Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kode57 je ďábelský supersport od neznámého autora známých aut
22.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nový roadster má na svědomí člověk, který nakreslil Ferrari Enzo. Jeho prvním majitelem se za 60 milionů korun stal známý americký boxer.
Automobilový týden v americkém Monterey nám již skončil. Během čtyř posledních dnů proběhly premiéry celé řady výjimečných vozů, mezi nimiž zářily zejména Vision Mercedes-Maybach 6, Lamborghini Centenario Roadster či Aston Martin Zagato Volante. Z méně významných stojí za zmínku ještě supersport zvaný Kode57, který se chlubí nejen nadmíru přitažlivým designem, ale také působivými technickými parametry a rovněž autorem.
Naše představení začneme u konce výše zmiňovaného výčtu, tedy u samotného designéra. Tím je Ken Okuyama, tedy člověk, jehož asi nejznámější kreací je Ferrari Enzo. Mimo to ovšem během své práce pro Pininfarinu navrhl či působil coby kreativní šéf u celé řady dalších projektů, kdy mezi ty nejzajímavější patří Ferrari P4/5, 599 GTB Fiorano, Maserati Birdcage 75th, Pininfarina Rossa či možná i překvapivě Porsche 911 996 a Boxster 986.
V posledních letech Okuyama poněkud „sešel z cesty”, neboť spíše než nejrychlejšími vozy světa se začal zabývat japonskými rychlovlaky. Svět čtyř kol ale tak úplně neopustil, neboť začal představovat také své vlastní kreace odhalované původně pod svými iniciály. Z písmen K.O. se posléze vyklubalo označení Kode (odkaz na Ken Okuyama DEsign), čímž se dostáváme k aktuální novince.
Kode57 byl podle všeho (oficiálně to potvrzené není) postaven na bázi Ferrari 599 GTB Fiorano, tedy na základech další Okuyamovi kreace. Z italského plnokrevníku ovšem zůstalo pouze šasí a pohonné ústrojí, ve zbytku tu máme zcela nové karbonové panely karoserie. Ta se musí obejít bez střechy, přičemž již na první pohled připomíná další Kenovo dílo, již zmiňované Pininfarina Rossa. A také ďábla, to když se na vůz podíváte zepředu poté, co vyklopíte jeho proti směru jízdy otevírané dveře.
Nové pojetí roadsteru dostalo více ostřejších linií a počítá se s malosériovou výrobou. Prozatím sice není jasné, kolik kusů vznikne, nicméně na ten první již sepsal objednávku světový boxerský šampion a známý sběratel supersportů Floyd Mayweather. Ten měl za produkční verzi zaplatit 2,5 milionu USD (cca 60,52 mil. Kč).
V této sumě je zahrnut nejen nový vzhled, ale také šestilitrový dvanáctiválec. Ten standardně disponuje 620 koňmi a 610 Nm točivého momentu, které na zadní 22palcová kola (vpředu se otáčí jednadvacítky) přenáší robotizovaný manuál se šesti rychlostními stupni, data o jízdní dynamice jsou ovšem aktuálně neznámou.
Okuyama dodává, že každý exemplář může být upraven dle přání zákazníka, neboť japonský designér spolupracuje s německou tuningovou firmou Novitec. Ve výsledku tak jeho Kode57 může po příchodu kompresorů nabídnout až 848 koní, přičemž tento výkon bude kombinován s hmotností okolo 1 633 kilogramů.
Kode57, jinak také přepracované Ferrari 599 GTB Fiorano, si můžeme lépe představit na živých...
...než na pouhých třech oficiálních fotkách
Živé foto: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před hodinou - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:02 - Vrooom
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.