Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně
28.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není divu, že se Kia K9 v posledních dnech proháněla po Koreji bez jakéhokoli maskování. Již na dnešek totiž bylo plánováno její oficiální odhalení.
Události nabraly u Kie rychlých spád. Před čtrnácti dny nám automobilka nabídla pouze první ilustrace a dnes už tu máme první skutečné snímky. Čeho? No přece její vlajkové lodi K9, která krom opulentního vzhledu a rozměrů nabídne také pořádné motory a pohon zadních kol. Ale nepředbíhejme.
I přesto, že se Korejci s odhalováním této novinky příliš nemazlili, fotky nemaskovaného auta se dostaly do éteru ještě před oficiálním odhalením. Teprve včera jsme vám nabídli snímky a videa nemaskované K9, které na korejských silnicích pořídili tamní řidiči. Předpokládáme však, že šlo ze strany výrobce o podobný tah, který v podobnou dobu předvedl Land Rover s Evoquem Cabrio, a tak nemá čeho litovat.
Dnešní formální odhalení tedy nepřináší nic vyloženě převratného, lepší snímky ale dosvědčují, že říkat K9 „korejská řada 7” nebylo z naší strany přehnané. Vůz se skutečnému BMW 7 vážně dosti podobá a to nejen svým základním tvarem, ale i mnoha detaily. Nechceme říkat, že Peter Schreyer od někoho opisoval, úplně stejné není na obou autech nic, zjevně ale dostal za úkol vytvořit „něco jako sedmičku”. A tak to vytvořil.
Hlavní světla, části předního nárazníku a především pak záď se svými světly, chromovanou linkou a hranatými výfuky, to všechno je dosti bavorské. Snad jen výdech na předním blatníku připomene více Maserati Quattroporte, ale co se v dnešním přeplněném automobilovém světě něčemu nepodobá...
Do interiéru nás automobilka nahlédnout nenechala, včerejší špionážní fotky ale odhalily i ten. Zde už si vůz jde svou vlastní cestou (i když třeba ten volič automatu...) a výsledný dojem už necháme ryze na vás.
Z technických detailů zatím nevíme nic, dá se ale předpokládat, že budou do značné míry totožné s koncernovým sourozencem Hyundai Genesis. Ten nabízí též pohon zadních kol, nejlepší automatické převodovky a motory 3,8 V6, 4,6 V8 a 5,0 V8, samozřejmě benzinové. Že motor 3,8 nebude chybět ani v K9 dosvědčují i přiložené snímky, pakliže chce K9 představovat opravdu to nej, nemůže vynechat ani nějaký ten osmiválec. Jestli se bude moci pochlubit i vrcholným 5,0 V8 s výkonem 316 kW (424 koní), to je zatím otázka. Řekli bychom ale, že ano.
Podle automobilky má být totiž K9 stvořena bez kompromisů v designu, technice i výkonech a vynechat nejsilnější koncernový motor by kompromisem bylo. Podle stejného prohlášení má K9 definovat nové standardy ve své třídě (to je ovšem trochu přehnané) a být další demonstrací síly značky Kia, která překvapí svět.
Čím vším bude chtít K9 zaujmout, to nám Kia sdělí až později. V Ženevě ji zřejmě neuvidíme, na některém z pozdějších asijských autosalonů se ale ukáže zcela určitě. Podle předchozích informací by si pak měla najít cestu i do Evropy, jen zatím nevíme, s jakým jménem. „Káčková” označení jsou totiž zatím vlastní jen korejskému trhu (K5 = Optima, K7 = Cadenza) a je docela dobře možné, že K9 si bude v Evropě říkat třeba... Opirus. To všechno se ještě dozvíme.
Kia K9 určitě není ošklivá...
Do interiéru zatím můžeme nahlédnout jen neoficiálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova