Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly

7.8.2017 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Více, než kdysi sliboval sám Elon Musk, nabízí v případě kapacity akumulátorů nová Tesla Model 3 ve svém lepším provedení.

O nové Tesle Model 3 bylo napsáno tolik článků, že měřeno na jejich počet jde možná o nejúspěšnější automobil všech dob. Aktuálně neuplyne pomalu ani den, aby se neobjevily nějaké nové informace, jež s tímto elektromobilem souvisí. Známe jej tedy skutečně už dokonale? Překvapivě nikoliv. Automobilka zatím zveřejnila data o dojezdu, akceleraci, nejvyšší rychlosti či hmotnosti a jejím rozložení, dosud ale nepadlo ani slovo o akumulátorech či výkonech motorů.

Teď můžeme odkrýt i tato „bílá místa na mapě“. Ukazují nám jej předběžné dokumenty americké agentury EPA, která se momentálně zabývá certifikací verze s prodlouženým dojezdem. Ta má dle odhadu značky urazit na jedno nabití 499 kilometrů, což je dokonce vyšší číslo než u Tesly Model S 75D. Té baterie o kapacitě 75 kWh mají vystačit na 417 km. Má tedy Model 3 kapacitu akumulátorů vyšší? Nebo je „jen” lehčí a aerodynamicky efektivnější?

Dost možná všechno z toho, i když Elon Musk dříve uvedl, že do novinky se více než 75 kWh nevměstná. Proto je překvapující, že EPA zmiňuje lithium-iontové baterie o 230 Ah a 350 V. To lze přepočítat na 80,5 kWh, což je vyšší kapacita, než o jaké šéf Tesly mluvil. Klamat tělem ovšem nemusel, velmi pravděpodobně jde totiž o nominální kapacitu baterií, nikoliv tu využitelnou - ta může být u verze s vyšším dojezdem právě oněch 75 kWh či ještě méně (původně se spekulovalo o 70 kWh).

Vyjma toho se z dokumentu EPA dozvídáme, že tentýž Model 3 dostal elektromotor s permanentním magnetem a výkonu 258 HP, což odpovídá 262 „evropským koním” (PS). S nimi má vůz zvládat akceleraci z klidu na 96 km/h za 5,1 sekundy a nejvyšší rychlost 225 km/h. To jsou ale již opětovně data Tesly, během certifikace samozřejmě může být zjištěno něco jiného. Koneckonců, ani stávající parametry nejsou konečnými a mohou být ještě nepatrně pozměněny.

Jsme tedy zvědavi na finální výsledek měření EPA. Ten se ovšem zcela jistě bude týkat pouze verze s prodlouženým dojezdem, na standardní provedení přijde řada až někdy ke konci roku. Tesla dle harmonogramu odstartovala pouze výrobu varianty, která má zvládnout takřka pět set kilometrů na jeden zátah. Základ, u kterého půjde počítat se zhruba 354 km (zde jde již o odhad EPA, nikoliv Tesly), se začne vyrábět až v listopadu.

V mezičase, konkrétně v říjnu, Tesla začne dodávat vozy běžným zákazníkům, kteří nejsou nijak spojeni s automobilkou. Ukazuje se tedy, že ačkoliv výroba odstartovala na počátku července a značka nedávno s velkou pompou předala prvních třicet aut, ty mezi běžný lid rozhodně nezamíří. Místo toho budou spíše najíždět dodatečné testovací kilometry a Tesle umožní vychytat některé dětské nemoci. I tak ale počítáme s tím, že další „mouchy“ se objeví v následujících měsících.

Pokud přitom vše půjde podle plánu, pak na jaře 2018 odstartuje výroba varianty se dvěma elektromotory a ke konci roku značka začne zásobovat i mimoamerické trhy. Prozatím ale jen ty, kde se jezdí vpravo - na verze s pravostranným řízením přijde řada až v roce 2019. Znovu ale musíme dodat, že vše závisí na mnoha okolnostech, z nichž jednou je financování. A právě proto Tesla dnes uvedla, že chystá další úpis dluhopisů.

Nové kolo má vynést zhruba 1,5 miliardy dolarů (cca 33,2 mld. Kč), což by již na rozjetí masové výroby v měřítku, s jakým Tesla nemá žádné zkušenosti, mělo vystačit. Na druhou stranu se tím zvyšuje riziko, jemuž značka čelí - žádný větší zádrhel si nesmí dovolit...

Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 1 - Tesla Model 3 EPA predbezna certifikace 01Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 2 - Tesla Model 3 EPA predbezna certifikace 02
EPA zveřejnila první předběžné informace, jenž se týkají baterií či výkonu nové Tesly Model 3

Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 3 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 01Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 4 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 02Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 5 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 03Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 6 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 04Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 7 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 05Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 8 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 06Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 9 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 07Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 10 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 08Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 11 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 09Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 12 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 10Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 13 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 11Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 14 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 12Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 15 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 13Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 16 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 14Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 17 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 15Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 18 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 16Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 19 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 17Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 20 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 18Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 21 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 19Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 22 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 20Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 23 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 21Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 24 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 22Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 25 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 23Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 26 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 24Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 27 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 25Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 28 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 26Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 29 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 27Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 30 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 28Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 31 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 29
Košatá zatím není ani fotogalerie vozu, snad nejvíce se zatím snažil jen americký magazín Motor Trend

Zdroj: Inside EVs

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše