Japonci si doma za 62 miliard postavili vlastní verzi nejnáročnějšího okruhu světa

Proč se za ideálním prostředím na testování nových aut táhnout na jiný kontinent, když si něco takového můžete postavit doma? Řekli si zřejmě u Toyoty a postavili si vlastní Ring.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Japonci si doma za 62 miliard postavili vlastní verzi nejnáročnějšího okruhu světa

29.4.2019 | Mirek Mazal

Japonci si doma za 62 miliard postavili vlastní verzi nejnáročnějšího okruhu světa

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Proč se za ideálním prostředím na testování nových aut táhnout na jiný kontinent, když si něco takového můžete postavit doma? Řekli si zřejmě u Toyoty a postavili si vlastní Ring.

Severní smyčka bájného Nürburgringu není jen jeden z okruhů těšící každého člověka snažícího ze sebe vydolovat řidičské maximum, je to také domov několika automobilek, které na Nordschleife ladí bezpočet chystaných modelů. Na dohled od trati najdeme i zázemí Toyoty, nicméně originální verze Zeleného pekla už ji zjevně nestačí.

Japonská značka proto zahájila zatím částečný provoz nového výzkumného a vývojového centra umístěného ve městě Tojota v prefektuře Aiči. Moderní zařízení o rozloze 650,8 hektaru čítá specializované zkušební polygony, vysokorychlostní sekce i prostory pro další zkoumání vozidel. Jedna z částí testovací základny je 5,3 kilometru dlouhá trať, která v menším měřítku věrně kopíruje Nordschleife, i s převýšením 75 metrů. Inspirace nejznámějším okruhem světa využívá místní topografie a nabízí širokou škálu zatáček.

Ředitel automobilky Akio Toyoda řekl, že s cílem vyrábět stále lepší vozy vznikají nové snahy o co nejlepší přizpůsobení vozů různým typů silnic. Jízdní testy se konají po celé planetě, včetně projektu jízd na pěti kontinentech Five Continent Drive Project a vytrvalostního závodu 24 hodin Nürburgringu. „Na základě těchto zkušeností jsme na novém zkušebním závodišti napodobili úseky řady světových silnic,“ sdělil médiím prezident značky.

Na zahajovacím ceremoniálu se ukázala sportovní Supra a hybridní vozy Prius. Zkušební jezdci povozili novináře, aby nepolíbení žurnalisté mohli aspoň vzdáleně pocítit výjimečnost jízdně nejnáročnější okresky - pokud se takto o uměle vybudované Severní smyčce dá hovořit.

Jeden z největší výrobců automobilů na světě v prefektuře Aiči prostaví celkem 300 miliard jenů (62 miliard Kč). Kopie Ringu bude určena k prověřování stability podvozku, přesnosti řízení, výdrže brzd a odolnosti techniky v náročných podmínkách. Ostatní části komplexu Toyota Shimoyama budou zaměřeny na specializované a vysokorychlostní testy. Další stavby by měly začít sloužit svému účelu v roce 2023, kdy by měl být komplex zcela dokončen.


Japonci si doma za 62 miliard postavili vlastní verzi nejnáročnějšího okruhu světa - 1 - Toyota si otevrela maly Nurburgring foto 01Japonci si doma za 62 miliard postavili vlastní verzi nejnáročnějšího okruhu světa - 2 - Toyota si otevrela maly Nurburgring foto 02Japonci si doma za 62 miliard postavili vlastní verzi nejnáročnějšího okruhu světa - 3 - Toyota si otevrela maly Nurburgring foto 03Japonci si doma za 62 miliard postavili vlastní verzi nejnáročnějšího okruhu světa - 4 - Toyota si otevrela maly Nurburgring foto 04Japonci si doma za 62 miliard postavili vlastní verzi nejnáročnějšího okruhu světa - 5 - Toyota si otevrela maly Nurburgring foto 05Japonci si doma za 62 miliard postavili vlastní verzi nejnáročnějšího okruhu světa - 6 - Toyota si otevrela maly Nurburgring foto 06Japonci si doma za 62 miliard postavili vlastní verzi nejnáročnějšího okruhu světa - 7 - Toyota si otevrela maly Nurburgring foto 07Japonci si doma za 62 miliard postavili vlastní verzi nejnáročnějšího okruhu světa - 8 - Toyota si otevrela maly Nurburgring foto 08Japonci si doma za 62 miliard postavili vlastní verzi nejnáročnějšího okruhu světa - 9 - Toyota si otevrela maly Nurburgring foto 09
Napodobenina německého Nürburgringu v Asii nabízí v některých ohledech více, samotná „druhá Severní smyčka” je zde ale vyvedena v menším měřítku

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.