Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Rio 2017 plně odhalena. Je větší, prostornější i pohlednější
1.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hatchback dostal agresivněji stylizovaný zevnějšek, se kterým spáruje méně tlačítek v kabině a možná i přeplňovanou jedna-čtyřku.
Na příchod nové generace Kie Rio nás korejská automobilka již nějaký čas upozorňuje. Viděli jsme oficiální ilustrace i náznaky o spřízněném SUV. Na to je potřeba počkat, hatchback si můžeme již nyní představit se vším všudy. Hned v úvodu zmíníme, že ve srovnání s předchůdcem je delší, širší a nižší. Zároveň má také větší rozvor, což ocení zejména cestující.
Začněme ovšem pěkně od začátku zevnějškem, který sice nedoznal radikálního odklonu vůči dosluhujícímu provedení, nicméně již na první pohled působí dospělejším a dravějším dojmem. Zásluhu na tom mají samozřejmě i zmiňované rozměry, kdy délka byla natažena o 15 mm na 4 065 mm. Nové Rio je zároveň o 5 mm širší (1 725 mm), 5 mm nižší a počítá s rozvorem protaženým o 10 mm (na 2 580 mm).
Dále lze zmínit užší a kratší variantu slavného „tygřího čumáku“, se kterou dorazily nové světlomety zahrnující také LEDky pro denní svícení ve tvaru písmene „U“. Jiné lampy jsou také vzadu, k čemuž se navíc přidává zkrácený převis a mnohem vzpřímenější okno. Kia přitom využila nové platformy, kterou Rio sdílí se sesterským Hyundai i20 a jíž dostane rovněž ono SUV.
Přesunout se můžeme do interiéru, odkud zmizela záplava tlačítek. Místo toho tu máme nový „plovoucí“ dotykový displej, jenž se u vyšších úrovní výbavy stane součástí standardu. Kromě toho Rio počítá s modernějším multifunkčním volantem, se kterým u chystané vrcholné výbavy GT Line spáruje sportovnější sedadla a specifické dekory.
Po stránce motorické toho Korejci zatím mnoho neřekli, nicméně počítat bychom měli s 1,3litrovou a 1,4litrovou benzinovou atmosférickou jednotkou či 1,1litrovým a 1,4litrovým turbodieselem. Vrchol nabídky pak obsadí přeplňované motory, a sice litrový tříválec a 1,4litrový čtyřválec, který by měl pohánět spekulované Rio GT.
Na podrobné informace o výkonech a jízdní dynamice bude třeba vyčkat do pařížského debutu, prodej pak má odstartovat na přelomu letošního a příštího roku. Ceny by přitom měly zamířit o trochu výše než u stávajícího provedení, základ tedy čekejme někde okolo 250 tisíc korun.








Kia Rio je nově pohlednější i prostornější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025Porsche v zoufalosti začalo nabízet přímé slevy na elektrický Macan. Nepamatujeme, kdy naposledy něco takového udělalo
27.7.2025Spalovací verzi dosud jen elektrického fiaska Dodge nachytali při natáčení reklamy, zní úchvatně
24.7.2025
Nejčtenější články
Média tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
30.6.2025Zákazníkovi Fordu krátce po koupi samovolně shořelo auto, o rok později dostal od firmy dárek, na který nezapomene
30.6.2025Ironie osudu: Auta Jaguaru vyšla ze studie kvality poprvé dobře ve chvíli, kdy je zrovna přestal vyrábět
30.6.2025Legendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
30.6.2025Největší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
30.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva