LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot

(+ video) Prvotina čínského miliardáře dostala celoprosklenou střechu či zadní sebevražedné dveře. Maximálně se prý rozjede na 210 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot

21.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Prvotina čínského miliardáře dostala celoprosklenou střechu či zadní sebevražedné dveře. Maximálně se prý rozjede na 210 km/h.

V rámci elektromobility jsme víceméně stále v bodě nula. S ničím převratným zatím nepřišly ani značky s dlouholetou minulostí (tedy pokud za převratné nepovažujete prodat pár desítek tisíc aut a prodělat tím přes 50 miliard Kč - Tesla), není tak divu, že nové firmy míří zejména do tohoto segmentu. Jednou z nich je i společnost LeEco, za níž stojí čínský miliardář Jia Yueting. Ten se dosud specializoval hlavně na dostupné mobily a televize, loni v srpnu však oznámil založení vedlejšího projektu, jímž není nic jiného než automobilka. Ta přitom mohla počítat se startovním kapitálem ve výši 1,2 miliardy dolarů (cca 28,55 mld. Kč).

Na rozdíl od Elona Muska, jehož Tesla od začátku spoléhá na dotace, bezúročné úvěry a další formy přerozdělování, sáhl Yueting do vlastní kapsy. Tedy alespoň v tuto chvíli. Jeho odhodlání je tedy zřejmé a prvotina zvaná LeSee slibná. Jde o čtyřdveřový sedan se svažující se střešní linií, který namísto zpětných zrcátek používá kamery. A také tento prvek poukazuje na fakt, že zatím máme tu čest pouze s konceptem.

Aktuálně můžeme jen spekulovat, nakolik se studie cestou na montážní linky promění. Dá se ovšem předpokládat, že k přepracování by mohlo dojít hlavně v oblasti dveří. Ty se zdají být příliš malé, zvláště v kombinaci s mohutnými bočními prahy, nastupování a vystupování z vozu by takto vyžadovalo jistou dávku akrobacie. V tomto ohledu na druhou stranu asi značně pomáhají zadní dveře otevírající se proti směru jízdy.

Kromě již zmíněného tu máme celoprosklenou střechu či čelní LEDky stylizované do podoby písmene „C“ a propojené uprostřed. Obdobným designem se sedan chlubí také vzadu, kde nechybí ani náznak centrálního difuzoru. Vpředu se pak musí čínský koncept obejít bez byť náznaku masky chladiče, zatímco uvnitř je možné počítat s velmi netradičně stylizovanými sedadly a rozměrným dotykovým displejem.

Yueting dodává, že jeho prvotina je vybavena autonomním řízením, které se navíc zdokonaluje v průběhu celého životního cyklu, asi je vybavena jistou formou umělé inteligence. To ovšem zároveň může vést k poněkud delšímu časovému horizontu, jenž by nás dělil od sériové verze. Jelikož je ale koncept plně funkčním vozem, možná nás firma LeEco ještě překvapí.

Více informací bychom se měli dozvědět příští týden, kdy bude sedan LeSee debutovat na autosalonu v Pekingu. Momentálně tak již jen dodáme, že na privátním odhalení byla jako jediný technický parametr zveřejněna nejvyšší rychlost pohybující se okolo 210 km/h. Spíše než to by nás ovšem u elektromobilu zajímal dojezd, na jeho oznámení si však musíme zjevně počkat.


LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot - 1 - LeEco LeSee concept prvni sada 01LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot - 2 - LeEco LeSee concept prvni sada 02LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot - 3 - LeEco LeSee concept prvni sada 03LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot - 4 - LeEco LeSee concept prvni sada 04LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot - 5 - LeEco LeSee concept prvni sada 05LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot - 6 - LeEco LeSee concept prvni sada 06LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot - 7 - LeEco LeSee concept prvni sada 07LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot - 8 - LeEco LeSee concept prvni sada 08
LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot - 9 - LeEco LeSee concept prvni sada 09LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot - 10 - LeEco LeSee concept prvni sada 10LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot - 11 - LeEco LeSee concept prvni sada 11LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot - 12 - LeEco LeSee concept prvni sada 12
LeEco LeSee je prvotinou čínského miliardáře, který projekt zafinancoval z vlastní kapsy. Po krku jde přitom hlavně Elonu Muskovi a jeho Tesle Model S

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše