Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu
27.11.2018 | Petr Prokopec
Ještě na přelomu roku zářící značka náhle ztratila půdu pod nohama a v tuto chvíli neprodává v USA skoro nic. Genesis se tak pouští do rozsáhlých změn, které se nevyhýbají ani nabízeným modelům.
Ještě na počátku letošního roku se zdálo, že luxusní korejská značka Genesis, která byla separována od mateřského Hyundai, má nakročeno k nemalému úspěchu. Prodeje atakovaly dva tisíce aut měsíčně, což jsou mimochodem lepší čísla, než jakých aktuálně v zámoří dosahuje Fiat, tedy mnohem levnější značka s daleko širším portfoliem. Ale kdeže tyto sněhy jsou, Genesis aktuálně blízko dna, neboť v červnu se poprvé dostal pod hranici tisíce kusů a v říjnu vyexpedoval jen 372 aut.
Korejci si tak začali bít na poplach a zcela mění způsob svého působení ve Spojených státech, které jsou pro Genesis klíčovým trhem. Mimo jiné zmenší svou prodejní síť zhruba na polovinu, což zní trochu kontraproduktivně, ale má to svůj racionální důvod - zákazníci kupující luxusní auta nechtějí sdílet tentýž prostor s lidmi, kteří míří pro mainstreamové vozy, a tak pro ně vzniká menší počet separátních showroomů.
Jen způsobem prodeje si ale značka k lepším prodejním číslům pomoci nechce. K dnes nabízeným modelům G70, G80 a G90 přibudou další a ten poslední jmenovaný právě prošel razantním faceliftem. Vůz je nyní skoro k nerozeznání od dosavadního provedení a sází na opravdu výrazný design s pozoruhodně velkou čelní maskou ve tvaru štítu. Zcela odlišné jsou i úzké světlomety obohacené o LEDkový proužek zasahující až do boků, změnil se též výplet masky chladiče a kapota motoru, která prolisy navazuje na firemní emblém.
S logem značky se můžeme rozloučit v zadních partiích, kde taktéž došlo na celou řadu změn. Ty ale již tak kontroverzně nepůsobí nevzbudí. Místo emblému je zde nápis Genesis, pod nímž došlo na instalaci propojených diodových světel. Obojí plně odpovídá nejnovější módě, přičemž G90 díky tomu vypadá mnohem „američtěji“. Prodejům by tedy modernizace pomoci mohla, třebaže ji nemůžeme označit za náš šálek kávy.
Změnou vzhledu ale přerod korejské limuzíny ještě nekončí. Opomenout nesmíme ani přesunutí směrových světel z venkovních zpětných zrcátek na přední blatníky. Nová jsou i 19palcová litá kola, stejně jako prošla změnami paleta barev. Pod kapotou se ale již nepohnul ani šroubek, stále je tedy možné volit mezi dvěma atmosférickými motory (3,8litrový šestiválec a pětilitrový osmiválec) a přeplňovanou jednotkou (3,3 l, V6).
Také změny v interiéru jsou decentní. Omezují se na užší výdechy klimatizace na palubní desce, nové dekore a nová čalounění. To je za předpokladu, že Korejci nechali při starém i multimédia či bezpečnostní systémy, vše důležité - o těchto oblastech se Genesis v tiskové zprávě nerozepisuje. A nezmiňuje se ani o cenách, ty ale obvykle zůstávají po faceliftech podobné a velké změny nečekejme ani v tomto případě.
































Genesis G90 se dočkalo faceliftu. Na zadních partiích lze přitom spočinout s uspokojením, ty přední ale budou bezesporu budit nemalou kontroverzi. Je tedy otázka, zda se tímto způsobem povede zastavit razantní pokles prodejů
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
dnes
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
před 8 hodinami
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
před 10 hodinami
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
před 11 hodinami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
dnes
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
