Koenigsegg Agera RS Naraya je první kus pro Evropu, zdobí ho zlato a diamanty

30.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Prozatím neznámý majitel nechal švédský supersport s 1 160 koňmi osadit modře zbarveným karbonem, s nímž kontrastuje 18karátový žlutý kov.

Sotva nám skončila jedna exkluzivní přehlídka Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach, již se chystá další. Pod přídomkem Salon Privé odstartuje již 1. září, přičemž milovníky sportovních i luxusních vozů přivítá monumentální Blenheim Palace v britském Woodstocku. V hrabství Oxfordshire přitom mimo jiné budou moci očekávat i speciální verzi Koenigseggu Agera RS, jenž bude předána vůbec prvnímu evropskému zákazníkovi.

Švédská automobilka tak opětovně vkročí do prakticky stejné řeky, neboť v Pebble Beach pro změnu debutovala Agera RS určená prvnímu americkému klientovi jako součást jeho soukromé „Svaté trojice” hyperaut. Ten si vůz nechal osadit monstrózním křídlem, přičemž kreaci vyznačující se zářivě oranžovým lakem pojmenoval XS. Osmiválcová pohonná jednotka tohoto supersportu však již byla stejnou, jakou používá i nově odhalená Agera RS Naraya.

Proč se dosud anonymní majitel rozhodl pro tento název, je záhadou. Více však víme o samotném voze, který se pyšní transparentním lakem odhalujícím modře zbarvený karbon. Kromě toho dostala Naraya do vínku vnější i vnitřní detaily z 18karátového zlata. Jeho nanesení přitom italskému specialistovi Ettore „Blaster“ Callegarovi zabralo dva týdny, kdy pracoval šest dní v týdnu 12 hodin denně.

Pokud vás tyto dvě finesy nepřesvědčí o výjimečnosti švédské stíhačky, můžeme se za dalšími exkluzivitami vydat do interiéru. Ten počítá s modrou Alcantarou, jenž je zdobena zlatými švy. Kromě toho i zde najdeme nápis „Naraya“, jenž kromě zlata tvoří také 155 umělých diamantů kalifornské společnosti Ada Diamonds. A ve standardu nechybí ani sportovní sedadla či stavitelné pedály a volant.

Jak jsme již zmínili, pod kapotou lze očekávat přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který byl naladěn na standardních 1 160 koní a 1 280 Nm. Přenos výkonu na zadní kola dostala na starosti sedmistupňová automatická převodovka CIMA s pádly pod volantem, pomocnou ruku ovšem majiteli podává i elektronický diferenciál a stabilizační či trakční kontrola, jenž si Koenigsegg vyvinul sám.

Závěrem pak jen dodáme, že Agera RS Naraya nedorazí na Salon Prvé osamocena. Společnost jí bude dělat obdobně modře zbarvený Koenigsegg One:1 či vůbec poslední vyrobená Agera R, která se pochlubí černou karoserií s doplňky v kávovém odstínu a žlutohnědým interiérem.

Koenigsegg Agera RS Naraya je první kus pro Evropu, zdobí ho zlato a diamanty - 1 - Koenigsegg Agera RS Naraya 2016 prvni sada 01Koenigsegg Agera RS Naraya je první kus pro Evropu, zdobí ho zlato a diamanty - 2 - Koenigsegg Agera RS Naraya 2016 prvni sada 02Koenigsegg Agera RS Naraya je první kus pro Evropu, zdobí ho zlato a diamanty - 3 - Koenigsegg Agera RS Naraya 2016 prvni sada 03Koenigsegg Agera RS Naraya je první kus pro Evropu, zdobí ho zlato a diamanty - 4 - Koenigsegg Agera RS Naraya 2016 prvni sada 04Koenigsegg Agera RS Naraya je první kus pro Evropu, zdobí ho zlato a diamanty - 5 - Koenigsegg Agera RS Naraya 2016 prvni sada 05Koenigsegg Agera RS Naraya je první kus pro Evropu, zdobí ho zlato a diamanty - 6 - Koenigsegg Agera RS Naraya 2016 prvni sada 06Koenigsegg Agera RS Naraya je první kus pro Evropu, zdobí ho zlato a diamanty - 7 - Koenigsegg Agera RS Naraya 2016 prvni sada 07Koenigsegg Agera RS Naraya je první kus pro Evropu, zdobí ho zlato a diamanty - 8 - Koenigsegg Agera RS Naraya 2016 prvni sada 08
Nový Koenigsegg Agera RS Naraya se pyšní modře zbarveným karbonem či detaily z 18karátového zlata. Uvnitř pak kromě Alcantary najdeme i 155 umělých diamantů

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše

Reklama