Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jak vypadá nový Ford Focus v úplném základu? Tohle dostanete za svých 360 tisíc
13.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Ford Focus se s cenami pustil hodně nízko, na úplnou novinku začíná na až neuvěřitelných 360 tisících Kč. Co ale za tyto peníze dostanete?
Ještě jednou se tento týden vrátíme ke čtvrté generaci Fordu Focus. Jde o stěžejní novinku, která již má i české ceny startují na částce 359 990 Kč. I navzdory poněkud kontroverzní stylizaci, jíž jsme již srovnali s předchůdcem, tak Focus má v místních končinách slušné šance na úspěch. K mání je o podstatných 60 tisíc korun levněji než Škoda Octavia, se kterou jej bude chtě nechtě srovnáván. Také je ta je navíc nyní v základu k mání s litrovým tříválcem, který je nyní pro Focus jediným dostupným motorem.
Právě na spodní patro nabídky si dnes posvítíme podrobněji. Pokud zvažujete, že do klubu modrého oválu vstoupíte, ovšem váš rozpočet je napjatější než tětiva indiánského luku, pak možná budete pokukovat po výbavě Trend. Ta na první pohled nevypadá špatně, počítat totiž můžete s manuální klimatizací, kůží obšitým volantem a hlavicí řadicí páky či mnoha bezpečnostními prvky zahrnujícími i autonomní brzdy a detekci chodců a cyklistů.
Dále můžeme zmínit také rádio s 4,2palcovým displejem či 16palcová ocelová kola, právě tyto dva prvky by ale ve výsledku mohly být kamenem úrazu. Jak je patrné z fotografií, ony ráfky s kryty nevypadají zrovna vábně a jen umocňují jistou lacinost, která čiší hlavně z přídě novinky. Malá obrazovka je pro změnu velkou pěstí na oko, neboť v rozměrné kapličce na vrcholu palubní desky působí docela nepatřičně.
Pokud si přitom hodláte vevnitř i zvenčí polepšit, budete muset postoupit na úroveň Trend Edition, kde jsou již standardem 16palcová litá kola a 6,5palcový displej. Platit ovšem v takové chvíli budete muset 404 990 Kč. Stále sice budete pod Octavií, to ovšem i výkonově - litrový tříválec modrého oválu v takové chvíli produkuje 100 koní oproti mladoboleslaváckým 116.
Sáhnout lze samozřejmě i po silnější verzi tříválce naladěné na 125 koní. V takové chvíli ale již ceny rostou na 389 990 Kč u základní výbavy Trend, respektive na 429 990 Kč při volbě úrovně Trend Edition. Řeč je přitom pokaždé o pětidveřovém hatchbacku, kombík je v obou případech o 25 tisíc korun dražší. Jeho výroba ovšem odstartuje až v srpnu.
Co přesně dostanete za oněch 359 990 Kč, vám ukáží obrázky z konfigurátoru níže. Jak jsme již naznačili, žádný zázrak to není, nemáme ale pocit, že by to na výchozí konfiguraci byla úplné ostuda - základní provedení aut nikdy nevypadají dobře. Posuďte ale sami, jak se vám základ zamlouvá zrovna v případě Focusu...
Takhle vypadá Ford Focus se základní výbavou Trend, s níž je na českém trhu k mání za 359 990 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 11 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 5 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 7 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 8 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 10 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 11 hodinami