Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Telluride: korejská Bentayga má 406 koní, zvládne vyřešit i jetlag
12.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedmimístné SUV osazené 3,5litrovým benzinovým šestiválcem a elektromotorem je pouze koncept, na budoucnost značky ale ovlivnit má.
Detroitský autosalon je v plném proudu, pročež není překvapivé, že se i na našem webu téměř vše točí okolo novinek odhalených na výstavišti Cobo Center. Jednou z nich je i koncept Kia Telluride, který nám naznačuje, že kopírování není jen doménou čínských automobilek. Korejci sice v tomto ohledu zůstávají do značné originální, nicméně i tak nám jejich kreace více než připomínají modely zavedenějších a prémiovějších značek. Např. nová Sportage si vzala nemalou inspiraci z Porsche Macan. Telluride by pak mohlo být druhým Bentley Bentayga.
Dané přirovnání samozřejmě nemějte za bernou minci. Tam, kde vidíme podobenství my, jej nemusíte vidět vy a koncept Telluride můžete nejen po stránce technologické, ale rovněž i po té vizuální považovat za originál. Vzhled proto necháme stranou a místo toho se zaměříme na motorový prostor a kabinu, která se skrývá za dveřmi otevírajícími se v úhlu 90 stupňů. Ty zadní jsou navíc „sebevražedné“, na obtíže při nastupování či vystupování si tak nikdo nemůže stěžovat.
Uvnitř najdeme čtyři „kapitánská sedadla“, jimž společnost dělá ještě třetí řada s třímístnou výklopnou lavicí. My se zaměříme hlavně na ona individuální křesla, která jsou osazena senzory monitorujícími vaše životní funkce. Ty jsou následně zobrazeny na displejích na vnitřních dveřních panelech a synchronizovány se systémem Light Emitted Rejuvenation (LER). Jeho podstatou je masivní panel s diodami, který za pomoci terapeutického paprsku léčí potenciální jetlag (do češtiny překládáno jako „pásmová nemoc”, reálně zkrátka syndrom rychlého překonání několika časových pásem) posádky a zlepšuje míru jejich životní energie.
Kromě toho dostal koncept Telluride do vínku systém Swipe Command, který cestujícím ve druhé řadě umožňuje ovládat audio systém za pomocí gest. Palubní deska, dveřní panely a volant pak užívají komponenty, které byly vůbec poprvé ve firemní historii vytištěny na 3D tiskárně. Tím ale můžeme toulku po kabině ukončit a pozornost stočíme pod kapotu, kde najdeme 3,5litrový benzinový šestiválec a elektromotor o kumulovaném výkonu 406 koní (274 + 132 k).
O jízdní dynamice se značka nezmiňuje, nicméně dodává, že koncept Telluride by na dálnicích měl dosáhnout spotřeby 7,8 l/100 km. To možná na první pohled není žádná světoborná hodnota, nicméně odpovídá americkým normám, které realitu reflektují o poznání více než ty evropské. Navíc se dá předpokládat, že zrovna na dálnici Kia nevyužívá jen elektrickou energii, ale mnohem více spíše spalovací agregát. A kromě toho, rozhodně nejde o žádného „drobečka“.
Koncept byl postaven na prodlouženém šasí modelu Sorento, přičemž na délku mu naměříme pět metrů, na šířku pak dva metry a na výšku 1,8 metru. Rozvor byl protažen o 30 centimetrů na 3,08 metru, načež všech sedm cestujících rozhodně nebude trpět nedostatkem prostoru. Kia však o sériové výrobě neuvažuje, místo toho využívá koncept Telluride jako jakéhosi průzkumníka. Dle reakcí publika se pak Korejci chtějí rozhodnout, zda se svými SUV zamíří do prémiového segmentu.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že karoserie byla oháknuta do zeleného laku Dark Pyrite. Ve všech rozích najdete 22palcová litá kola s pneumatikami Hankook Ventus ST o rozměru 275/45, přední i zadní část vozu mimo to zdobí diodová světla. Tím nám ale tisková zpráva končí, přičemž více se o směřování značky nejspíše dozvíme pár týdnů po skončení autosalonu a vyhodnocení odezvy návštěvníků.













Kia Telluride vypadá opravdu působivě...













...a vybavena je zajímavými technologiemi. Do výroby však nemíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejčtenější články
 Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
 30.9.2025
 Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
 30.9.2025
 Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
 30.9.2025
 Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
 30.9.2025
 Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
 30.9.2025
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 10.31. 05:29 - foultreacle
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 10.31. 05:28 - foultreacle
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter