Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K4 zapadne mezi Cee'd a Optimu, pohání ji turbomotor Cee'du GT
21.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani korejská Kia nechce dopustit, aby se začátkem autosalonu v Pekingu upadla v zapomnění. Odhalila tak model K4, kterým zatím míří pouze na Čínu.
Když si projdete některou z našich zpráv o prodejích aut v Číně, těžko dojdete k závěru, že by se Korejci největšímu automobilovému trhu světa vyhýbali. Je tomu přesně naopak, neboť Hyundai patří za Velkou zdí k vůbec nejoblíbenějším značkám a také sesterská Kia v těchto končinách více než vystrkuje růžky. Nepřekvapí tak, že si také tyto dvě značky připravily pro Auto China 2014 v Pekingu své světové premiéry - Hyundai ix25 jsme vám představili včera, novou Kiu K4 vám ukážeme dnes.
Toto pořadí jsme nezvolili náhodou, neboť zatímco ix25 zřejmě dříve nebo později poznáme i v našich končinách, s modelem K4 má zatím Kia pouze čínské plány. Neznamená to ovšem, že by tomu tak mělo být navždy. Však vůz už svým jménem zapadá mezi Kiu K3, která není ničím jiným než korejským Cee'dem a Kiu K5, kterou u nás pro změnu dobře známe jako model Optima. Když máme K3 a K5, proč bychom se jednou také nemohli dočkat K4?
Jeden důvod by tu tedy byl - K4 je vcelku kompaktním sedanem, což není typ karoserie, který v zemi Bédy Trávníčka sklízí velké úspěchy. Na druhou stranu, s dobrou cenou se u nás prodávají i povedená auta této koncepce, tak proč by to jednou Kia nemohla zkusit? Opustíme-li tyto úvahy, pak před sebou vidíme 4 720 mm dlouhý vůz, který je široký 1 815 mm a stojí na podvozku s rozvorem 2 700 mm. To jsou rozměry opravdu téměř přesně zapadající mezi Cee'd a Optimu, i když se K4 z fotek zdá být o něco větší. Design je na poměry dnešní modelů značky Kia zcela vyzpytatelný a automobilka o něm říká jen tolik, že je jednoduchý a distingvovaný, s čímž lze výjimečně i plně souhlasit.
Do interiéru nevidíme, i tam lze ale očekávat obvyklá řešení dnešních třípísmenných Korejců. Výrobce k tomu dodává už jen tolik, že vnitřek má být prostorný a velmi dobře vybavený, což má podtrhovat třeba i startování tlačítkem, palubní systém UVO, parkovací kamera nebo šest airbagů.
Pokud jde o techniku, model vystavený v Pekingu je poháněn motorem 1,6 GDI Turbo s výkonem 201 koní, který známe z výborného Cee'du GT. Spojen je v tomto případě se sedmistupňovou automatickou převodovkou s dvěma spojkami, která má být úplnou novinkou. Další technické či dynamické parametry už Korejci nezveřejnili, i když se auto má dostat do prodeje ještě před koncem letošního roku.
I tento krok ale má svou logiku, neboť nejprve jej Číňané dostanou s atmosférickými motory 1,8 a 2,0 a jinými převodovkami, „pekingský motorový balíček” se propracuje do prodeje až později. Jestli bude K4 nebo její jinak nazvaný bratr jednou k mání i jinde než v aktuální kolébce komunismu, teprve uvidíme.






Kia K4 je zajímavé auto, i když vyplňuje prostor mezi modely, které ho mnoho neponechávají. Jestli se dočká i „mimočínské” budoucnosti, ukáźe až čas
Foto: Kia, PaulTan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Největší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 2 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
před 3 hodinamiIronie osudu: Auta Jaguaru vyšla ze studie kvality poprvé dobře ve chvíli, kdy je zrovna přestal vyrábět
před 5 hodinamiVysoká hmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je zjevně mrtvé ještě před dokončením
před 6 hodinamiZákazníkovi Fordu krátce po koupi samovolně shořelo auto, o rok později dostal od firmy dárek, na který nezapomene
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam