Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR: nejostřejší kočka oficiálně, detailně. Známe i první ceny
17.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Vrcholné provedení dostalo 575 koní, výrazně nižší hmotnost a agresivnější bodykit. K mání je jako kupé i roadster, a to od 3,8 milionu korun.
Doplněno 19.2. České zastoupení Jaguaru pustilo do světa také první ceny, jenž se týkají tuzemského trhu. Za kupé F-Type SVR tak dáte 3 859 900 Kč, roadster vás vyjde na 4 054 710 Kč. Ve výsledku tedy budete platit jen nepatrně více než Britové.
O vrcholném Jaguaru F-Type SVR jsme si víceméně vše důležité řekli již před pár týdny, kdy online unikla dealerská brožura. S tou ovšem bylo spojeno jen pár snímků, zatímco nyní Britové později poslali do světa vskutku obsáhlou fotogalerii. Zároveň k nám dorazila i tisková zpráva, ve které jsou zmíněny některé detaily, jenž nebylo možné ze zmiňované brožury vyčíst. Představení kupé a kabrioletu si tedy dáme znovu, přičemž odstartovat můžeme britskými cenami. Ty začínají na sumě 110 000 GBP (cca 3 805 000 Kč) za kupé, respektive na 115 485 GBP (3 995 000 Kč) za kabriolet.
Srdcem obou variant je stejně jako v případě modelu F-Type R přeplňovaný pětilitrový osmiválec, ten všech díky nové kalibraci řídicí jednotky produkuje 575 koní a 700 Nm. S tímto výkonem kupé i kabriolet pokoří stovku za pouhých 3,7 sekundy a dosáhnou nejvyšší rychlosti 322 km/h, respektive 313 km/h. Za opravdu výrazné zlepšení jízdní dynamiky přitom nevděčí pouze 25koňovému navýšení výkonu, ale také přepracované osmistupňové automatické převodovce Quickshift, která nyní pracuje rychleji.
Dále novinka dostala do vínku nižší hmotnost, na které se zásadní měrou podílí nový výfukový systém z titania a Inconelu, tedy materiálu využívaného v šampionátu Formule 1. Jen díky tomuto prvku vůz váží o 16 kilogramů méně než základní osmiválcové provedení s pohonem všech kol, úsporu dalších 10 kg pak zajišťují kovaná 20palcová kola osazená pneumatikami o rozměru 265/30 vpředu a 305/30 vzadu.
Kromě toho je ovšem možné vůz osadit ještě karbonovou střechou (-29 kg) či karbon-keramickými brzdami (-21 kg) o rozměru 398 milimetrů vpředu a 380 mm vzadu. Standardem jsou přitom ocelové 380milimetrové přední a 376milimetrové zadní kotouče. Opomenout samozřejmě nesmíme ani na novou zadní nápravu, která sice sráží hmotnost pouze o 0,6 kg, nicméně tuhost navyšuje o podstatných 41 procent.
Jaguar přepracoval rovněž již zmiňovaný systém pohonu všech kol, zejména pak jeho elektronický aktivní zadní diferenciál. Samotný podvozek klesl o tři milimetry blíže k zemi a pyšní se sportovnější charakteristikou, systém Dynamic Stability Control pak má řidiči umožnit dosažení maximálního potenciálu vozu za všech podmínek. Rozvor kol však kupodivu zůstává shodný jako u základních verzí.
Přesunout se můžeme k vizuálním změnám, kterých rovněž není málo. Kromě oněch 20palcových kol a standardně dodávaných pneumatik Pirelli P Zero tu máme nový čelní nárazník s většími vstupy vzduchu a přidaným spoilerem, ventilovanou kapotu nebo masivní zadní křídlo. To se u kupé aretuje po překročení rychlosti 113 km/h, v případě roadsteru vám postačí dosažení 96kilometrového tempa.
Do kabiny dorazila sportovní sedadla stavitelná elektronicky ve 14 směrech a čalouněná kůží se vzorem Argyle. K mání jsou pak multimediální systémy InControl Touch či InControl Touch Plus, které je možné spřáhnout s audio aparaturou Meridian o výkonu 380 nebo 770 wattů. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, zmínit tak již můžeme jen živý ženevský debut a letní zahájení prodeje.
Oficiální fotogalerie nového Jaguaru F-Type SVR 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejčtenější články
- The Grand Tour se má vrátit bez Clarksona a spol., proč by se na ni ale pak měl někdo dívat?
9.4.2024 - Subaru začalo prodávat sportovní BRZ úplně oholené i s ocelovými koly. Je tak levné, že vám to bude jedno
9.4.2024 - Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci
9.4.2024 - Bizár dne: Ojeté Porsche Taycan koupíte po obří ztrátě hodnoty levněji než Audi e-tron GT, které z něj vzešlo
9.4.2024 - Audi se začíná loučit s další ze svých legend, model S3 dostal zřejmě poslední inovace před smrtí
9.4.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.