Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík?

Malé sedany v Evropě moc nefrčí, a proto je řada automobilek ani u nás nenabízí. V Americe je ale situace jiná a právě tam míří nová Kia Rio sedan.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík?

21.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Malé sedany v Evropě moc nefrčí, a proto je řada automobilek ani u nás nenabízí. V Americe je ale situace jiná a právě tam míří nová Kia Rio sedan.

Nedá se říci, že se v našich končinách malé sedany netěšily oblibě. Vždyť aktuálně nejprodávanějším autem u nás je Renault Thalia, trvalé popularity si užívá Chevrolet Cruze a vzpomenout můžeme i dřívějších úspěchů Dacie Logan. Stačí zajímavý poměr výkonu a ceny a zájem zákazníků se dostaví. Jenže Česká republika je součástí Evropy a v ní se, až na pár výjimek, kompaktním a subkompaktním sedanům příliš nedaří. Pro Českou republiku se z velkých výrobců kvůli pár tisícům prodaných aut za rok přetrhne málokdo, a tak u nás na většinu menších limuzín můžeme zapomenout.

Je to bohužel případ i čerstvě představené Kiy Rio sedan, která zažívá svůj veřejný debut na autosalonu v New Yorku. Vůz pochopitelně vychází z nového Ria hatchback, které bylo představeno začátkem roku a naživo se poprvé ukázalo na ženevském autosalonu.

Sedan s hatchbackem sdílí celou přední část s podlouhlými mandlovými světly, ale již celé prosklení vozu je ale řešeno specificky a změn pochopitelně přibývá směrem k zádi. Ta se, jak je u malých sedanů obvyklé, vyznačuje relativně krátkým a vysokým „kufrem”, jenž protínají dva podlouhlé světlomety zasahující hluboko do zadních blatníků.

Ve srovnání s odcházejícím sedanem na bázi Ria je nová generace širší a delší, její výška se naopak zmenšila. Vůz je tak 4 366 mm dlouhý, 1 720 mm široký a 1 455 mm vysoký, automobilka přesto slibuje, že je lehčí a přitom nabídne vyšší tuhost karoserie znamenající vyšší pasivní bezpečnost i lepší chování na silnici. Přesnější čísla popisující tyto změny ale zatím zveřejněna nebyla.

Pod kapotou amerického provedení sedanu se objeví motor 1,6 GDI s výkonem až 135 koní. Jde samozřejmě o atmosféricky plněný „benzin”, spojený bude s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Dynamika vozu známa není, spotřeba ale ano - podle amerických norem se pochlubí apetitem 7,8 litru benzinu na 100 km jízdy městem a 5,8 litru pro 100 km v dálničním režimu. Chybět vozu nebude ani nechvalně proslulý systém start and stop.

Další detaily a snímky můžeme očekávat již během následujících dnů, kdy si Rio sedan bude užívat přízně světel reflektorů na autosalonu New Yorku. S prodejem vozu v Evropě se zatím nepočítá, ale jak se praví: nikdy neříkej nikdy...


Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík? - 1 - Kia Rio sedan 2011 01Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík? - 2 - Kia Rio sedan 2011 02Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík? - 3 - Kia Rio sedan 2011 03Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík? - 4 - Kia Rio sedan 2011 04Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík? - 5 - Kia Rio sedan 2011 05Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík? - 6 - Kia Rio sedan 2011 06Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík? - 7 - Kia Rio sedan 2011 07Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík? - 8 - Kia Rio sedan 2011 08Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík? - 9 - Kia Rio sedan 2011 09Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík? - 10 - Kia Rio sedan 2011 10
Kia Rio sedan pro rok 2011

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.