Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koenigsegg One:1 brutálně havaroval na Nordschleife, 1 ze 7 je zničen
18.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Koenigsegg se letos chystal na pokus o zdolání rekordu Severní smyčky Nürburgringu s One:1. Jedna z přípravných jízd skončila katastrofou.
Doplněno 19.7.: Koenigsegg již potvrdil, že auto znovu postaví, i kdyby z toho rozbitého měl použít pouze VIN. Zdá se tedy, že fatální bude tato nehoda jen pro pokus automobilky v dohledné době stanovit rekord Severní smyčky...
Koenigsegg je velmi sympatická automobilka. Stačí si přečíst o tom, jak Christian von Koengsegg vydupal prakticky z ničeho jednoho z nejrespektovanějších výrobců supersportů světa či jaké nadšení pro věc čiší z jeho zaměstnanců. Najde se asi jen málokdo, kdo by této partě nadšenců nepřál úspěch v tom, co se letos chystal udělat - přepsat rekordní tabulky Severní smyčky Nürburgringu.
Nevybrala si pro to žádné ořezávátko, ale model One:1 s dechberoucí dynamikou. Že je auto charakterizované více jak 1 300 koňmi 5,0litrového osmiválce na stejný počet kilogramů rychlé jako čert, o tom nepochybuje nikdo, ale připravit jej na nástrahy Norschleife je ještě něco jiného. Nezdá se přitom, že by Švédové cokoli podcenili - rozhodli se trénovat a vůz nastavit tak, aby si i se svými extrémními parametry se Smyčkou rozuměl. Při dnešních přípravných jízdách ale věci nešly podle plánu.
Informace o tom, co přesně se událo, jsou zatím strohé, z dostupné dokumentace je ale jasné jedno. Pilot One:1, pravděpodobně firemní matador Robert Serwanski, ztratil kontrolu nad vozem krátce za jedním z nejrychlejších míst trati, tzv. Liščí norou, Fuchsröhre. Je to přesně to místo, kde nedávno předvedl parádní drift řidič BMW 2 GT, pilot Koenigseggu ale podobné štěstí neměl.
Vypadá, že ještě v místech, kde stín stromů brání rychlému vyschnutí trati, dostal smyk na vlhkém asfaltu a ve vysoké rychlosti se začal nekontrolovatelně sunout směrem k bariérám. Rána díky bohu nepřišla hned, to dosvědčují neuvěřitelně dlouhé stopy od pneumatik na asfaltu, pak ale náraz do bariéry přišel a vůz ponechal těžce poničený zejména v jeho zadní části.
Devastace One:1 je ohromná, vzhledem k ohromné ceně jednoho z pouhých sedmi vyrobených exemplářů půjde o jednu z nejdražších nehod, které se kdy na Ringu odehrály. Vůz je podle fotek vážně zničen a za normálních okolností by to snad byla i škoda totální. Toto je ale stále tovární auto a hřát u srdce nás může, že Koenigsegg - ať už z vozu zbylo použitelné cokoli - dá jistě za vznik novému.
Ještě více nás může těšit, že pilot vozu neutrpěl přes hrozivě vyhlížející výsledek karambolu žádná vážná zranění. Byl převezen do nemocnice, ale odpoledne byl po sadě vyšetření propuštěn bez obav doktorů o jeho zdravotní stav. Koenigsegg před pár desítkami minut nehodu přiznal a konstatoval: „Tento incident je potvrzením, jak obtížné je jezdit na této úrovni na nejnáročnějším okruhu světa. Jsme pochopitelně konsternováni tímto vývojem, ale potěšeni tím, že naše bezpečnostní systémy fungovaly podle očekávání, aby ochránily řidiče.”
Švédové jsou nehodou zjevně zasaženi, ale zdá se, že odhodlání pokořit Nordschleife neztrácejí: „Koenigsegg je extrémně výkonné auto a musí být testováno odpovídajícím způsobem,” konstatují smířlivě v návaznosti na dnešní události. Snad tedy One:1 ještě někdy na Ringu uvidíme, byla by škoda, kdyby ne. Jisté ale je, že po této události se pokus Koenigseggu o rekord odsouvá ještě více na neurčito. To je nepochybně škoda, buďme ale rádi, že tuto nehodu odnesl na zdraví „jen” jeden One:1 - při pohledu na fotky je zjevné, že to mohlo dopadnout mnohem hůře. Však se přesvědčte sami...
Nehoda One:1 na Ringu se musela odehrát ve velmi vysoké rychlosti, i takto odolné auto z ní odkráčelo značně pošramocené
Zdroje: Auto Evolution, GT Spirit, Koenigsegg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 9 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis