Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini ukázalo brutální budoucnost supersportů, z Terza Millenia čiší agrese
7.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak vypadají Lamborghini dnes, víme dobře. Koncept Terzo Millenio ale má ukazovat, jak budou vypadat za pár let. Nuda podle všeho nehrozí.
Je to možná neuvěřitelné, ale Lamborghini Aventador bylo světu představeno již v roce 2011. Není tedy nikterak překvapivé, že italská automobilka začíná stále častěji zmiňovat příchod nástupce. Stejně tak by nás nemělo udivit, že momentálně odhalila nový koncept zvaný Terzo Millenio. Toto kupé, jehož brutální vzhled si nezadá s Astonem Martin Valkyrie, ovšem neodkazuje přímo na nový Aventador. Místo toho má naznačit, jakým směrem se automobilka vydá ve vzdálenější budoucnosti.
Koncept vznikl ve spolupráci s Technologickým institutem v Massachusetts (MIT) a vyznačuje se pokročilým elektrickým ústrojím. Po přítomnosti jakékoliv spalovací jednotky tedy budete pátrat marně, což jen dokazuje, že Lamborghini s jeho přeměnou na sériový model hned tak nepočítá. V tomto ohledu totiž stačí jen vzpomenout na nedávná prohlášení značky, že zejména u vrcholného modelu zůstane u dvanáctiválců tak dlouho, jak jen to bude možné.
Terzo Millenio (v překladu Třetí tisíciletí) disponuje čtyřmi elektromotory, které jsou napájeny superkondenzátory a speciálními karbonovými nanotrubicemi, jenž byly uloženy mezi karoserii a panely interiéru. Vůz tedy nedisponuje klasickým těžkým paketem baterií, jenž by byly zasazeny do podlahy. Útlost a lehkost karbonového vlákna pak nestojí ani za zvyšováním těžiště, integrace mezi vnější a vnitřní panely pak zároveň zajistila odizolování.
Nízká hmotnost však nebyla jediným cílem, dále Lamborghini zmiňuje, že elektrické ústrojí a s ním spojené napájení stojí za okamžitou dodávkou vysokého výkonu na všechna čtyři kola. Zaručeno má být taktéž rychlé dobíjení, stejně jako daleko efektivnější regenerace kinetické energie. Kromě toho je pak dosaženo i daleko pomalejší degradace jednotlivých akumulátorových článků.
Automobilka bohužel nepřišla s žádnými konkrétními údaji, o výkonu či jízdní dynamice nebo dojezdu bychom tedy mohli pouze spekulovat. Proto raději toto pole opustíme a místo toho zmíníme, že ona speciální karbonová karoserie se dokáže i sama „léčit“. Vůz totiž monitoruje veškerou strukturu a pokud odhalí prasklinu či jiné poškození, začnou úřadovat „mikrokanálky naplněné léčivými chemikáliemi“.
Ani v tomto ohledu Lamborghini nezachází do bližších detailů, nicméně expertíza značky na poli uhlíkových vláken je opravdu rozsáhlá. Dá se tedy předpokládat, že proaktivní karbon bude skutečně možné v blízké či vzdálenější budoucnosti v automobilovém průmyslu užívat. Italové totiž dodávají, že z tohoto materiálu lze vyrobit i velmi namáhané komponenty, jenž jsou jinak z daleko těžší oceli.
Kdy ovšem lze očekávat jakoukoliv novinku, kterou Terzo Millenio představilo, v sériové výrobě? „To vám nedokážu říci... jsou zde některé prvky, které jsou produkci bližší než jiné,“ říká šéf vývoje značky Maurizio Reggiani. Nezbývá tedy nic jiného než čekat, přičemž sazkou na jistotu je v úvodu zmíněný nástupce Lamborghini Aventador, který by měl dorazit někdy okolo roku 2020.
Terzo Millenio je koncept Lamborghini pro třetí tisíciletí. Některé z nových technologií by ovšem mohl dostat již nástupce Aventadoru, který dorazí zhruba za tři roky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:00 - Milanito
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23