Ruská Škoda Octavia RS bude vzácnější než řada Porsche, navzdory parádní ceně

Model mnoha nej je sice z absolutního pohledu pořád levný, na poměry značky ale zkrátka stojí příliš. A tak Lada omezila jeho roční výrobu na pouhých 1 200 kusů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ruská Škoda Octavia RS bude vzácnější než řada Porsche, navzdory parádní ceně

12.3.2019 | Petr Prokopec

Model mnoha nej je sice z absolutního pohledu pořád levný, na poměry značky ale zkrátka stojí příliš. A tak Lada omezila jeho roční výrobu na pouhých 1 200 kusů.

Uplynul jen měsíc a půl od chvíle, kdy Lada pustila do prodeje vůbec nejdražší sériový model, jaký kdy nabízela. Ani statut žhavé novinky ale nedovolil, aby se Vesta Sport, která je ideovou obdobou české Škody Octavia RS, tedy výkonného a dostupného vozu pro každý den, dostala s prodeji na bůhvíjak vysoká čísla. K zákazníkům totiž zamířilo 217 kusů, což je ve srovnání s ročním odbytem značky ve statisících vozech zanedbatelné číslo.

Ani tak ale nelze hovořit o neúspěchu. Ceny Lad v Rusku běžně startují v přepočtu hluboko pod 200 tisíci korunami, zatímco sportovní derivát je k mání od 350 000 Kč. Automobilka tak počítá s výrobou pouhých 1 200 exemplářů ročně, což z Vesty Sport udělá vzácnější vůz než ze spousty sportovních Porsche z řady GT. A v kontextu s tím prodej 217 kusů za měsíc a kousek znamená, že prodána byla již více než šestina celého letošního koláče.

Smontováno jich ale bylo daleko více, automobilka dealerům poslala již 536 aut. Tedy v podstatě polovinu z plánované roční produkce. Zatím sice není jisté, zda všechny již mají svého majitele, nicméně na zájmu minimálně překonávajícím očekáváním automobilky to nic nemění. Ani tento stav ale nezmění nic na tom, že se nedočkáme také ostrého kombi. To bylo původně v plánu, Lada jej však kvůli obavám z letošního vývoje ekonomiky odpískala pomalu za pět minut dvanáct.

Finanční experti však naznačují, že navzdory mezinárodním sankcím se Rusko znovu staví na nohy a v roce 2020 má ekonomicky dokonce předstihnout Německo či Velkou Británii. Zda se tak stane, samozřejmě není jisté. Nicméně výhled je pozitivní, i přestože letos má alespoň během prvního pololetí registrace nových aut spíše stagnovat. Na druhou stranu, oproti minulosti nepůjdou registrace naprosto ke dnu.

To vše by nakonec mohlo vést k obnovení projektu, zvláště když vůz je již zcela vyvinut, záviset bude hlavně na dalším konkrétním vývoji. Ani ten však nezmění nic na tom, že mít Vestu Sport bude něco, více jak pár tisíc vozů do skončení jeho životního cyklu stěží vznikne.

Ruská Škoda Octavia RS bude vzácnější než řada Porsche, navzdory parádní ceně - 1 - Lada Vesta Sport 2019 zahajeni prodeje 01Ruská Škoda Octavia RS bude vzácnější než řada Porsche, navzdory parádní ceně - 2 - Lada Vesta Sport 2019 zahajeni prodeje 02Ruská Škoda Octavia RS bude vzácnější než řada Porsche, navzdory parádní ceně - 3 - Lada Vesta Sport 2019 zahajeni prodeje 03Ruská Škoda Octavia RS bude vzácnější než řada Porsche, navzdory parádní ceně - 4 - Lada Vesta Sport 2019 zahajeni prodeje 04Ruská Škoda Octavia RS bude vzácnější než řada Porsche, navzdory parádní ceně - 5 - Lada Vesta Sport 2019 zahajeni prodeje 05Ruská Škoda Octavia RS bude vzácnější než řada Porsche, navzdory parádní ceně - 6 - Lada Vesta Sport 2019 zahajeni prodeje 06
Lada Vesta Sport se v Rusku prodává po kusech, i tak je zájem o ni minimálně větší, než automobilka předpokládala

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše