Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep nepostaví vlastní BMW X6, menší SUV než Renegade ale ano
10.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Aspoň prozatím se Jeep dle slov šéfa produktového plánování soustředí na objem výroby, proto uvede na trh menší SUV než Renegade spíše než SUV kupé.
Plány na expanzi Jeepu nezahrnují křížence kupé a SUV, konkurenta pro BMW X6 či Mercedes-Benz GLE. Uvedl to šéf mezinárodního produktového plánování Adrian van Campenhout. Značka se v současnosti podle něj soustředí spíše na objem produkce než na to, aby světu představila nový vrcholový model.
Tyto stroje se prý neprodávají v dost velkých počtech, zejména ve srovnání s praktičtějšími sourozenci, takže šance, že jim Jeep postaví konkurenta, je malá. Vrcholem tedy alespoň prozatím má zůstat Grand Cherokee SRT8 a Wrangler Rubicon. Právě ten vlajkovou lodí zůstane i v nové generaci Wrangleru, která se ukáže v roce 2017. „To je naše mezera na trhu, stavět drsné Wranglery, které v terénu předvedou to nejlepší,” komentoval van Campenhout.
Co bychom nicméně v budoucnosti mohli vidět, je více třídveřových Jeepů. Dvoudveřový Wrangler se stále prodává velmi dobře a idea trojice dveří funguje i u menších aut, jak osvětlil van Campenhout. Třídveřová varianta Jeepu Renegade je prý "zajímavý nápad" a i menší stroj, o kterém byla řeč nedávno, by se mohl ukázat s trojicí i pěticí dveří.
Právě o tomto stroji se van Campenhout rozhovořil více. Má to být model cílený zejména na rozvojové trhy typu Indie či Jižní Ameriky a má tvořit značnou část koláče prodejů v roce 2018, kdy chce Jeep prodat 1,9 milionu aut celosvětově, bezmála dvojnásobek loňského počtu. Je to velmi ambiciózní cíl, ale podle současného vývoje, kdy mezi léty 2013 a 2014 prodeje značky vzrostly o 39 %, není nereálný.
Stroj menší než Renegade by mohl stát na platformě Fiatu Panda, který sám o sobě má schopnou verzi 4x4. Anebo by se Jeep mohl pro základ obrátit na Brazílii, což by znamenalo výrazně levnější výrobu a tedy i nižší cenu, důležitý to faktor v rozvojových zemích. Renegade je na trzích, kam by menší stroj mířil, viděn jako velký a drahý.
I s nižší cenou by ale plánovaný mini-Jeep měl být schopným strojem. Automobilka podle van Campenhouta nemůže prodávat schopné stroje na horním konci nabídky a pro dolní konec zkompromitovat hodnoty značky. „Chráníme image značky ze všech sil, protože díky němu nás lidé znají,” dodává van Campenhout. Dá se tak očekávat minimálně pohon všech kol i u vozu menšího než je Renegade, konkurujícího autům, která si musí vystačit se zvýšeným podvozkem.
Tato novinka bude nejpravděpodobněji vyvinuta a testována v Brazílii, Indii a na podobných místech, ale i Austrálie či snad spíše Australasie by mohla být také mezi trhy, kam nový stroj zamíří. Nelze tedy úplně vyloučit jeho globálnější rozšíření. Kdy ho uvidíme, zatím není známo. Pokud mají jeho prodeje být součástí zmíněného 1,9 milionu v roce 2018, dost možná se mini-Jeep na trhu objeví v roce 2017.












































Renegade nemá být nejmenším Jeepem v nabídce, alespoň na některých trzích
Zdroje: Motoring poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha