Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Optima Hybrid 2014: facelift přinesl lepší aerodynamiku, spotřeba zamířila dolů
7.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Korejský sedan s 202 hybridními koňmi si nově řekne o průměrných 6,2 l/100 km. A to díky jiným nárazníkům, čelní masce a litým kolům.
O modernizaci korejského sedanu jsme vcelku pravidelně informovali v průběhu celého loňského roku. Neunikla nám ani americká, ani evropská verze. Nově se tak logicky musíme zastavit také u hybridního provedení, ačkoliv to u nás momentálně nabízeno není. Možný je ovšem individuální dovoz, pročež jsme si posvítili na premiéru modelu na autosalonu v Chicagu. Nic jiného než pár kosmetických změn ovšem neočekávejte.
V motorovém prostoru nadále pracuje 2,4litrový benzinový čtyřválec, kterému společnost dělá elektromotor a lithium-polymerové baterie. Neměnný tak od loňské rošády zůstal výkon 202 koní i točivý moment 320 Nm. Vlivem přepracovaného předního nárazníku, nové čelní masky a odlišného designu litých kol se ale zlepšila aerodynamika.
Průměrná spotřeba tak zamířila dolů na 6,2 l/100 km, ve městě se budete pohybovat za 6,5 litru a mimo městkou zástavbu za 5,9 litru. Vše ale bude ovlivňovat ještě velikost ráfků a pneumatik, kdy na výběr je 16palcové nebo 17palcové provedení. Mimo to pak vůz dostal ještě nové LEDky, větší zadní světla a přepracovaný zadní nárazník.
Uvnitř Kia Optima Hybrid standardně nabízí 4,3palcový TFT displej uprostřed přístrojového štítu, středovou konzoli může za příplatek okupovat osmipalcový monitor, který informuje spotřebě, dobíjení či nastavení samotného automobilu. Mimo to pak můžete sáhnout i po novém audio systému Infinity s osmi reproduktory.
Tím veškeré změny končí, o cenách se ovšem Kia nezmiňuje. Jasné navíc ani není datum, kdy by modernizovaná Optima Hybrid měla zamířit do prodeje. Jelikož je ovšem oficiálně označována za modelový rok 2014, cesta do showroomů ji dozajista zabere jen pár týdnů.


















































Hybridní Kia Optima dostala jen pár aerodynamických modifikací, jež zároveň snižují spotřebu. Jinak ale motorový prostor nedoznal jediné změny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
včeraPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na čele po pátku Bulega včera 17:00
- Vítězem Superpole Can Öncü, 18. Vostatek včera 16:49
- MotoGP: Na čele dvě KTM, za nimi bratři Marquezové včera 16:02
- Salač přímo do Q2 včera 15:21
- Rookie Perrone na čele včera 14:05
Nejčtenější články
Honda prodělala za jediný kvartál na elektromobilech 16 miliard Kč. Ve světlé chvíli přiznala: Byl to omyl
7.8.2025Firma se zbavila hotové továrny na elektromobily, radši ji prodala společnosti dělající hardware pro AI
7.8.2025„Bugatti pro chudé“ odhalilo své ceny, je nakonec ještě víc pro chudé, než se čekalo
7.8.2025Dnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
7.8.2025Audi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
7.8.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.05. 22:25 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.05. 20:16 - Truck Daškam
- IT poradna 09.05. 16:17 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.05. 14:05 - Vrooom
- whitelist & blacklist 09.05. 11:59 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 09.05. 08:25 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan