Reklama

Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický

Už už se zdálo, že Rusové udělají krok směrem k náročnější klientele a pokusí se zalíbit i mocným z politických sfér. Nakonec se ale nic z toho nestane.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický

30.3.2018 | Petr Prokopec | 18 příspěvků

Už už se zdálo, že Rusové udělají krok směrem k náročnější klientele a pokusí se zalíbit i mocným z politických sfér. Nakonec se ale nic z toho nestane.

Prodloužená Lada Vesta byla poprvé nafocena již v roce 2015. O pár měsíců později došlo na její slavnostní odhalení, přičemž ruská automobilka se nikterak netajila snahou o zahájení sériové výroby. Ta přišla znovu na přetřes v posledních týdnech, neboť kvůli kauze dvojitého agenta Sergeje Skripala došlo na další kroky Západu zaměřené vůči Rusku. A to okamžitě začalo uvažovat o odvetných opatřeních.

Jedním z takových kroků by mohla být kompletní obměna vozového parku, který dnes z velké části tvoří auta zahraničních značek. U politiků a vysoce postavených úředníků je nejčastěji zastoupen Ford Mondeo, přičemž zejména tomuto modelu měla jít prodloužená Vesta zvaná Signature po krku. AvtoVAZ ale nyní domácí politiky zasmušil, neboť oznámil, že plány na sériovou výrobu nakonec ruší.

Důvodem jsou příliš vysoké náklady na výrobu verze pro papaláše a bohatší zákazníky, kteří by navzdory svým možnostem nakoupili u Lady. Dosud totiž vznikly jen čtyři exempláře, a to navíc ručně, kdy v podstatě došlo k rozpůlení standardních vozů. Následně byla doprostřed zasazena nová část, která délku protáhla o 25 centimetrů. Veškerý tento posun je spojen s prodloužením rozvoru, přičemž profitovat z něj měli pouze cestující vzadu.

Lada přitom prostor pro nohy pasažérů navýšila o 20 cm, což je dáno skutečností, že oproti standardnímu modelu Vesta byly u verze Signature posunuta zadní sedadla o 5 cm dopředu. Díky tomu dochází k zalomení střechy nad hlavami pasažérů později a místa pro hlavu o 1,5 cm, kromě toho šlo nastavovat i sklon opěradel. Rusové pak vše myslitelné ještě potáhli kůží a Alcantarou a přidali výbavu pro navýšení pocitů luxusu na maximální možnou mez

Po stránce mechanické je změn méně, došlo v podstatě jen na specifické naladění podvozku. Pod kapotou se ale nepohnul již ani šroubek, pročež by nadále bylo možné počítat jen se standardní jedna-šestkou či jedna-osmou a manuální a automatickou převodovkou. Výkon maximálně 122 koní by mířil pouze dopředu, dynamiku by ale mírně srazila vyšší hmotnost.

Modifikací je tedy relativně poskrovnu, což je ovšem dáno i tím, že Lada tuto variantu nemusela oficiálně homologovat, pouze dostala kvůli vývojovým účelům výjimku z pravidla pro ony čtyři kusy. Dá se tedy předpokládat, že v případě sériového provedení by muselo dojít ještě k dalším úpravám. Vše by přitom muselo být prováděno ručně.

Právě díky této jinak záslužné péči by ovšem Lada Vesta Signature stála ještě více než onen Ford Mondeo, tedy zástupce vyššího segmentu trhu, který je navíc k dispozici s výkonnějšími pohonnými jednotkami a ještě lepší výbavou. Projekt proto oficiálně zamířil k ledu a nezdá se, že by tato místa měl kdykoli v dohledné době opustit. Jeví se to jako logický krok, však kdo by si podobné auto pořídil tak draho? Ani lidem ze státního aparátu by cena nebyl příjemná, natož pak těm, kteří si vůz musí platit z vlastních peněz...

Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 1 - Lada Vesta Signature nova sada 01Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 2 - Lada Vesta Signature nova sada 02Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 3 - Lada Vesta Signature nova sada 03Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 4 - Lada Vesta Signature nova sada 04Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 5 - Lada Vesta Signature nova sada 05Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 6 - Lada Vesta Signature nova sada 06Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 7 - Lada Vesta Signature nova sada 07Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 8 - Lada Vesta Signature nova sada 08Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 9 - Lada Vesta Signature nova sada 09Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 10 - Lada Vesta Signature nova sada 10Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 11 - Lada Vesta Signature nova sada 11Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 12 - Lada Vesta Signature nova sada 12Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 13 - Lada Vesta Signature nova sada 13Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 14 - Lada Vesta Signature nova sada 14Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 15 - Lada Vesta Signature nova sada 15Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 16 - Lada Vesta Signature nova sada 16Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 17 - Lada Vesta Signature nova sada 17Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 18 - Lada Vesta Signature nova sada 18Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 19 - Lada Vesta Signature nova sada 19Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 20 - Lada Vesta Signature nova sada 20Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 21 - Lada Vesta Signature nova sada 21Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 22 - Lada Vesta Signature nova sada 22Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický - 23 - Lada Vesta Signature nova sada 23
Prodloužená a Lada Vesta Signature dosud vznikla jen ve čtyřech kusech. A žádné nové již smontovány nebudou, z plánů na sériovou výrobu sešlo

Zdroj: Drom.ru

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 18 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše