Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci stvořili auto, které má manuální i automatickou převodovku, zároveň
9.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Aby nějaký vůz nabízel na výběr dva typy převodovky, není ani dnes až tak výjimečné. Tento ale nedává na výběr jen při koupi, oba nabízí pořád.
I když možností výběru v posledních letech ubývá, pořád se najde dost aut, která vám při koupi umožňují vybrat si mezi automatickým nebo manuálním řazením. Většina lidí má v tomto ohledu předem jasno a pokud váhají, mohou sáhnout po jisté kombinaci obojího. Pod tím si dnes můžeme představit robotizovaný manuál - technicky to je manuální převodovka, řidič ale sám neřadí, to za něj dělá automatika. Teoreticky je to zajímavý nápad z hlediska snížení ztrát při přenosu výkonu a zdánlivé spojení výhod obojího, v realitě existuje ale jen hrstka robotizovaných manuálů, které by nespojovaly spíše nevýhody obojího.
Toyota na to v případě konceptu GR HV, podivného to hybridu vzniklého z modelu GT 86, jde z opačné strany. V útrobách je šestistupňová automatická převodovka, která ale dostala navíc i normální řadicí páku s kulisou ve tvaru písmene H. A po stisku jednoho tlačítka, která má na sobě červené písmeno M, ji můžete začít používat, jako byste měli normální manuál. Tedy, skoro, má to jeden háček.
Hovoří se o tom, že „nemusíte používat spojku” - jestli ve voze vůbec je spojkový pedál, netušíme, na fotkách jsou vidět jen pedály brzdy a plynu a nelze jednoznačně říci, jestli je tu ještě nějaký třetí, schoval by se případně za středovým tunelem. Co vidět je, je pět tlačítek, označených P, R, N, D a zmíněné M. A také normální řadicí páka, navíc se startovacím tlačítkem v hlavici jako u Mercedesu SLR McLaren.
Jak to přesně funguje, netušíme, ale odhadujeme, že převodovka je klasický automat s hydroměničem, který řadí sám, dokud nezmáčknete tlačítko M. Pak řadíte pákou, která ale ve skutečnosti není páka, nýbrž elektronický volič - a podle toho, kam ho posunete, převodovka zvolí správný kvalt. Je to ovšem jen naše spekulace, reálně může být toto řazení typu „budu všechno, co si budeš přát” řešeno i jinak. Na přesný popis si musíme počkat do tokijského autosalonu, kde se vůz ukáže in natura, za krajně neobvyklé ale můžeme řešení jeho řazení označit už nyní...
Automat ovládáte tlačítky, manuální režim pákou. Zní to zajímavě, ale nebude to jen stará technika v novém kabátě?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejčtenější články
- Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci
9.4.2024 - Bizár dne: Ojeté Porsche Taycan koupíte po obří ztrátě hodnoty levněji než Audi e-tron GT, které z něj vzešlo
9.4.2024 - Audi se začíná loučit s další ze svých legend, model S3 dostal zřejmě poslední inovace před smrtí
9.4.2024 - BMW smutně hází přes palubu další tradiční prvek, nová M5 nedostane žádné „řazení”
9.4.2024 - VW konečně našel zemi, ve které skóruje s elektromobily. Je tragikomické, že jde o Rusko
9.4.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.