Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech
6.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) V rámci limitované produkce Agery RS vznikne ještě více omezená Agera RSR. Ta vznikla v tyrkysovém, černém a bílém provedení.
Švédská automobilka Koenigsegg se v poslední době stará o rozruch hlavně modelem Agera RS. Ten bude vyroben pouze v pětadvaceti kusech, které do jednoho mají své majitele. Nebudou ale všechny stejné, jak už ukázaly verze XS a Naraya, jenž zamířily k prvnímu americkému a evropskému zákazníkovi. Na druhý zmíněný vůz si dnes ještě posvítíme, nejprve však musíme dát přednost edici RSR.
Ta spadá do výše zmiňovaných 25 exemplářů, přičemž jde o tři kusy mířící do Země vycházejícího slunce. Za jejich objednávkou stojí japonské zastoupení Koenigseggu, které společně se zakladatelem automobilky první dva z nich aktuálně odhalilo v tokijském hotelu Grand Hyatt. Ve srovnání se standardem se přitom liší zejména střešním sáním ve stylu modelu One:1.
Mimo to dorazilo také rozměrné zadní křídlo, které je v případě Agery RS volitelným doplňkem. Všechny tři exempláře RSR jej ovšem mají již v základu, přičemž dále přihazují kupříkladu zakázkový lak. Vůz se šasí č. 122 dostal do vínku tyrkysově modrou, zatímco pro šasí č. 123 byla vyhrazena černá. Chybějící vůz se šasí č. 124 je pak lakován bíle.
O pohon této trojice se tak jako u zbytku produkce stará pětilitrový osmiválec twin-turbo, který standardně produkuje 1 160 koní. Zákazníci ovšem mají i v tomto ohledu možnost volby, za příplatek je totiž k dispozici naladění na jeden megawatt, tedy na 1 360 koní. V obou případech je přitom výkon spárován se sedmistupňovým automatem a hmotností 1 395 kg.
Tím jsme s edicí RSR hotovi, na malou chvíli tedy můžeme zamířit ještě zpět k oné variantě Naraya. Ta dostala do vínku detaily potažené pravým 18karátovým zlatem, o něž se postaral italský specialista Ettore Callegaro. Pracoval přitom s pláty o tloušťce lidského vlasu, které aplikoval na speciální adhezivum a následně přebrousil, aby vše mělo „kovový“ nádech.
Posléze byly tyto detaily, stejně jako zbytek vozu, několikráte přelakovány čirým lakem, jenž je chrání vůči poškrábání. Celý proces zabral dva týdny, přičemž Callegaro pracoval vždy šest dnů v týdnu, dvanáct hodin denně. Jak vše dopadlo, vám odhalí fotogalerie. Vychutnat si v ní můžete i záběry na vůz z britského Salon Privé, kde Naraya debutovala.
Koenigsegg Agera RSR vznikl v černém...
Mimo to můžeme přihodit do placu ještě snímky a videa verze Naraya, která o víkendu debutovala na britském Salon Privé
Foto: GT Spirit, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
před 9 hodinami - Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
před 10 hodinami - Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
včera - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
včera - Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
včera
Živá témata na fóru
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.09. 22:12 - volfi
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- Elektromobily a vse kolem nich 05.09. 16:31 - honziss
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 14:16 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda
- Jednostopé okénko 05.09. 08:35 - jarka