Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada osadila levné modely výbavou, kterou jinak nabízí nejlepší Audi, BMW či Porsche
18.3.2019 | Petr Prokopec
Ladu Vesta, jejíž cena startuje v přepočtu na 173 tisících Kč, si spojíte s lecčím, jen ne s moderními vychytávkami. Přesto jednu nabídne, stejně jako ještě levnější Granta.
Ruská automobilka Lada se pomalu začíná přibližovat k západním výrobcům. To ostatně bylo patrné již při odhalení modelu Vesta, který lze shledat zajímavým i z našeho pohledu. Pod kapotou má relativně výkonnou pohonnou jednotku, samotná kabina pak pobere pět cestujících v dostatečném komfortu. Zavazadelník navíc nemá problém s pobráním jejich bagáže, vše pak ještě uzavírá pohledný zevnějšek. Když k tomu navíc přihodíme ještě multimediální systémy aliance Renault-Nissan, není překvapivé, že Vesta je na ruském trhu automobilovou jedničkou.
Není tomu přitom dávno, co sedan překročil hranice mainstreamu a zamířil i sportovním směrem. Varianta Vesta Sport sice bude k dostání jen v omezeném množství, nicméně i tak jde o důležitý krůček směrem k radostnějším zítřkům. Při zvážení aktuálního zájmu by Rusové byli jen sami proti sobě, kdy roční kapacitu nenavýšili, nepřivedli do hry i podobně naladěný kombík a případně nezauvažovali také o vyšším výkonu. To je ale jen jeden ze způsobů, jakým by o sobě Lada mohla dát jaksepatří vědět.
Druhý směr je spojen s moderními technologiemi. A ani v tomto ohledu Rusové nesložili ruce v klín, nýbrž již vyvíjí variantu osazenou systémem nočního vidění. To je asi to poslední, co bychom na palubě ruského auta čekali - něco takového je k dispozici hlavně pro špičkové vozy německé produkce, jako je Audi A8, BMW řady 7 či Porsche Panamera. Systém postupně míří i do skromnějších vozů, v nabídce čehokoli jako je třeba Škoda jej ale stále nenajdete.
A není to jediný zajímavý systém, který Vesta dostane na palubu. Dále se tam nastěhuje speciální radiostanice a mobilní zařízení umožňující přístup do vzdálených databází. Právě tyto prvky však naznačují, že takové, třebaže plně tovární provedení nebude k dispozici obyčejným smrtelníkům, ale daleko spíše ozbrojeným složkám.
Věc se má tak, že Vesta osazená výše zmíněnými technologiemi bude k dispozici ruské národní bezpečnostní agentuře Rosgvardia. Ta byla založena v roce 2016 prezidentem Vladimírem Putinem, jemuž přímo podléhá. Na starosti má ochranu hranic, kontrolu zbraní, boj s terorismem a organizovaným zločinem či ochranu veřejného pořádku a hlídání důležitých vládních objektů. Tak to alespoň vyplývá z oficiálního popisu této „národní gardy“, která se již rozrostla na 340 tisíc přílušníků.
V těchto činnostech má speciálně modifikovaný sedan figurovat, zvláště pak v rámci monitoringu vládních objektů. Vesta bude v rámci hlídek sloužit jako vedoucí vůz, který doplní ještě dva nebo tři exempláře Lady Granta. I ta byla modifikována pro vládní účely, nicméně vybavení v ní bude méně komplexní a nejspíše neumožní onen vzdálený přístup do centrálních databází. Systémem nočního vidění by však vybavena být měla.
Rusové dále zmiňují, že oba vozy jsou ještě ve vývoji a momentálně dochází k jejich testování v ulicích Moskvy a Uljanovsku. Dosavadní výsledky pak mají být více než pozitivní, což znamená, že Vesta a Granta by mohly sloužit a chránit již velmi brzo. Že se ale systém nočního vidění dostane i do civilních aut, příliš nedoufáme - a to nejenom kvůli příliš vysoké ceně.






Lada Vesta v úpravě pro agenturu Rosgvardia se zatím ukázala jen zvenčí, na odhalení systému nočního vidění a termální vize bude třeba vyčkat
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nejnovější články
Nepoučitelní: Němci se vrací k dotacím na elektrická auta. Tentokrát je ostatní mohou oportunistům zaplatit úplně celá
před 2 hodinamiBMW se stává králem citlivého retra, jeho pocta prvnímu evropskému turbosporťáku umí ohromit
před 3 hodinamiŠkoda zachraňuje celou VW Group před pádem do červených čísel, kdo by si to byl před 35 roky pomyslel
před 5 hodinamiToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včeraZelené hlavičky dostaly nový nápad: Uměle zpomalit fungování čerpacích stanic, aby jejich favorité konečně vyhráli
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva