Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu
27.11.2018 | Petr Prokopec
Ještě na přelomu roku zářící značka náhle ztratila půdu pod nohama a v tuto chvíli neprodává v USA skoro nic. Genesis se tak pouští do rozsáhlých změn, které se nevyhýbají ani nabízeným modelům.
Ještě na počátku letošního roku se zdálo, že luxusní korejská značka Genesis, která byla separována od mateřského Hyundai, má nakročeno k nemalému úspěchu. Prodeje atakovaly dva tisíce aut měsíčně, což jsou mimochodem lepší čísla, než jakých aktuálně v zámoří dosahuje Fiat, tedy mnohem levnější značka s daleko širším portfoliem. Ale kdeže tyto sněhy jsou, Genesis aktuálně blízko dna, neboť v červnu se poprvé dostal pod hranici tisíce kusů a v říjnu vyexpedoval jen 372 aut.
Korejci si tak začali bít na poplach a zcela mění způsob svého působení ve Spojených státech, které jsou pro Genesis klíčovým trhem. Mimo jiné zmenší svou prodejní síť zhruba na polovinu, což zní trochu kontraproduktivně, ale má to svůj racionální důvod - zákazníci kupující luxusní auta nechtějí sdílet tentýž prostor s lidmi, kteří míří pro mainstreamové vozy, a tak pro ně vzniká menší počet separátních showroomů.
Jen způsobem prodeje si ale značka k lepším prodejním číslům pomoci nechce. K dnes nabízeným modelům G70, G80 a G90 přibudou další a ten poslední jmenovaný právě prošel razantním faceliftem. Vůz je nyní skoro k nerozeznání od dosavadního provedení a sází na opravdu výrazný design s pozoruhodně velkou čelní maskou ve tvaru štítu. Zcela odlišné jsou i úzké světlomety obohacené o LEDkový proužek zasahující až do boků, změnil se též výplet masky chladiče a kapota motoru, která prolisy navazuje na firemní emblém.
S logem značky se můžeme rozloučit v zadních partiích, kde taktéž došlo na celou řadu změn. Ty ale již tak kontroverzně nepůsobí nevzbudí. Místo emblému je zde nápis Genesis, pod nímž došlo na instalaci propojených diodových světel. Obojí plně odpovídá nejnovější módě, přičemž G90 díky tomu vypadá mnohem „američtěji“. Prodejům by tedy modernizace pomoci mohla, třebaže ji nemůžeme označit za náš šálek kávy.
Změnou vzhledu ale přerod korejské limuzíny ještě nekončí. Opomenout nesmíme ani přesunutí směrových světel z venkovních zpětných zrcátek na přední blatníky. Nová jsou i 19palcová litá kola, stejně jako prošla změnami paleta barev. Pod kapotou se ale již nepohnul ani šroubek, stále je tedy možné volit mezi dvěma atmosférickými motory (3,8litrový šestiválec a pětilitrový osmiválec) a přeplňovanou jednotkou (3,3 l, V6).
Také změny v interiéru jsou decentní. Omezují se na užší výdechy klimatizace na palubní desce, nové dekore a nová čalounění. To je za předpokladu, že Korejci nechali při starém i multimédia či bezpečnostní systémy, vše důležité - o těchto oblastech se Genesis v tiskové zprávě nerozepisuje. A nezmiňuje se ani o cenách, ty ale obvykle zůstávají po faceliftech podobné a velké změny nečekejme ani v tomto případě.
Genesis G90 se dočkalo faceliftu. Na zadních partiích lze přitom spočinout s uspokojením, ty přední ale budou bezesporu budit nemalou kontroverzi. Je tedy otázka, zda se tímto způsobem povede zastavit razantní pokles prodejů
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejčtenější články
- Nová naděje Alfy Romeo dostala hodně bizarní příď. Na oficiálních fotkách ji Italové maskují, na živých až šokuje
11.4.2024 - Nejlevnější moderní Dacia v poměru prostor/cena skončila bez nástupce. V bazarech chytla druhou mízu
11.4.2024 - Mika Häkkinen prodává svůj McLaren P1. Kousek jen pro vyvolené bude stát majlant, Mika vás v něm i naučí jezdit
11.4.2024 - Opuštěná Polárka padá k zemi. Z minimálních čísel se propadla o víc jak 40 procent, ex-manažer Škody to zkouší zamluvit
12.4.2024 - K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové
12.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry