Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Když hvězda nezáří. Takhle vypadá nový Mercedes třídy A v úplném základu
5.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Při pohledu zvnějšku se vám na rty budou drát různé výrazy, jen asi ne „prémiové auto”. Zevnitř je to přece jen o trochu lepší písnička.
Mercedes má ve svém portfoliu aktuálně sedmnáct modelů osobních vozů mnoha tříd. Úvodní řada je označena prvním písmenem abecedy jako předvoj dražších kolegů s hvězdou na kapotě. Mercedes třídy A prodělal v posledních letech očekávanou modernizaci a na začátku února automobilka před novináři novinku plně odhalila.
První představení se odehrálo podle všech zvyklostí. Veřejnosti se nový Mercedes ukázal ve vysoké výbavě se všemi možnými doplňky. Reklamní fotografie z dílny profesionálních fotografů vznikaly za požití drahých modelů s bohatou, často nejvyšší možnou výbavou. O to větší kontrast způsobí pohled na základní provedení nejlevnější varianty, kterými se automobilky tradičně nechlubí.
Tedy chlubí, ale jen v případě frází „cena od”. V případě Mercedesu A zatím neplatí ani to, neboť v české nabídce značky zatím nové Áčko nenajdete, to ale neznamená, že vám jeho základní provedení nemůžeme ukázat a popsat, co nabízí.
Nová třída A bez špetky příplatků přijíždí na 16palcových ocelových kolech s poklicemi, standardně jsou dodávána až do verze A250, kde jsou jen o palec větší. Německý hatchback si na cestu posvítí halogenovými světlomety s diodami pouze pro denní svícení. Přední maska je ochuzena o stříbrné zdobení, všechny mřížky přístupu vzduchu jsou stroze černé.
Boční linie neumí prozradit mnoho o tom, kolik majitel zaplatil, daleko lépe se úroveň výbavové linie pozná na zadních partiích. Zadní světlomety opět mají jiný světelný podpis, LED pásek je jen ve vrchní části dělených světlometů. Jednotlivé žárovky si prohodily pozice, architektura se změnila. Výrazným odlišením od dražších kolegů je uhlazenější záď. Paradoxně vyšší výbava přináší zbytečnosti navíc, například odmítané falešné koncovky výfuku na každé straně, nefunkční difuzor a chromovou linku. Tak či onak, tohle provedení vážně nezáří, mezi ostatními auty byste si možná ani nevšimli, že před sebou máte zbrusu nový Mercedes.
Podle prvních ohlasů exteriér novinky příliš pozitivně nezapůsobil ani v lepších provedeních, interiér si vysloužil o mnoho více potlesku. V základní variantě to není jiné a třebaže z podoby vnitřku poznáte, že nesedíte zrovna ve špičkovém provedení, ostudu nedělá.
I nejlevnější třída A je dodávána s digitálním přístrojovým štítem a druhým displejem infotainmentu uprostřed palubní desky, oba o velikosti sedm palců. Základní podání Áčka německé zákazníky přivítá textilními sedačkami. V základu nebudou ochuzeni o jednozónovou automatickou klimatizaci, tempomat, dešťový senzor, volitelné jízdní režimy, bezklíčový vstup a tříramenný multifunkční volant se sportovním nádechem. Překvapivý souhrn pokračuje bezpečnostními prvky - dozor nad jízdou střeží již od základních výbavových stupňů asistent jízdy v pruzích, aktivní brzdový pomocník či sledování únavy řidiče.
Standardní výbava je tedy docela bohatá, ale jistě to právě takto bude někomu vyhovovat - zvenčí nenápadnost, uvnitř slušné „bydlení”. Vnější elegance je pryč, ale konzervativní zákazníci by mohli mít naopak problém s provedením AMG Line, která slouží k názornému srovnání. Kromě více výbavy přidává hodně zářivých stříbrných ploch, které mohou obtěžovat. Zhodnoťte sami, jestli černému vozu schází charisma nebo nikoliv...
Přímé srovnání nejnižší konfigurace Mercedesu třídy A (vlevo) proti vrcholnému výbavovému stupni AMG Line (vpravo)
Zdroj: Motor 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 10 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 11 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.