Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo
16.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta pro zákazníka v zámoří dostala rovněž specifické válečné zbarvení. Pod kapotou najdeme pořádný kus motorářského umění.
Tento víkend je opětovně zasvěcen automobilové kultuře, se závodem Formule 1 ale stále ještě nepočítejte. Královská motoristická disciplína má totiž letní přestávku. Místo toho budou zraky odborné i laické veřejnosti upřeny k americkému Pebble Beach, kde se odehraje další ročník tamní Concours d'Elegance. V jejím rámci se představí zejména nový Vision Mercedes-Maybach 6, nuda ovšem nebude ani na stánku Koenigseggu.
Švédská automobilka přiveze do Států produkční verzi modelu Regera, který pod svou kapotou hostí přeplňovaný pětilitrový osmiválec a trojici elektromotorů. Celkový výkon narostl na více než 1 500 koní a 2 000 Nm točivého momentu, jenž má na starosti systém KDD nahrazující klasickou převodovku. Vyrobeno přitom bude pouze 80 exemplářů, z nichž již více než polovina má svého majitele.
Zatímco Regera je ovšem již poněkud „profláknutá“, druhý vůz Koenigseggu je naprostou novinkou. I když jen částečnou. Agera XS je na přání majitele jinak pojmenovanou Agerou RS. Vůči svému příbuznému se ovšem pyšní největším křídlem, jaké se kdy na supersportu švédské značky objevilo. Opětovně přitom jde o splněné přání vlastníka tohoto konkrétního exempláře.
Dále můžeme zmínit specifickou barvu Karosserie Orange, které dělají společnost transparentním lakem opatřená karbonová vlákna. Oranžovo-černé téma pokračuje také v interiéru, kde najdeme tmavou Alcantaru se zářivými kontrastními švy. XS zároveň disponuje i bohatou výbavou, ve které nechybí chytré airbagy, hydraulický zdvih přední nápravy či systém Apple CarPlay.
Pod kapotou se tak jako u modelu Regera objeví pětilitr V8 twin-turbo, tentokrát ovšem bez elektromotorů, který nám automobilka lépe přiblížila slovem i obrazem. Jeho výkon činí 1 160 koní, které má na starosti sedmistupňová automatická převodovka s pádly řazení pod volantem. Mimo to pohonná jednotka produkuje 1 280 Nm točivého momentu a maximálně zvládá 8 250 ot./min., což je na přeplňovaný agregát působivé.
Aby značka dosáhla těchto otáček a zároveň velkého zdvihu 95 mm (vrtání činí 92 mm), musela přijít se specifickými odlehčenými písty, jenž každý váží 287 gramů. Výfuk potažený 0,8milimetrovou vrstvou Inconelu pak zvládá až 1 100 stupňů Celsia, zatímco turbodmychadla počítají s plnícím tlakem 1,3 baru (respektive 1,4 baru při spalování biopaliva).
V souvislosti s palivem E85 je možné počítat s vyšším výkonem, nic konkrétního však značka neuvedla. Dodává ale, že motor váží 189 kg a karbonové šasí 70 kg. Celková hmotnost vozu pak dosahuje pouhých 1 395 kg, což vede k působivé jízdní dynamice. Zda ovšem ono enormní křídlo ovlivnilo teoretickou maximálku 442 km/h, to Koenigsegg opět nezmínil.
Koenigsegg Agera XS dostal do vínku největší křídlo v historii značky...
...jeho motor naladěný na 1 160 je však již standardní
Dále se v Monterey ukáže také produkční Regera
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.