Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Soul 2013: tváří se jako po faceliftu, s předchůdcem ale mnoho společného nemá
29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Soul sice vypadá jako po důkladnější modernizaci, ve skutečnosti se však díváte na zcela novou, již druhou generaci, která slaví svou premiéru v New Yorku.
Z českého ale třeba i maďarského trhu se Kia Soul kvůli malému zájmu zákazníků potichu stáhla, Korejce však taková ztráta trápit nemusí. Jsou místa, kde se jim s jejich trochu zvláštním crossoverem pořád daří a prodávají dál. Navzdory tomu však Soul imunní vůči věku není, což připustila i samotná automobilka a na newyorském autosalonu představila jeho druhou generaci.
Ve vnějších tvarech novinky se viditelně odráží inspirace některými detaily loňského konceptu Track'ster, svým designem navrženým v kalifornském studiu značky se ale od původní předlohy příliš nevzdaluje. Méně informované by vůz snadno mohl přesvědčit, že se jedná o pouhý facelift, opak je však pravdou. Soul je postaven na nové, identicky koncipované platformě s revidovanými vzpěrami MacPherson vpředu a torzní příčkou vzadu, díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní oceli se však podažilo zvýšit torzní tuhost karoserie téměř o třicet procent.
Ačkoli to z fotografií poznat nelze, původní nezůstaly ani základní rozměry. Druhá generace Soulu má rozvor prodloužený o 20,3 mm na celkových 2 570 mm, výška zůstala identických 1 610 mm a šířka činí rovných 1 800 mm (+ 15,2 mm). Délku auta, případně její změnu automobilka v tiskové zprávě nezmiňuje, místo toho se ale chlubí o 60,9 mm širším vstupem do zavazadlového prostoru s objemem zvětšeným o 14 litrů a nárůstem prostoru pro posádku ve všech měřených směrech.
Že jde o zbrusu nový automobil, dokládá Soul především novým interiérem. Kia zdůrazňuje především kvalitnější, měkčené plasty, velký TFT displej na středové konzoli, připojení před USB a bluetooth, za příplatek dodávané elektrické ovládání předních sedadel, ale především kvalitnější odhlučnění celé kabiny a o cirka 20 mm tenčí sloupky A zlepšující výhled z vozu šikmo vpřed. Součástí výbavy je rovněž systém Flex Steer, umožňující řidiči navolit jeden ze tří (Comfort, Normal a Sport) režimů upravujících míru zapojení elektrického posilovače řízení.
Protože se nová Kia Soul představila ve Spojených státech, informace o motorizacích se omezují pouze na benzínové pohonné jednotky. Tím pádem nevíme, co bude mít crossover pod kapotou v EU, v Americe ale bude k mání atmosférická šestnáctistovka GDI s výkonem 132 koní při 6 300 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 160 newtonmetrů při 4 850 ot./min. Vrcholnou motorizací se stane přepracovaný čtyřválec 2,0 GDI s výkonem 166 koní při 6 200 ot./min. a 205 newtonmetry při 4 000 otáčkách. Pro oba agregáty bude k dispozici buď šestistupňový manuál, alternativně šestistupňová automatická převodovka.
Termín zahájení prodeje Soulu, případně jeho příchod do Evropy tisková zpráva nezmiňuje, stejně tak ani ceny.
Druhou generaci Soulu představila automobilka s dvojicí nových laků Solar Yellow a Inferno Red
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 09:45
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
- Superbike vyhráli Zanetti a Hobelsberger, König bez bodů 5.5.2024
Nejnovější články
- Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před hodinou - Rusové chvíli před premiérou poprvé ukázali inovovanou Putinovu limuzínu, dostala citelně jiný vzhled
před 2 hodinami - Krvavá lázeň v Tesle pokračuje. Víkend přinesl další masové propouštění, firma zkouší vydělat, na čem se jen dá
před 4 hodinami - Mrtvý rok po narození: Firma vyrábějící Fiskery Ocean neočekává, že vznikne byť jen jediný další kus
před 5 hodinami - 80 procent všech vyrobených Mercedesů G stále jezdí. Značka doufá, že u elektrické verze to bude stejně, ale jak by mohlo?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.07. 11:04 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 05.07. 09:23 - Stepan
- Onboard videa 05.07. 09:22 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 05.07. 07:36 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.07. 07:34 - Truck Daškam
- Volkswagen obecne 05.06. 22:57 - Stepan
- Rychlodotazy 05.06. 20:39 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:25 - jerry