Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini ukázalo brutální budoucnost supersportů, z Terza Millenia čiší agrese
7.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak vypadají Lamborghini dnes, víme dobře. Koncept Terzo Millenio ale má ukazovat, jak budou vypadat za pár let. Nuda podle všeho nehrozí.
Je to možná neuvěřitelné, ale Lamborghini Aventador bylo světu představeno již v roce 2011. Není tedy nikterak překvapivé, že italská automobilka začíná stále častěji zmiňovat příchod nástupce. Stejně tak by nás nemělo udivit, že momentálně odhalila nový koncept zvaný Terzo Millenio. Toto kupé, jehož brutální vzhled si nezadá s Astonem Martin Valkyrie, ovšem neodkazuje přímo na nový Aventador. Místo toho má naznačit, jakým směrem se automobilka vydá ve vzdálenější budoucnosti.
Koncept vznikl ve spolupráci s Technologickým institutem v Massachusetts (MIT) a vyznačuje se pokročilým elektrickým ústrojím. Po přítomnosti jakékoliv spalovací jednotky tedy budete pátrat marně, což jen dokazuje, že Lamborghini s jeho přeměnou na sériový model hned tak nepočítá. V tomto ohledu totiž stačí jen vzpomenout na nedávná prohlášení značky, že zejména u vrcholného modelu zůstane u dvanáctiválců tak dlouho, jak jen to bude možné.
Terzo Millenio (v překladu Třetí tisíciletí) disponuje čtyřmi elektromotory, které jsou napájeny superkondenzátory a speciálními karbonovými nanotrubicemi, jenž byly uloženy mezi karoserii a panely interiéru. Vůz tedy nedisponuje klasickým těžkým paketem baterií, jenž by byly zasazeny do podlahy. Útlost a lehkost karbonového vlákna pak nestojí ani za zvyšováním těžiště, integrace mezi vnější a vnitřní panely pak zároveň zajistila odizolování.
Nízká hmotnost však nebyla jediným cílem, dále Lamborghini zmiňuje, že elektrické ústrojí a s ním spojené napájení stojí za okamžitou dodávkou vysokého výkonu na všechna čtyři kola. Zaručeno má být taktéž rychlé dobíjení, stejně jako daleko efektivnější regenerace kinetické energie. Kromě toho je pak dosaženo i daleko pomalejší degradace jednotlivých akumulátorových článků.
Automobilka bohužel nepřišla s žádnými konkrétními údaji, o výkonu či jízdní dynamice nebo dojezdu bychom tedy mohli pouze spekulovat. Proto raději toto pole opustíme a místo toho zmíníme, že ona speciální karbonová karoserie se dokáže i sama „léčit“. Vůz totiž monitoruje veškerou strukturu a pokud odhalí prasklinu či jiné poškození, začnou úřadovat „mikrokanálky naplněné léčivými chemikáliemi“.
Ani v tomto ohledu Lamborghini nezachází do bližších detailů, nicméně expertíza značky na poli uhlíkových vláken je opravdu rozsáhlá. Dá se tedy předpokládat, že proaktivní karbon bude skutečně možné v blízké či vzdálenější budoucnosti v automobilovém průmyslu užívat. Italové totiž dodávají, že z tohoto materiálu lze vyrobit i velmi namáhané komponenty, jenž jsou jinak z daleko těžší oceli.
Kdy ovšem lze očekávat jakoukoliv novinku, kterou Terzo Millenio představilo, v sériové výrobě? „To vám nedokážu říci... jsou zde některé prvky, které jsou produkci bližší než jiné,“ říká šéf vývoje značky Maurizio Reggiani. Nezbývá tedy nic jiného než čekat, přičemž sazkou na jistotu je v úvodu zmíněný nástupce Lamborghini Aventador, který by měl dorazit někdy okolo roku 2020.















Terzo Millenio je koncept Lamborghini pro třetí tisíciletí. Některé z nových technologií by ovšem mohl dostat již nástupce Aventadoru, který dorazí zhruba za tři roky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 11 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter