Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa)

Švédský hybrid má výkon přes 1 500 koní, toto stádo přitom míří pouze na zadní nápravu. Její gumy dokáže vůz usmažit ve zlomku sekundy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa)

9.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédský hybrid má výkon přes 1 500 koní, toto stádo přitom míří pouze na zadní nápravu. Její gumy dokáže vůz usmažit ve zlomku sekundy.

S modelem Regera nás švédská automobilka seznámila již loni, kdy na autosalon v Ženevě dorazila koncepční verze. Letos výstaviště Palexpo už hostilo sériové provedení. To nakonec dostane má výkon přes 1 500 koní a 2 000 Nm točivého momentu, tedy vyšší výkon než Bugatti Chiron. K tomu se navíc přidává nižší hmotnost než u hyperGT z Molsheimu, což je předzvěstí působivé jízdní dynamiky a pozoruhodných bitev právě s Chironem.

Zpočátku bude mít Bugatti jistě navrch, zejména díky pohonu všech kol. Koenigsegg v tomto ohledu spoléhá pouze na zadní nápravu, přestože kromě pětilitrového osmiválce jej pohání také tři elektromotory. Jeden z nich navíc nalezneme vpředu, nicméně ten je součástí hřídele spalovací jednotky a jako takový tedy rovněž roztáčí jen zadní kola.

S ohledem na danou zátěž pouze jedné nápravy tak asi není překvapením, že Regera dokáže „oholit“ pneumatiky až na plátno během několika málo sekund. Tento úkol zvládá i bez použití jakkoli tradiční převodovky, Koenigsegg místo ní použil systém KDD fungující na bázi hydraulické spojky konvertující točivý moment.

S touto technologií přitom Regera nezvládá pouze zrychlení z klidu na 300 km/h za 10,9 sekundy či pálení gum na počkání, ale také dojezd 50 kilometrů čistě na elektřinu. Z chystaných 80 kusů bylo prý navzdory astronomické ceně čtyřicet zamluveno ještě před letošní ženevskou premiérou, o dostupnosti dalších kusů zatím nemáme zprávy.


Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa) - 1 - Koenigsegg Regera burnout silnice video 01Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa) - 2 - Koenigsegg Regera burnout silnice video 02Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa) - 3 - Koenigsegg Regera burnout silnice video 03
Regera pálí gumy neuvěřitelným způsobem

Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa) - 4 - Koenigsegg Regera burnout silnice video 04Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa) - 5 - Koenigsegg Regera burnout silnice video 05Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa) - 6 - Koenigsegg Regera burnout silnice video 06
Mimo to se předvedla i v běžném provozu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.