Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Optima Hybrid 2014: facelift přinesl lepší aerodynamiku, spotřeba zamířila dolů
7.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Korejský sedan s 202 hybridními koňmi si nově řekne o průměrných 6,2 l/100 km. A to díky jiným nárazníkům, čelní masce a litým kolům.
O modernizaci korejského sedanu jsme vcelku pravidelně informovali v průběhu celého loňského roku. Neunikla nám ani americká, ani evropská verze. Nově se tak logicky musíme zastavit také u hybridního provedení, ačkoliv to u nás momentálně nabízeno není. Možný je ovšem individuální dovoz, pročež jsme si posvítili na premiéru modelu na autosalonu v Chicagu. Nic jiného než pár kosmetických změn ovšem neočekávejte.
V motorovém prostoru nadále pracuje 2,4litrový benzinový čtyřválec, kterému společnost dělá elektromotor a lithium-polymerové baterie. Neměnný tak od loňské rošády zůstal výkon 202 koní i točivý moment 320 Nm. Vlivem přepracovaného předního nárazníku, nové čelní masky a odlišného designu litých kol se ale zlepšila aerodynamika.
Průměrná spotřeba tak zamířila dolů na 6,2 l/100 km, ve městě se budete pohybovat za 6,5 litru a mimo městkou zástavbu za 5,9 litru. Vše ale bude ovlivňovat ještě velikost ráfků a pneumatik, kdy na výběr je 16palcové nebo 17palcové provedení. Mimo to pak vůz dostal ještě nové LEDky, větší zadní světla a přepracovaný zadní nárazník.
Uvnitř Kia Optima Hybrid standardně nabízí 4,3palcový TFT displej uprostřed přístrojového štítu, středovou konzoli může za příplatek okupovat osmipalcový monitor, který informuje spotřebě, dobíjení či nastavení samotného automobilu. Mimo to pak můžete sáhnout i po novém audio systému Infinity s osmi reproduktory.
Tím veškeré změny končí, o cenách se ovšem Kia nezmiňuje. Jasné navíc ani není datum, kdy by modernizovaná Optima Hybrid měla zamířit do prodeje. Jelikož je ovšem oficiálně označována za modelový rok 2014, cesta do showroomů ji dozajista zabere jen pár týdnů.


















































Hybridní Kia Optima dostala jen pár aerodynamických modifikací, jež zároveň snižují spotřebu. Jinak ale motorový prostor nedoznal jediné změny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před hodinouNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před hodinouCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 2 hodinamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před 3 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 5 hodinami„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva