Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini ukázalo brutální budoucnost supersportů, z Terza Millenia čiší agrese
7.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak vypadají Lamborghini dnes, víme dobře. Koncept Terzo Millenio ale má ukazovat, jak budou vypadat za pár let. Nuda podle všeho nehrozí.
Je to možná neuvěřitelné, ale Lamborghini Aventador bylo světu představeno již v roce 2011. Není tedy nikterak překvapivé, že italská automobilka začíná stále častěji zmiňovat příchod nástupce. Stejně tak by nás nemělo udivit, že momentálně odhalila nový koncept zvaný Terzo Millenio. Toto kupé, jehož brutální vzhled si nezadá s Astonem Martin Valkyrie, ovšem neodkazuje přímo na nový Aventador. Místo toho má naznačit, jakým směrem se automobilka vydá ve vzdálenější budoucnosti.
Koncept vznikl ve spolupráci s Technologickým institutem v Massachusetts (MIT) a vyznačuje se pokročilým elektrickým ústrojím. Po přítomnosti jakékoliv spalovací jednotky tedy budete pátrat marně, což jen dokazuje, že Lamborghini s jeho přeměnou na sériový model hned tak nepočítá. V tomto ohledu totiž stačí jen vzpomenout na nedávná prohlášení značky, že zejména u vrcholného modelu zůstane u dvanáctiválců tak dlouho, jak jen to bude možné.
Terzo Millenio (v překladu Třetí tisíciletí) disponuje čtyřmi elektromotory, které jsou napájeny superkondenzátory a speciálními karbonovými nanotrubicemi, jenž byly uloženy mezi karoserii a panely interiéru. Vůz tedy nedisponuje klasickým těžkým paketem baterií, jenž by byly zasazeny do podlahy. Útlost a lehkost karbonového vlákna pak nestojí ani za zvyšováním těžiště, integrace mezi vnější a vnitřní panely pak zároveň zajistila odizolování.
Nízká hmotnost však nebyla jediným cílem, dále Lamborghini zmiňuje, že elektrické ústrojí a s ním spojené napájení stojí za okamžitou dodávkou vysokého výkonu na všechna čtyři kola. Zaručeno má být taktéž rychlé dobíjení, stejně jako daleko efektivnější regenerace kinetické energie. Kromě toho je pak dosaženo i daleko pomalejší degradace jednotlivých akumulátorových článků.
Automobilka bohužel nepřišla s žádnými konkrétními údaji, o výkonu či jízdní dynamice nebo dojezdu bychom tedy mohli pouze spekulovat. Proto raději toto pole opustíme a místo toho zmíníme, že ona speciální karbonová karoserie se dokáže i sama „léčit“. Vůz totiž monitoruje veškerou strukturu a pokud odhalí prasklinu či jiné poškození, začnou úřadovat „mikrokanálky naplněné léčivými chemikáliemi“.
Ani v tomto ohledu Lamborghini nezachází do bližších detailů, nicméně expertíza značky na poli uhlíkových vláken je opravdu rozsáhlá. Dá se tedy předpokládat, že proaktivní karbon bude skutečně možné v blízké či vzdálenější budoucnosti v automobilovém průmyslu užívat. Italové totiž dodávají, že z tohoto materiálu lze vyrobit i velmi namáhané komponenty, jenž jsou jinak z daleko těžší oceli.
Kdy ovšem lze očekávat jakoukoliv novinku, kterou Terzo Millenio představilo, v sériové výrobě? „To vám nedokážu říci... jsou zde některé prvky, které jsou produkci bližší než jiné,“ říká šéf vývoje značky Maurizio Reggiani. Nezbývá tedy nic jiného než čekat, přičemž sazkou na jistotu je v úvodu zmíněný nástupce Lamborghini Aventador, který by měl dorazit někdy okolo roku 2020.















Terzo Millenio je koncept Lamborghini pro třetí tisíciletí. Některé z nových technologií by ovšem mohl dostat již nástupce Aventadoru, který dorazí zhruba za tři roky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejnovější články
Evropský cirkus se „zrušením zákazu spalovacích motorů” nezklamal, přišel s totálním nesmyslem, který opěvuje jen VW
před 3 hodinami
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
včera
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
