Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot
21.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Prvotina čínského miliardáře dostala celoprosklenou střechu či zadní sebevražedné dveře. Maximálně se prý rozjede na 210 km/h.
V rámci elektromobility jsme víceméně stále v bodě nula. S ničím převratným zatím nepřišly ani značky s dlouholetou minulostí (tedy pokud za převratné nepovažujete prodat pár desítek tisíc aut a prodělat tím přes 50 miliard Kč - Tesla), není tak divu, že nové firmy míří zejména do tohoto segmentu. Jednou z nich je i společnost LeEco, za níž stojí čínský miliardář Jia Yueting. Ten se dosud specializoval hlavně na dostupné mobily a televize, loni v srpnu však oznámil založení vedlejšího projektu, jímž není nic jiného než automobilka. Ta přitom mohla počítat se startovním kapitálem ve výši 1,2 miliardy dolarů (cca 28,55 mld. Kč).
Na rozdíl od Elona Muska, jehož Tesla od začátku spoléhá na dotace, bezúročné úvěry a další formy přerozdělování, sáhl Yueting do vlastní kapsy. Tedy alespoň v tuto chvíli. Jeho odhodlání je tedy zřejmé a prvotina zvaná LeSee slibná. Jde o čtyřdveřový sedan se svažující se střešní linií, který namísto zpětných zrcátek používá kamery. A také tento prvek poukazuje na fakt, že zatím máme tu čest pouze s konceptem.
Aktuálně můžeme jen spekulovat, nakolik se studie cestou na montážní linky promění. Dá se ovšem předpokládat, že k přepracování by mohlo dojít hlavně v oblasti dveří. Ty se zdají být příliš malé, zvláště v kombinaci s mohutnými bočními prahy, nastupování a vystupování z vozu by takto vyžadovalo jistou dávku akrobacie. V tomto ohledu na druhou stranu asi značně pomáhají zadní dveře otevírající se proti směru jízdy.
Kromě již zmíněného tu máme celoprosklenou střechu či čelní LEDky stylizované do podoby písmene „C“ a propojené uprostřed. Obdobným designem se sedan chlubí také vzadu, kde nechybí ani náznak centrálního difuzoru. Vpředu se pak musí čínský koncept obejít bez byť náznaku masky chladiče, zatímco uvnitř je možné počítat s velmi netradičně stylizovanými sedadly a rozměrným dotykovým displejem.
Yueting dodává, že jeho prvotina je vybavena autonomním řízením, které se navíc zdokonaluje v průběhu celého životního cyklu, asi je vybavena jistou formou umělé inteligence. To ovšem zároveň může vést k poněkud delšímu časovému horizontu, jenž by nás dělil od sériové verze. Jelikož je ale koncept plně funkčním vozem, možná nás firma LeEco ještě překvapí.
Více informací bychom se měli dozvědět příští týden, kdy bude sedan LeSee debutovat na autosalonu v Pekingu. Momentálně tak již jen dodáme, že na privátním odhalení byla jako jediný technický parametr zveřejněna nejvyšší rychlost pohybující se okolo 210 km/h. Spíše než to by nás ovšem u elektromobilu zajímal dojezd, na jeho oznámení si však musíme zjevně počkat.
LeEco LeSee je prvotinou čínského miliardáře, který projekt zafinancoval z vlastní kapsy. Po krku jde přitom hlavně Elonu Muskovi a jeho Tesle Model S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis