Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta má kompletní ceník. Příplatky jsou nakonec tři, výbava bohatá
7.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vesta konečně dorazila do prodeje v Evropě. Zprvu to vypadalo, že má tak jednoduchý ceník, že v něm najdeme jen dva příplatky. Nakonec jsou ale tři.
Lada je nyní v jednoduché a přesto nezáviděníhodné situaci - nedaří se ji, potřebovala by bodovat i jinde než mimo skomírající ruský trh a přichází s řadou nových modelů, které ji mohou udělat a nebo oddělat. Po jakési „přechodové” Grantě je tu opravdu nový model jménem Vesta, který v Rusku boduje u „papalášů”, u prezidenta i v crash testech. Je na tamním trhu také velmi levný a nejen pro to všechno jsme byli zvědavi na chvíli, kdy dorazí do Evropy.
To se stalo, byť český ceník zatím k dispozici není. Ještě před koncem roku ale poznal světlo světa ten slovenský, který více než naznačoval, co u nás můžeme očekávat. Byl ale jednoduchý, standardní výbavu shrnoval velmi stručně a tu příplatkovou (pomineme-li automatickou převodovku, s níž vůz byl nabízen jako zvláštní verze) dělil jen na dva prvky - metalízu a povinnou výbavu.
Ruský styl, řekli jste si možná, ale tak to nebylo - už tehdy jsme věděli, že Vesta nabídne tolik výbavy, že bude stát za pořádný rozpis a toho jsme se dočkali teprve nyní. Ačkoli stejně jako v prvním případě pochází od dealera, který se tváří jako oficiální a jehož web je oháknut do stejné firemní grafiky (přesto je možná jeden „oficiálnější”, slovenští čtenáři možná budou vědět), ceny nasazuje o 500 Eur, tedy asi 13 500 Kč výše. Jestli se něco v mezičase změnilo (původní ceník ale zůstává, kde byl) nebo konkurenční boj dealerů Lady je povolen až do té míry, že si mohou vydávat vlastník ceníky s jiným ciframi, nevíme, ale to dnes nakonec není podstatné.
Důležité je, že víme, co přesně vůz nabízí pro Evropu za výbavu. Zopakujme nejprve, že k dispozici jsou verze Ice a Lux, které začínají v případě tohoto ceníku na 10 500 resp. 12 500 Eur, tedy cca 284 a a 338 tisících Kč. Za 1 tisíc Eur resp. 27 tisíc Kč navíc pak můžete mít automatizovanou pětistupňovou převodovku namísto stejným počtem stupňů disponujícího manuálu a pokaždé dostanete motor 1,6 16V o výkonu až 78 kW (106 koní) při 5 800 ot./min, který Vestu rozjede na 180 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 6,1 l benzinu 100 km pro manuál a 6,2 l pro automat.
To nové je, že vám můžeme předestřít kompletní seznam výbavových prvků. Do puntíku jej najdete v ceníku níže, my vypíchneme, že v základu dostanete vůz na ocelových 15" discích s airbagy, ABS, ESP, imobilizérem, alarmem, dálkovým centrálem, elektrickými okny vpředu, manuální klimatizací, vyhřívanými sedadly, parkovacími senzory palubním počítačem či autorádiem s USB. To je spousta výbavy a za zmíněnou cenu ji může být ještě více, v ceníku je hned několik dalších prvků na výběr s cenou 0 Eur.
Je to až bizarní. Můžete takto získat navíc třeba přední mlhovky, proč? Čeká se snad, že slovenskému zákazníkovi budou nabídnuty mlhovky zdarma a on řekne: „Nie, radšej knihu?" Možná. Takto každopádně lze mít v ceně i střešní nosič, boční ochranné lišty, tažné a rohožky. Připlatit si krom metalízy (290 Eur/7 800 Kč) a povinné výbavy (mlhovky zdarma, povinná výbava za 19 Eur/500 Kč?) lze také 35 Eur/950 Kč za vaničku do kufru.
To jsme pořád u základní výbavy. Když zvolíte příplatkovou Luxe, bude to vážně skoro luxusní auto, aspoň výbavou. Navíc dostanete mj. 15" kola z lehkých slitin, mlhovky bez příplatku 0 Eur (což se vyplatí), automatickou klimatizaci, všechna okna v elektrice, vyhřívané přední okno, parkovací kameru, tempomat, světelný a dešťový senzor či lepší audiosystém. Na auto za v přepočtu 338 tisíc Kč slušná paleta.
Pokud by vám neseděl motor, je třeba počkat si na výkonnější verzi Sport. Kdy a zda vůbec se ukáže mimo Rusko, zatím nevíme, úplný český ceník ale můžeme očekávat snad už v nejbližších dnech.
Kompletní ceník Lady Vesta pro SR
Fotografie Lady Vesta ve standardních provedeních
Fotografie Lady Vesta Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito