu nebo řešit obchodní záležitosti. Ačkoliv je vylepšená třída V primárně určena manažerům, může být minibus konfigurován na zakázku třeba i pro rodinné použití.
O dvanáctiválci pod kapotou můžeme v tomto případě jen snít, realita ale nemusí být zase o tolik horší. Vůz ke svému pohonu používá buď benzinový šestiválec o objemu 3,0 litru s výkonem 165 kW (225 koní) nebo přeplňovaný čtyřválec 2,0 s výkonem 155 kW (211 koní). Nejvyšší rychlost pak činí vždy 185 km/h. Zmiňovaných 210 km/h v devíti lidech to tedy není, ale jen o 25 km/h se ve třemi lidmi zavalenými komfortem také nebude k zahození...
Mercedes Vulcanus je výsledek spolupráce Italdesignu a stejně zaměřených kolegů z Číny, oprašuje ideu minibusu Columbus ze začátku 90. let minulého století
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz