Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Niro odhalena i ve verzi pro Evropu, cílí na spotřebu 3,8 litru na 100 km
18.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový hybridní crossover se pyšní lithium-iont-polymerovými bateriemi či příkladnou aerodynamikou. Kromě nízké spotřeby chce být zajímavý i řidičsky.
Nový korejský hybrid jsme si mohli představit již minulý týden v souvislosti s debutem Kie Niro na autosalonu v Chicagu. Nyní tu máme premiéru evropského provedení, jenž se veřejnosti ukáže za necelé dva týdny v Ženevě. Jak se přitom dalo očekávat, rozdílů je poskrovnu, respektive jsme při bližším zkoumání neobjevili jediný. Tedy pokud do dané rovnice nezahrneme jinak tvarovanou registrační značku. Korejci ovšem dali do placu pár nových technických údajů, pročež se vyplatí na jejich nový hybridní crossover podívat znovu.
Začneme známými věcmi, tedy novou platformou uzpůsobenou pouze vozům s alternativním pohonem. Tu vyvinulo mateřské Hyundai, které se stejnou architekturou již odhalilo liftback Ioniq. Ve srovnání s tímto modelem však Niro počítá pouze s jedním ústrojím, a sice s kombinací 1,6litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru. V prvním případě se máme dočkat 105 koní, ve druhém pak 43,5. Celkově by soustava měla produkovat 148 koní a 265 Nm točivého momentu.
Tento výkon ovšem nebude přenášet automat CVT, jak je u hybridů obvyklé, místo toho Korejci ve snaze o přitažlivější jízdní zážitky obě pohonné jednotky spojené do jednoho agregátu doplnili šestistupňovou dvouspojkovou skříní. O samotné dynamice prozatím nepadlo ani slovo, stejně jako nebyla specifikována spotřeba. Nicméně značka by v Evropě velmi ráda dosáhla maximálně 89 gramů emisí CO2 na kilometr, což lze přepočíst na 3,8litrový průměr. Tedy skoro o litr méně než v zámoří, kvůli jiným normám, pochopitelně.
K danému cíli se Kia chce dobrat i díky paketu lithium-iont-polymerových baterií o nepříliš vysoké kapacitě 1,56 kWh, jenž však mají ve srovnání s konvenčními systémy konkurence nabídnout o 50 procent vyšší hustotu energie. Celý paket tak váží 33 kilogramů, příliš velké zátěže pod zadními sedadly se tedy nedočkáme. Baterie navíc neovlivňují ani 421litrový objem zavazadelníku nebo 45litrovou palivovou nádrž.
Dalším prvkem vedoucím k nízké spotřebě je podle Korejců aerodynamika, kterou měli technici značky na paměti již během vývoje. Koeficient odporu vzduchu tedy činí Cd 0,29, což je na crossover usazený v nabídce mezi modely Cee'd a Sportage zajímavé číslo. Pro úplnost přitom v tomto ohledu zmíníme, že Niro je 4 355 milimetrů dlouhé, 1 800 mm široké, 1 355 mm vysoké a využívá 2,7metrového rozvoru.
Kia dále dodává, že cestující vpředu mají k dispozici 1 117 milimetrů pro nohy a 1 049 mm pro hlavu, zatímco ti vzadu 950 mm, respektive 993 mm. V případě ramen pak můžeme zmínit 1 423 a 1 402 mm místa, což by takové čtyřčlenné posádce mělo zaručit dostatek komfortu. Oficiálně je ale Niro logicky klasifikováno jako pětimístné.
V rámci výbavy bude na výběr látkové, polokožené či celokožené čalounění, se kterým bude možné spárovat multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovým dotykovým displejem. Nemalá konektivita a připojení k internetu je samozřejmostí, kromě toho Korejci zapracovali také na na minimalizaci vibrací a hluku v kabině.
Velkým lákadlem bude nejspíše bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, v případě exteriéru pak mohou zákazníci sáhnout po sedmi barvách karoserie a selekci 16palcových nebo 18palcových litých kol. Stejně jako v případě ostatních vozů značky pak dorazí i sedmiletá záruka, pro vozy osazené navigací pak budou zdarma služby Kia Connected Service.
Kia Niro se ukázala také v evropské verzi, krátce před živým debutem na autosalonu v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Korejci ukázali své vlastní BMW M5, prodávat ho ale budou jen tam, kde lidem nenařizují elektrická auta
4.4.2024 - Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024 - Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Politický koutek 05.04. 00:26 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda